Zapakuj i przyciągnij – czyli siła reklamowa opakowań
Informacje
Zapakuj i przyciągnij – czyli siła reklamowa opakowań
Spis treści:
Opakowanie ma znaczenie. Kupujemy oczami, kierujemy się formą, kolorystyką, funkcjonalnością. Jak odpowiednio opakować produkt, by zwiększyć jego siłę sprzedaży?
Marketerzy uważają, że opakowanie to tzw. piąte P w marketingowym mixie, a ponad 80% konsumentów podejmuje decyzje zakupowe – w przypadku pierwszego zakupu danego produktu – kierując się opakowaniem. Szczególnie teraz – w czasach wielkiego boomu na e-commerce i zakupów online – przeglądając strony internetowe sklepów, kierujemy się często ich brandingiem i sposobem opakowania danych produktów.
Opakowania
Na rynku znajdziemy całą gamę form opakowań – od odchodzących w cień plastików po zyskujących na uwadze ekologicznych torbach, pudełkach czy kartonach. Opakowanie powinno odzwierciedlać Twój produkt i być z nim spójne. Nie tylko materiał jest ważny, ale również wszystkie elementy graficzne, które się na nim znajdują.
Torby reklamowe
Wyobraź sobie, że dostarczasz wegański, ekologiczny catering, a Twoją grupą docelową są dbające o środowisko osoby – czy zapakujesz dania w plastikowe reklamówki? Bardzo szybko o Twojej firmie pojawiłyby się niechlubne komentarze w sieci, a odbiorcy przeszliby do konkurencji. W takim przypadku świetnym pomysłem jest zastosowanie torby bawełnianej eko, która jest opakowaniem wielokrotnego użytku.
Torbę reklamową można codziennie odbierać, wymieniać i prać. Tego typu opakowanie sprawdzi się również w przypadku odzieży – wysłanie eko koszulki w torbie zapakowanej w kopertę z recyklingowego papieru z pewnością doceni klient. Ekologiczne torby reklamowe można zadrukować w dowolną grafikę, a koszt ich produkcji nie jest zbyt duży – przy większym nakładzie można je zamówić w cenie już od 3,86 zł za sztukę.
Opakowania reklamowe
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, opakowanie ma także funkcję reklamową. Robiąc zdjęcia produktów na stronę www, warto uchwycić rodzaj opakowania – dla większości konsumentów pokazanie sposobu dostawy czy przechowywania danego produktu ma znaczenie.
Kartonowe opakowania reklamowe
Opakowania reklamowe to również różnego rodzaju kartony i pudełka. Jeśli tworzysz własne produkty np. biżuterię, świece zapachowe, obrazy, dobrym sposobem jest opakowanie ich w proste kartonowe opakowania reklamowe czy pudełka, na których możesz nadrukować swoje logo, podziękowanie dla klienta czy sposób użytkowania produktu. Kartonowe opakowania reklamowe mogą też w późniejszym czasie spełniać dla klienta inną funkcję – służyć do przechowywania drobiazgów. Pamiętaj zatem, by estetyka grafiki była na wysokim poziomie.