DrukarniaOnline.pl

Wizytówki - jak zrobić ciekawy produkt?

Jak zrobić wizytówkę? Projektowanie wizytówki krok po kroku

 

Wymiana wizytówek to stały element biznesowej komunikacji i kon taktu z klientami. Z tego powodu przy jej projektowaniu warto zadbać o kilka zasad, które przyczynią się do jej profesjonalnego wyglądu. Odpowiadamy, jak zaprojektować wizytówkę krok po kroku i komu zlecić jej wykonanie.

 

Spis treści:

 

Najważniejsze podstawy jak zrobić wizytówkę firmową lub osobistą

Wizytówki - jak zrobić ciekawy projekt?

O czym należy pamiętać, projektując własną wizytówkę firmową? Przede wszystkim o zawarciu na niej odpowiedniej treści, wyborze stylistyki (wygląd, kolorystyka, krój czcionki) oraz znalezieniu prostego w obsłudze programu do tworzenia wizytówek.

 

Projektowanie wizytówki – jakie dane powinny się na niej znaleźć?

Pierwszym krokiem w projektowaniu wizytówki jest zdecydowanie, jakie dane będą się na niej znajdować. Ważne, aby były to jedynie najważniejsze informacje dotyczące aktywności zawodowej:

  • Imię i nazwisko – to podstawowe dane wizytówki, które warto odpowiednio wyróżnić. Można na przykład je obramować i zastosować specjalny krój czcionki, który będzie podkreślał profesjonalizm i doświadczenie zawodowe posiadacza wizytówki. W przypadku tytułu naukowego związanego z wykonywaną pracą warto umieścić przed imieniem i nazwiskiem stosowny skrót („Dr”, „Prof.”);
  • Stanowisko zawodowe – to informacja równie istotna, co imię i nazwisko. Wiele osób otrzymując wizytówkę, zapamiętuje bowiem w pierwszej kolejności właśnie pozycję biznesową i zakres obowiązków jej posiadacza;
  • Nazwa firmy wraz z jej logo – zarówno krój czcionki, jak i umieszczone na wizytówce logo, powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy, którą się reprezentuje;
  • Dane kontaktowe – na wizytówce należy zamieścić dane adresowe miejsca pracy lub/i numer służbowego telefonu i adres mailowy, ewentualnie adres strony internetowej (warto pogrubionym krojem zaznaczyć preferowaną formę kontaktu). Pole z informacjami kontaktowymi wyrównuje się zazwyczaj do danej strony wizytówki lub wyśrodkowuje.

 

Tworzenie wizytówek – wygląd, kolorystyka i wymiary

Kolejny ważny aspekt tworzenia wizytówki firmowej to odpowiednie zaprojektowanie jej wyglądu. Powinien odznaczać się elegancją i wysoką estetyką, które będą podkreślać profesjonalizm. Przy projektowaniu wizytówki warto przemyśleć, z jakiego papieru będzie wykonana oraz jaka będzie jej kolorystyka. Istotne są również odpowiedni krój czcionki i ewentualne elementy graficzne. Wszystko to powinno być ze sobą spójne, atrakcyjne w odbiorze i budzić pozytywne skojarzenia wśród odbiorców. Często proste rozwiązania są najlepsze - klasyczne, czarno-białe wizytówki zawsze prezentują się bez zarzutu.

Tworząc wizytówkę, warto poświęcić uwagę wyborowi odpowiedniego papieru. Najlepiej sprawdza się wysokiej jakości twardy papier, którego minimalna gramatura powinna wynosić 300-350 g/m2. Przy projektowaniu wizytówki należy również zadecydować o jej wymiarach i układzie treści. Standardowa wielkość firmowych wizytówek wynosi 50x90 milimetrów, niekiedy również 55x85 milimetrów. Projektując czcionkę, warto z kolei zadbać, aby była ona czytelna i nie posiadała zbędnych ozdobników i wyszukanych czcionek. Należy także umiejętnie zastosować spady drukarskie, czyli odstępy od krawędzi wizytówki – powinny one mierzyć od 2 do 5 milimetrów.

 

Program do robienia wizytówek – jaki wybrać?

Przy samodzielnym projektowaniu wizytówki firmowej niezbędne jest znalezienie odpowiedniego programu graficznego. Większość z nich jest intuicyjna i prosta w obsłudze, przez co może być używana nawet przez osoby niebędące biegłe w pracy z grafiką komputerową. Wiele programów do robienia wizytówek to popularne i częściowo darmowe platformy, takie jak m.in. Canva. Wśród innych kreatorów warto wymienić Visual Business Cards, BusinessCards MX, SlimPublisher czy SpringPublisher.

 

Jak zrobić wizytówkę, która będzie oryginalna?

oryginalne wizytówki

Jak zrobić wizytówkę, która przyciągnie uwagę odbiorcy? Przy jej projektowaniu można na przykład postawić na nietuzinkowe rozwiązania – dotyczy to zdobień, rodzaju papieru, kolorystyki czy wymiarów. Doskonałym pomysłem na stworzenie oryginalnych wizytówek jest wykorzystanie do ich wykonania niestandardowego rodzaju papieru. Może on przyczynić się do wyjątkowej efektywności wizytówki, która będzie odznaczać się na tle innych.

Wśród posiadanych przez nas materiałów na wizytówki, znajdziesz szeroki wybór papierów ozdobnych (wśród nich cyclus offset, keaykolour snow white, rives sensation tactile, rives dot czy stardream silver). W swojej ofercie mamy także inne usługi, mogące przyczynić się do nadania wizytówkom wyjątkowego wyglądu: lakierowanie wybiórcze, złocenie czy posrebrzanie.

Wśród wykonywanych przez nas formatów wizytówek znajdziesz zatem zarówno te klasyczne, jak i wizytówki ozdobne o niestandardowych wymiarach (na przykład w kwadratowym formacie 65x65 milimetrów). Oferujemy również niezwykle popularne w ostatnim czasie wielowarstwowe wizytówki MultiLoft. Modele te opracowywane są na bazie kilku arkuszy papieru, które zostały ze sobą trwale połączone. Jest to rozwiązanie nieco droższe od klasycznych czy ozdobnych wizytówek, jednak odznaczające się wysokimi walorami estetycznymi i trwałością. Co więcej, wizytówki MultiLoft oferują znacznie więcej niż inne produkty poligraficzne! W wewnętrznej warstwie zawierać mogą specjalny elektroniczny chip, w którym mamy sposobność zapisać dowolną informację. Jest to wyjątkowo atrakcyjne rozwiązanie, które w erze smartfonów sprawdza się doskonale. Tę wersję wizytówek nazywamy wizytówkami MultiLoft NFC. Są one coraz bardziej doceniane i coraz częściej wykorzystywane.

Powiązany artykuł: Najpopularniejsze metody uszlachetniania druku

 

Projektowanie wizytówek online – komu zlecić wydruk?

Wszystkie opisane wyżej etapy projektowania i tworzenia wizytówki można wykonać samodzielnie, jednak lepszym pomysłem będzie zlecenie tego zadania profesjonalistom. Drukarnia Online gwarantuje sprawne wykonanie wszystkich działań związanych z drukowaniem wizytówek, dbając, aby dostarczony projekt został zrealizowany z najwyższą jakością i dbałością o szczegóły.

Powiązane artykuły, które warto przeczytać: