DrukarniaOnline.pl

Wizytówka - jak powinna wyglądać

Jak powinna wyglądać wizytówka?

Spis treści:

 

Wizytówka kojarzy się przede wszystkim z kręgami biznesowymi lub politycznymi. Dawno jednak przestały być domeną wyłącznie tych dziedzin, chociaż nadal to w nich cieszą się największą popularnością. Jednostronne i eleganckie, czy wyróżniające się i kolorowe? Jakie powinny być wizytówki, które pomogą stworzyć profesjonalny wizerunek i wzbudzić zaufanie odbiorcy?

 

Wizytówka jest bardzo istotnym elementem pierwszego kontaktu. Jej głównym zadaniem jest poinformowanie odbiorcy kim jesteśmy, czym się zajmujemy i jak można się z nami skontaktować. Odpowiednio zaprojektowana pomaga w zrobieniu dobrego, pierwszego wrażenia, a także w budowaniu wizerunku profesjonalisty.

  Wizytówka - jak powinna wyglądać?

 

Wygląd wizytówki powinien być bardzo dobrze przemyślany. Przede wszystkim wizytówki firmowe powinny być spójne z brandingiem przedsiębiorstwa. Dotyczy to nie tylko kolorystyki, ale także typografii, czyli doboru fontu. Styl formalny będzie zdecydowanie pożądany w przypadku firm prawniczych, finansowych lub w dużych korporacjach. Przedstawiciele szeroko pojętej branży kreatywnej mogą sobie pozwolić na znacznie mniej oficjalną wizytówkę. W przypadku firm graficznych lub biur projektowych nie tylko szata graficzna, ale też forma może znacząco odbiegać od klasycznej. Pozwala to podkreślić unikalny styl prac lub projektów realizowanych przez dany podmiot.

 

Standardowy rozmiar wizytówki firmowej

W różnych państwach obowiązują różne standardy rozmiaru wizytówek. W większości wizytówki firmowe są zbliżone rozmiarem do kart kredytowych. Standardowa karta ma wymiary określone w normie ISO 7810 ID-1 – 85.6 × 53.98 mm. Przy tworzeniu wizytówek trzymanie się wymiarów z taką dokładnością nie jest konieczne, dlatego długości boków zostały zaokrąglone do pełnych wartości. W Wielkiej Brytanii, Francji lub Hiszpanii wizytówki standardowe mają wymiar 85 × 55 mm, a więc bardzo zbliżony do karty kredytowej. We wschodniej Europie, czyli także w Polsce obowiązuje standard 90 × 50 mm. Największe rozmiary standardowych wizytówek znajdziemy z kolei w Japonii, gdzie mają wymiary 91 × 55 mm.

cennik druku wizytówek

 

Co powinno być na profesjonalnej wizytówce?

Wciąż nie jest to takie oczywiste. Wiele zależy od typu wizytówki. W przypadku wizytówek firmowych konieczne jest umieszczenie logo i nazwy firmy. Wizualnie powinna być spójna ze stroną internetową, której adres musi się znaleźć na wizytówce. Ponadto należy umieść fizyczny adres siedziby i numer kontaktowy oraz e-mail, przez który klient będzie mógł skontaktować się z firmą. Można również dodać kod QR, który pozwoli na przekierowanie na landing page z treścią, którą chcemy przekazać nowym klientom.

Wizytówki służbowe, należące do pracowników konkretnej firmy powinny oprócz logo i nazwy pracodawcy zawierać imię i nazwisko oraz stanowisko pracownika. Należy także podać adres siedziby – jeśli chcemy przyjmować w niej klientów. Obowiązkowo muszą się też znaleźć informacje kontaktowe takie jak służbowy telefon i adres email bezpośrednio do posiadacza wizytówki. W przypadku braku dedykowanego telefonu służbowego powinno się podać numer do sekretariatu lub recepcji.