Ulotki składane - formaty ulotek i ich zastosowanie
Informacje
Formaty ulotek i ich wymiary dla konkretnych rozwiązań w biznesie
Powszechnie wiadomo, że jedną z najpopularniejszych i tanich form reklamy są ulotki reklamowe. Poprawnie zaprojektowane i estetycznie wykonane gazetki reklamowe to klucz do sukcesu. Takie ulotki są w stanie zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty. Ulotki nieco większych formatów mają tę przewagę, że pozwalają na przekaz maksymalnej ilości treści.
Spis treści:
- Dostępne formaty ulotek
- Wymiary ulotek w ich drukowanych formatach
- Praktyczne zastosowanie ulotek w różnych formatach
- Kto korzysta z druku ulotek?
- Co robić, żeby design ulotki był bardziej atrakcyjny?
- Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu ulotki?
Dostępne formaty ulotek
Dokonując wyboru formatu, należy skupić się przede wszystkim na głównym przeznaczeniu ulotek oraz ilości treści, jaką chcemy w nich umieścić. Jakie są dostępne formaty ulotek?
Najczęściej wybiera się spośród formatów takich jak:
- format A – zdecydowanie prym wiodą formaty A4, A5, A6 i A7,
- format B – największą popularność zdobywają ulotki B4, B5, B6 oraz B7,
- format C – w przypadku formatu C, najchętniej wybierane są C4, C5, C6 oraz C7,
- format DL – gdzie najchętniej konsumenci wybierają DL oraz 2DL, które stanowią kolejno 1/3 oraz 2/3 formatu A4.
Wymiary ulotek w ich wykorzystywanych formatach
Umownie wykorzystywane na świecie formaty papierów posiadają określone wymiary, które możemy wyrazić w konkretnych wartościach. Dzięki wykorzystywanej standaryzacji zamówienia i określonym rozmiarom, możemy wyróżnić najczęściej wykorzystywane wymiary ulotek.
Wymiary ulotki formatu A
Ulotki o formacie A to jedne z najczęściej wykorzystywanych w drukowaniu papierów reklamowych. Możemy tutaj wyróżnić standardowe:
- A7 - wymiary ulotki A7 to 74 × 105 mm,
- A6 - rozmiar ulotek A6 wynosi 105 × 148 mm, są one najczęściej wykorzystywane w przypadku „ulotek do ręki”,
- A5 – o rozmiarze 148 × 210 mm, wymiary ulotki A5 uznane są za najwygodniejsze dla klienta,
- A4 – o wymiarach 210 x 297 mm,
- A3 – których rozmiary wynoszą 297 mm x 420 m.
Wymiary ulotki formatu B
Ulotki z szeregu formatów B są nieco mniej popularne niż formaty A, chociaż wciąż powszechnie stosowane. Wymiary ulotek formatu B są następujące:
- B7 – z wymiarami 88 × 125 mm,
- B6 – o wymiarach ulotki 125 × 176 mm,
- B5 – o rozmiarze 176 × 250 mm,
- B4 – posiadający wymiary 250 × 353 mm,
- B3 – o rozmiarach 353 x 500 mm.
Wymiary ulotki formatu C
Wśród najpopularniejszych formatów z szeregu C znajdują się zdecydowanie ulotki o wymiarach:
- C7 – których rozmiary wynoszą 81 × 114 mm,
- C6 – posiadające wymiary 114 × 162 mm,
- C5 – z wymiarami 162 × 229 mm,
- C4 – o rozmiarze 229 × 324 mm,
- C3 – o wymiarach324 x 458 mm.
Praktyczne zastosowanie ulotek w różnych formatach
Ulotki w zależności od wybranego formatu mogą mieć różne zastosowanie. Zacznijmy kolejno od najmniejszych ulotek. Te są idealnym rozwiązaniem w przypadku tworzenia okazyjnych kartek dołączanych do prezentów i innych upominków. Doskonale sprawdzają się jako składane metki czy obrazki kolędowe.
Gazetki reklamowe w średnim formacie najczęściej są wykorzystywane do zaprezentowania usług. Stosowane są często przez salony kosmetyczne, studia tatuażu, szkoły tańca, firmy budowlane, myjnie czy serwisy samochodowe. To także świetne rozwiązanie w przypadku druku zaproszeń na imprezy firmowe lub bankiety.
Kto korzysta z druku ulotek?
Na druk ulotek w dużym formacie głównie decydują się właściciele reklamujący lokale gastronomiczne – restauracje, bary czy kawiarnie. Przeważnie takie ulotki pełnią funkcję karty dań lub drinków. Oczywiście duże formaty mają większe zastosowanie. Często korzystają z nich firmy oferujące sprzedaż hurtową. Wówczas takie ulotki pełnią funkcję folderu usług, cennika usług, katalogu produktów, map oraz przewodników. W takich zastosowaniach bardzo dobrze sprawdzają się ulotki składane lub standardowe katalogi szyte.
Co robić, żeby design ulotki był bardziej atrakcyjny?
Przygotowując projekt nowej ulotki, należy zastanowić się nie tylko nad głównym przekazem i jej wyglądem. Zawsze warto pomyśleć o dodatkowych korzyściach dla odbiorcy. Świetnym pomysłem i sposobem na pozyskanie nowego Klienta jest umieszczanie wewnątrz ulotki atrakcyjnych bonów rabatowych. Można to zrobić z łatwością, zamawiając ulotki z perforacją w naszej drukarni. To pomysł, który obecnie cieszy się dużą sympatią wśród właścicieli wielu firm.
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu ulotki?
Design ulotki reklamowej musi być na tyle atrakcyjny, aby potencjalny klient chociaż spojrzał na jej treść. Zatem projektując ulotki, należy wziąć pod uwagę czynniki takie jak grafika, zastosowane kolory i ich psychologiczne znaczenie, wysoka jakość druku i odpowiednia szczegółowość obrazu, grupa docelowa oraz ważne dla niej tematy, zwięzłość treści i informacje niezbędne dla Klientów.
Zobacz artykuł: Jak powinna wyglądać ulotka reklamowa?
Pod uwagę warto wziąć również formaty ulotek, ich wymiary oraz to czy decydujemy się ulotki jednostronne czy ulotki dwustronne. Wykorzystanie obu stron dostępnej przestrzeni zazwyczaj działa korzystnie na możliwość rozmieszczenia treści na kartce.
Ostatecznie odpowiedni wymiar ulotki oraz prawidłowa prezentacja treści będą stanowić znacznie łatwiejszą drogę do osiągnięcia zamierzonego zwrotu z inwestycji oraz mogą realnie wspomóc funkcjonowanie naszej akcji reklamowej.