DrukarniaOnline.pl

Ulotki reklamowe: 3 najważniejsze zasady

Ulotki reklamowe: 3 najważniejsze zasady

Spis treści:

 

Jedną z najbardziej uniwersalnych form promocji są z pewnością ulotki reklamowe. Przy stosunkowo niskimi nakładzie finansowym, możemy dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Można w ten sposób przekazać informację np. o sezonowej obniżce, czy otwarciu nowego lokalu. Ze względu na to, że ulotki reklamowe możemy wykorzystać w każdej branży, stale rośnie zainteresowanie tą formą reklamy.

Skrzynka na listy, hostessy w centrach handlowych, targi branżowe, konferencje, recepcja. To tylko przykłady miejsc, w których możemy je spotkać. Jak zatem sprawić, aby nasz ulotka reklamowa wyróżniała się na tle innych? Co zrobić, aby przykuć uwagę klientów? Zapewne te i wiele innych pytań miało wielu z Was. Aby nieco ułatwić Wam to zadanie, przygotowaliśmy krótki poradnik. Przedstawiamy trzy najważniejsze zasady związane z projektowaniem i wydrukiem ulotek.

 

Zasada 1: cel i dopasowane teksty

Każda kampania reklamowa powinna zaczynać się od określenia celu. Dzięki temu o wiele łatwiej jest tworzyć narzędzia, które pozwalają go zrealizować. Brak określenia konkretnych oczekiwań sprawia, że bardzo często w nasze ręce trafiają ulotki reklamowe przesycone informacjami. Dotyczy to praktycznie każdej branży. Na jednej stronie wiele osób stara się zmieścić między innymi: informacje o firmie, dane kontaktowe, opis usług lub produktów, odnośniki do social mediów oraz informacje na temat aktualnych promocji. Duża ilość tekstu może zniechęcić odbiorców. Z tego powodu tak ważne jest to, aby skupić się na jednym obszarze. Warto podzielić treści według targetu i zlecić do druku różne ulotki. Takie podejście pozwoli zapanować nad chaosem informacyjnym. To wyróżni naszą ulotkę na tle konkurencyjnych materiałów, których na rynku naprawdę nie brakuje.

  Ulotki reklamowe: 3 najważniejsze zasady

 

Niestety pomimo wielu narzędzi nadal możemy spotkać ulotki reklamowe z błędami stylistycznymi, interpunkcyjnymi, czy nawet ortograficznymi. Dobra forma reklamy to skuteczne teksty i slogany. Jeżeli nie wiemy jak tworzyć takie treści, wówczas najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania profesjonalistom. Istnieje wielu copywriterów, którzy nawet w ciągu jednego dnia, mogą przygotować teksty. Dobry copywriter bez problemu przygotuje tekst dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb.

cennik druku ulotek

 

Zasada 2: grafika przyciągająca wzrok

Jeżeli już wiemy, co chcemy przekazać i jaki cel uzyskać, to należy przejść do kolejnego kroku. Wartościowy tekst należy oprawić ładną i unikalną grafiką. Nawet najskuteczniejsze slogany reklamowe nie spełnią swojej funkcji, jeżeli będą niewidoczne lub nieczytelne. Wspólny kontent i identyfikacja wizualna — to obecnie jedne z najważniejszych zasad marketingu. Z tego względu powinniśmy zadbać o to, aby kolor tekstu i elementów graficznych był spójny z naszym brandem. Dzięki temu ulotki reklamowe nie tylko zrealizują cel promocyjny, ale również umocnią naszą markę na rynku. Więcej osób zacznie kojarzyć twoją firmę, jeśli na przykład będziesz stosować jakiś wyróżniający się znak graficzny.

Na tym etapie naprawdę warto skorzystać z pomocy profesjonalnych grafików. Samodzielne składanie projektu ulotki będzie trwać dłużej, a po wydrukowaniu możemy być rozczarowani nieatrakcyjnym wyglądem. Istnieją zasady, które określają rozmieszczenie tekstu, rozmiary zdjęć, czy ich formaty, pasujące kompozycje kolorystyczne i inne graficzne kruczki. Dlatego tak ważna jest wiedza w tej dziedzinie.

 

Zasada 3: druk ulotek

Ostatnim zadaniem będzie druk ulotek. Chociaż to zadanie mogłoby wydawać się najprostszym, to na tym etapie również warto się chwilę zatrzymać. Nawet najpiękniejsze ulotki reklamowe, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli jakość wydruku i papieru będzie słaba. Często w przypadku tego typu zleceń, kierujemy się jedynie ceną. Niestety musimy pamiętać o tym, że taniej wcale nie oznacza lepiej. Zanim zlecimy druk ulotek, warto zwrócić uwagę na takie czynniki, jak:

  • jakość i technologia druku
  • podłoże, na którym zostanie wykonany druk ulotek
  • czas realizacji zlecenia
  • portfolio drukarni
  • opinie klientów

 

Dzięki tym informacjom zyskamy pewność, że dokonujemy właściwego wyboru. Wybrana przez nas drukarnia dostarczy nam ulotki reklamowe, których oczekiwaliśmy i które zainteresują potencjalnych klientów. Nie zapominajmy również o tym, że na finalną cenę wpływa nie tylko ilość sztuk, ale i rodzaj oraz rozmiar ulotek. Inną kwotę zapłacimy za małą jednostronicową reklamę, jeszcze inną za ulotkę składaną zadrukowaną dwustronnie.

cennik druku ulotek składanych

 

Ulotki reklamowe: o czym jeszcze warto pamiętać?

Powyżej wskazaliśmy trzy najważniejsze i zarazem ogólne zasady związane z ulotkami reklamowymi. Należy jednak pamiętać o tym, że czynników tych jest o wiele więcej. Począwszy od tego, jak nasz wzrok, czyta treści reklamowe, przez ukryty przekaz marketingowy, skończywszy na wezwaniu do działania.

Mamy nadzieję, że zasady, które opisaliśmy, pomogą Wam świadomiej przygotować reklamę zawartą w ulotce i dokonać trafnego wyboru w zakresie druku. Restauracja, firma transportowa, biuro rachunkowe, agencja PR itd. - tak naprawdę żadna z branży związanych ze sprzedażą produktów, czy usług, nie może sprawnie działać, bez sprawdzonych narzędzi promocji. Z tego względu warto zadbać o to, aby ich jakość wyróżniała nas na tle konkurencyjnych rozwiązań.