DrukarniaOnline.pl

Ulotki reklamowe: 3 najważniejsze zasady

Jak zaprojektować ulotkę do druku? Projektowanie krok po kroku

 

Jedną z najbardziej uniwersalnych form promocji są z pewnością ulotki reklamowe. Przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym można dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Można w ten sposób przekazać informację np. o sezonowej obniżce czy otwarciu nowego lokalu. Ze względu na to, że ulotki reklamowe można wykorzystać w każdej branży, stale rośnie zainteresowanie tą formą reklamy. Zaprojektowanie i druk ulotki możesz zlecić grafikowi i drukarni, ale możesz również zaprojektować ją wedle swojego pomysłu i drukarni zlecić jedynie druk. Jak zaprojektować ulotkę do druku? Odpowiadamy, jak zrobić to krok po kroku!

 

Spis treści:

 

Projektowanie ulotki krok po kroku - co musisz wiedzieć?

Ulotki reklamowe: 3 najważniejsze zasady

Skrzynka na listy, centra handlowe, targi branżowe, konferencje, recepcja - to tylko przykłady miejsc, w których obecne są ulotki. Jak zatem sprawić, aby nasz projekt reklamowy wyróżniał się na tle innych? Co zrobić, aby przykuć uwagę klientów? Zapewne te i wiele innych pytań miało wielu z Was. Aby nieco ułatwić Wam to zadanie, przygotowaliśmy krótki poradnik. Przedstawiamy trzy najważniejsze zasady związane z projektowaniem i wydrukiem ulotek, dzięki którym wyróżnią się one na tle innych i zwiększą szansę na pozyskanie nowych klientów:

  • Zasada 1: Zacznij od odpowiedniego pomysłu – cel i dopasowane teksty
  • Zasada 2: Wybierz odpowiednia grafikę i oprawę graficzną
  • Zasada 3: Wydrukuj ulotkę z zachowaniem odpowiedniej jakości

 

Krok 1. Zacznij od odpowiedniego pomysłu

Każda kampania reklamowa powinna zaczynać się od określenia celu. Dzięki temu o wiele łatwiej jest tworzyć narzędzia, które pozwalają go zrealizować. Brak określenia konkretnych oczekiwań sprawia, że bardzo często w nasze ręce trafiają ulotki reklamowe przesycone informacjami. Dotyczy to praktycznie każdej branży. Na jednej stronie wiele osób stara się zmieścić między innymi:

  • informacje o firmie,
  • dane kontaktowe,
  • opis usług lub produktów,
  • odnośniki do social mediów,
  • informacje na temat aktualnych promocji.

Duża ilość tekstu może zniechęcić odbiorców. Z tego powodu tak ważne jest to, aby skupić się na jednym obszarze. Warto podzielić treści według targetu i zlecić do druku różne ulotki. Takie podejście pozwoli zapanować nad chaosem informacyjnym. To wyróżni ulotkę na tle konkurencyjnych materiałów, których na rynku naprawdę nie brakuje.

Niestety, pomimo wielu narzędzi nadal możemy spotkać ulotki reklamowe z błędami stylistycznymi, interpunkcyjnymi, a nawet ortograficznymi. Dobra forma reklamy to skuteczne teksty i slogany, ale i estetyka. Jeżeli nie wiemy, jak tworzyć takie treści, wówczas najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania profesjonalistom. Dobry copywriter bez problemu przygotuje tekst dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb, grafik stworzy projekt graficzny i połączy go z tekstem, a profesjonalna drukarnia wydrukuje elegancki projekt.

 

Krok 2. Wybierz grafikę i dostosuj oprawę graficzną ulotki

wybierz grafikę i dostosuj oprawę graficzną

Zasady projektowania ulotek obejmują również dokładne przemyślenie szaty graficznej. Ulotka powinna być czytelna i estetyczna, a przy tym zaprojektowana w taki sposób, by była elegancka.

Jeśli decydujesz się na samodzielne przygotowanie projektu, realizacja może początkowo zająć Ci sporo czasu. Pierwsze kroki bywają trudne, bo niejednokrotnie to, co mamy w głowie, trudno przenieść na papier - i to w formie graficznej. Jeśli Cię to jednak nie zniechęca - do dzieła! W tym kroku przyda się program do projektowania ulotek, w którym wykonasz projekt - na gotowym szablonie lub zestawiając ze sobą poszczególne elementy w czystym pliku. Dzięki temu zmiany możesz wprowadzać na bieżąco i tak długo “dopieszczać” projekt, aż uznasz, że jest gotowy do druku i puszczenia w świat.

Jak zaprojektować ulotkę? Do prostego projektu wystarczające będą zwykłe, darmowe programy graficzne jak popularna Canva. Wystarczy z menu wybrać szablon “ulotka”, a następnie korzystać z odpowiednich narzędzi z paska zadań. Dzięki temu, że wszystkie są opisane, bez problemu poradzisz sobie z ich obsługą. Na końcu wystarczy zapisać gotowy projekt. Teraz możesz wydrukować go na próbę w domu albo od razu zlecić to profesjonalnej drukarni.

Drukiem ulotek reklamowych na co dzień zajmujemy się w drukarniaonline.pl, więc jeżeli interesuję Cię druk własnych projektów – skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta, a pomożemy Ci dopasować wszystkie niezbędne elementy!

 

Krok 3. Wydrukuj ulotkę pamiętając o odpowiedniej jakości druku!

Chociaż to zadanie mogłoby wydawać się najprostszym, to na tym etapie również warto się chwilę zatrzymać. Nawet najpiękniejsze ulotki reklamowe nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli jakość wydruku i papieru będą niewystarczające. Często w przypadku tego typu zleceń kierujemy się jedynie ceną. Niestety musimy pamiętać o tym, że taniej rzadko kiedy oznacza lepiej.

Jeśli chcesz mieć pewność co do tego, że projektu nie trzeba będzie poprawiać już po próbnym wydruku, najlepiej od razu stwórz go w przy użyciu szablonu udostępnionego na stronie drukarni, w której docelowo chcesz zamówić wydruk. Dzięki temu na bieżąco będziesz widzieć, czy grafika ma odpowiednie wymiary i będzie mieć szansę realizować założenia ustalone w pierwszym kroku.

Powiązany artykuł: Papier do wizytówek: jak wybrać odpowiedni rodzaj papieru?

 

Drukować samodzielnie czy zlecić wydruk profesjonalnej drukarni?

druk ulotek w drukarni

Drukowanie ulotek na domowej drukarce, choć jest zdecydowanie najtańszym rozwiązaniem, to jednocześnie może okazać się również najgorszym pomysłem. Zarówno papier, jak i tusz, które stosujemy do domowego użytku, są dobre… właśnie na domowy użytek. Niestety przekazując w ręce potencjalnego klienta ulotkę wydrukowaną w domu, możemy przedstawić siebie (i swoją firmę) jako nieprofesjonalnego usługodawcę. Inna, równie istotna kwestia to ta, że zanim ulotka trafi do druku, trzeba dobrze sprawdzić, czy tekst i grafika mają odpowiednie wymiary. Jeśli nie - wydruk może być niewyraźny!

Zanim więc zlecisz druk ulotek, warto zwrócić uwagę na takie czynniki, jak:

  • jakość i technologia druku,
  • podłoże, na którym zostanie wykonany druk ulotek,
  • czas realizacji zlecenia,
  • portfolio drukarni,
  • opinie klientów.

Dzięki tym informacjom zyskasz pewność, że dokonujesz właściwego wyboru. Wybrana drukarnia dostarczy ulotki reklamowe doskonałej jakości, które z o wiele większym prawdopodobieństwem zainteresują potencjalnych klientów. Nie zapominaj również o tym, że na finalną cenę wpływa nie tylko liczba sztuk, ale i rodzaj oraz rozmiar ulotek. Inną kwotę zapłacisz za małą jednostronicową reklamę, jeszcze inną za ulotkę składaną zadrukowaną dwustronnie.

To może Ci się przydać: Formaty ulotek i ich wymiary dla konkretnych rozwiązań w biznesie