DrukarniaOnline.pl

Ulotka reklamowa – wzór

Co to jest ulotka reklamowa?

Spis treści:

Ulotki to wciąż jedna z najbardziej popularnych form marketingowych. Ogłaszają się w ten sposób wszyscy – restauracje, firmy pożyczkowe i telekomunikacyjne, szkoły językowe, usługi telewizyjne. I chociaż coraz rzadziej można je spotkać w przestrzeni publicznej, to wciąż często wyciągamy je ze skrzynek pocztowych czy zza samochodowych wycieraczek. Dobra ulotka reklamowa powinna mieć kilka cech, dzięki którym ktoś ją ze sobą zabierze, a nie wyrzuci do pierwszego napotkanego kosza.

 

Jak powinna wyglądać ulotka reklamowa?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Przede wszystkim powinna być schludna, czytelna i z dobrego papieru. Tak naprawdę każda ulotka będzie inna – wszystko zależy od tego, co chcemy zareklamować i kto jest grupą docelową. Tylko w ten sposób trafimy do właściwego klienta, który może zainteresować się naszą ofertą.

To jest kluczowy moment. Dopiero wtedy można przystąpić do projektowania ulotki reklamowej. W końcu inaczej będzie wyglądać ta skierowana do młodzieży, a inaczej do dojrzałych osób. Dlatego, nawet jeśli prowadzimy firmę zajmującą się konkretną branżą, musimy wiedzieć, że tak, jak zróżnicowana jest nasza oferta, tak samo powinien być i marketing. Czego innego szukają licealiści, czego innego rodziny, a jeszcze czego innego seniorzy.

  Ulotka reklamowa - wzór

 

Pod kątem różnego klienta trzeba projektować ulotkę. Należy wziąć pod uwagę, że w pierwszej chwili nie widzimy treści, tylko kolory. Dobrze dopasowane zainteresują właściwe osoby. Istotne są również rozmiar i czcionka. Odpowiednio dobrane elementy pozwolą zainteresować potencjalnego usługobiorcę, a to pierwszy krok do sukcesu.

 

Co powinna zawierać ulotka reklamowa?

Ulotka reklamowa ma być konkretna. Przedstawiać konkretną ofertę dla konkretnego klienta. Aby ją dobrze przygotować, musimy wiedzieć jaki komunikat chcemy przekazać. Na ten komunikat składa się nie tylko to, co wydrukujemy, ale też to, na czym wydrukujemy. Im lepszy papier, tym lepszy odbiór naszego produktu, marki czy firmy. Równie istotna jest czcionka – nie warto tutaj kombinować. Lepiej postawić na elegancki, klasyczny krój. No, chyba że to oferta dla dzieci, wtedy można zaszaleć z bardziej fikuśnym wyglądem.

Pamiętaj, że odbiorca ulotki reklamowej szuka na niej konkretnych informacji. Jeśli więc jesteśmy szkołą językową czy firmą telekomunikacyjną, umieśćmy wiarygodne treści – nie ma w tym wypadku miejsca na palmy czy pandy (no, chyba że ulotka dotyczy nauki języka chińskiego). Te treści muszą też być jasne – dobrze sprawdzają się równoważniki zdań i ceny. Ulotka reklamowa powinna być dynamiczna. Pokazuj wszystkie swojej atuty oraz zalety oferty. Dobrym zabiegiem jest też umieszczenie hasła z gatunku „call to action” – wzmacnia to przekaz, ale też nakierowuje mózg odbiorcy na konkretnie działanie.

Dobra ulotka to taka, która kieruje się zasadą: im mniej, tym lepiej. Ludzie lubią czytelny przekaz – patrzą i od razu widzą to, czego szukali. Jeśli będzie przesyt informacji, ulotka szybko wyląduje w najbliższym koszu. Tym samym, zamiast zyskiwać, tracimy. Dobór jakiegokolwiek kanału promocji nie jest łatwy – za każdy razem musimy wejść w skórę potencjalnego klienta. Nie jest to łatwe, bo nawet wśród nich są różne potrzeby oraz oczekiwania. Jednak jest grupa, która reaguje na to samo. Jeśli uda nam się do niej dotrzeć, sukces gwarantowany.