DrukarniaOnline.pl

Tablice reklamowe – co to jest i jak je wykorzystać?

Szyld reklamowy: zewnętrzna forma reklamy, która wciąż działa

 

Przeszło dwie trzecie społeczeństwa deklaruje się jako wzrokowcy. To właśnie dlatego visual content jest tak ważnym elementem każdej kampanii marketingowej. Przyciągająca wzrok reklama, chwytliwy logotyp czy neon w miejskiej przestrzeni, który zapadnie w pamięć, to świetny punkt wyjścia dla całej identyfikacji wizualnej.

 

Spis treści:

 

Szyld reklamowy – czym jest popularna tablica reklamowa?

Tablice reklamowe - jak je wykorzystać?

Tablica reklamowa zewnętrzna, jak sama nazwa wskazuje, to rodzaj reklamy ustawianej na zewnątrz lokalu. Może mieć formę stojącej lub wiszącej tablicy, banneru lub urządzenia, które wyświetla informacje o działalności firmy w sposób elektroniczny. Taki nośnik reklamowy umieszcza się przeważnie nad wejściem lub obok niego. To skrótowa odpowiedź na pytanie o to, co to jest szyld reklamowy.

Szyld reklamowy zewnętrzny to świetny nośnik informacji. Oczy niemal automatycznie wędrują w stronę ciekawych treści wizualnych, dopiero później koncentrują się na przekazie słownym. To rozwiązanie marketingowe ma jednak bardzo szerokie grono odbiorców. Dlatego jest to tak popularny sposób reklamy występujący w przestrzeni publicznej.

Dobra lokalizacja jest gwarancją obszernego przekazu w stronę potencjalnych klientów. Tablice reklamowe są również relatywnie ekonomicznym rozwiązaniem. Niewielkim kosztem możemy zyskać bardzo dużo. To także rozwiązanie długotrwałe. Reklama-szyld zapisuje się bowiem na dłużej w przestrzeni, a tym samym łatwiej zapada w pamięć. W ten rodzaj reklamy warto inwestować, zwłaszcza że nie jest to potężna inwestycja, a jej konsekwencje zdają się niezwykle atrakcyjne w swoim wymiarze.

Powiązany artykuł: Rodzaje reklamy zewnętrznej (outdoorowej)

 

Co powinien zawierać szyld firmy?

Tablica nad sklepem, wejściem do fryzjera, punktu usługowego, gastronomicznego i każdego innego miejsca, w którym chcesz powiesić szyld, powinna pełnić przede wszystkim dwie funkcje:

  • informacyjną - jasne i czytelne informacje o tym, jak nazywa się punkt i jakie usługi świadczy, to najważniejsza kwestia, o której trzeba pamiętać, projektując szyld. Nawet szybkie przeskanowanie przestrzeni wzrokiem powinno umożliwić wyłapanie kompletnych informacji na temat tego, z jakim rodzajem działalności mamy do czynienia. To punkt wyjścia do tego, by potencjalny klient wszedł do środka i skorzystał z usługi/kupił produkt;
  • perswazyjną - same suche informacje mogą nie być wystarczającą zachętą do skorzystania z punktu. Dlatego szyld sklepowy czy usługowy powinien zawierać również hasło zachęcające do nawiązania kontaktu z firmą. Warto unikać sztampowych haseł, jakich dookoła wiele i postawić na coś, co będzie oryginalne (dzięki temu zostanie wyłapane spośród natłoku innych informacji), a przy tym będzie budzić pozytywne skojarzenia.

Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, by taki szyld był estetyczny i dopasowany wizualnie do charakteru przestrzeni, w której ma się znaleźć. Zupełnie inaczej klienci będą odbierać krzykliwe szyldy rodem z lat 90 w biznesowej dzielnicy miasta, a inaczej ledwo widoczne banery na zatłoczonych od słupów wyjazdach z miejscowości. Jednocześnie tablica reklamowa powinna również nawiązywać do profilu działalności, o której informuje.

 

Z czego można wykonać szyld reklamowy?

podświetlany szyld reklamowy?

Tablica reklamowa może być wykonana z różnych materiałów. Wybór zależy przede wszystkim od budżetu, efektu jaki chcesz osiągnąć, a także od miejsca, w którym szyld ma się znaleźć.

Popularny wybór to:

  • szyld podświetlany - w tym szyldy ledowe. Sposób podświetlenia tablicy w znacznym stopniu wpływa na pozytywny, wizualny odbiór. Podświetlenie od razu przyciąga wzrok!
  • szyldy aluminiowe - aluminium to trwały, a przy tym lekki materiał. Dzięki temu śmiało możesz wykorzystać go w miejscach, w których nie sprawdzą się ciężkie konstrukcje, np. nad wejściem;
  • szyldy metalowe - metalowy szyld to z kolei rozwiązanie chętnie wybierane tam, gdzie potrzebna jest ciężka, stabilna konstrukcja, np. przed wejściem w wietrznym miejscu;
  • szyldy drewniane - drewniane szyldy reklamowe to popularny wybór przede wszystkim tam, gdzie formę reklamy trzeba dopasować do charakteru miejsca. Drewniana tablica będzie więc rewelacyjnie pasować przed wejściem do góralskiej lub nadmorskiej restauracji utrzymanej w klasycznym klimacie;
  • pleksi - ten materiał jest ceniony z wielu względów. Jest dość odporny na uszkodzenia mechaniczne i czynniki atmosferyczne, a także doskonale chroni to, co się pod nim znajduje. Pleksi jest również łatwe do utrzymania w czystości - zabrudzenia wystarczy zmyć wilgotną ścierką.

Powiązany artykuł: Baner laminowany czy powlekany? Czym się różnią?

 

Jak samemu zrobić szyld reklamowy?

Jak zrobić szyld reklamowy? Samodzielne wykonanie szyldu reklamowego jest oczywiście możliwe. Pod uwagę jednak musimy wziąć szereg kwestii:

  • w pierwszej kolejności jest to projekt i przekaz, jaki na takiej tablicy ma się znaleźć;
  • druga sprawa to odpowiednie materiały w wybranym formacie. Reklamy outdoorowe rządzą się własnymi prawami, jeśli chodzi o wytrzymałość;
  • po trzecie - kwestia wykonania, która również nie jest łatwa. W tych kilku krokach możemy zrobić sobie sami taki szyld, jednak musimy pamiętać, by zadbać również o miejsce, gdzie taki szyld zawiesić czy postawić. Takie chałupnicze rozwiązanie jest rzecz jasna najtańszą opcją, warto jednak zastanowić się, czy najbardziej skuteczną. Spędzimy dużo czasu, efekt zaś może nie być tak zadowalający, jak sobie wyobrażaliśmy. Przeinwestujemy czas i pracę włożoną w projekt, a wykonanie nie będzie profesjonalne i nas nie zadowoli. Mamy inne opcje!

 

Gdzie wykonać tablice reklamowe na zamówienie?

tablice reklamowe

Może więc warto wykonanie reklamowego szyldu zlecić fachowcom? Profesjonalny grafik wykona projekt ściśle według naszych zaleceń, a wyspecjalizowana drukarnia podpowie w kwestii formatu i materiału, z jakiego najlepiej będzie reklamę wykonać. Dobrze wykonany szyld będzie rozpoznawalny na pierwszy rzut oka, znacznie wzmocni widoczność oferty i zwróci uwagę, by na koniec zapaść w pamięć.

Jeśli chcesz dodatkowo wyróżnić szyld na tle innych reklam w otoczeniu, możesz skusić się na podświetlenie LED albo grawer. Grawerowane napisy i logo kojarzą się z wysokim prestiżem, a tym samym sprawiają, że marka w oczach potencjalnego klienta prezentuje się jako duża bardziej profesjonalna!

Szyldy, reklamy uliczne czy billboardy sprawdzą się jako narzędzia marketingowe trafiające do bardzo zróżnicowanych grup wiekowych i społecznych. Poszerza to grono pozyskanych klientów. Przekazujemy w zwartej formie ważne informacje czy slogan. Ten nośnik marketingowych treści to coś, w co warto zainwestować. Gdzie najłatwiej kupić tablice reklamowe? Wybierajmy rozważnie, stawiając na drukarnie o dobrych opiniach. Takie, w których będziemy mogli przekuć swój zamysł w fizyczną tablicę.

Jeżeli poszukujesz najlepszego połączenia między jakością i ceną, koniecznie sprawdź naszą ofertę! Specjalizujemy się w druku banerów wielkoformatowych oraz stojaków reklamowych na wszelkiego typu imprezy branżowe.