DrukarniaOnline.pl

skuteczna-reklama-cukierni-jak-ja-stworzyc

Reklama cukierni i piekarni na rynku lokalnym

Prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego jest skomplikowane, chociażby ze względu na wiele formalności związanych z przepisami BHP pracy, pozwoleniami PIP, a także opracowaniem skutecznej strategii marketingowej. W tym artykule przyjrzymy się tylko jednej kwestii – sprawdzimy, jaka reklama cukierni jest najskuteczniejsza i dlaczego promocja lokalnego biznesu jest kluczowa dla utrzymania rentowności cukierni. Przejdź dalej i skorzystaj z naszych wskazówek.

 

Spis treści:

 

Reklama cukierni – do kogo ją kierować?

Działania związane z reklamą cukierni powinniśmy kierować przede wszystkim do jasno ustalonych grup odbiorców. W przypadku takiego biznesu gastronomicznego dobrze zaprojektowana reklama cukierni powinna być skierowana do:

  • lokalnej społeczności w najbliższym otoczeniu prowadzonego biznesu,
  • osób, które poszukują miejsc na spędzanie czasu w spokojnej atmosferze,
  • rodzin z dziećmi, które chcą umilić wspólny czas pysznymi wypiekami.
Witryna ze słodyczami jako reklama cukierni.

A zatem reklama piekarni – cukierni powinna być kierowana głównie do klientów lokalnych, natomiast nie możemy zapominać też o możliwości ekspansji biznesu, np. poprzez wprowadzenie sprzedaży internetowej dla klientów na terenie całego kraju, a nawet za granicą. Atutem biznesu cukierniczego jest fakt, że oferta słodkich i słonych przekąsek trafia w gusta kobiet i mężczyzn prawie w każdym wieku, niezależnie od statusu społecznego, a to znacznie ułatwia promocję w internecie.

 

Cukiernia i piekarnia – lokalna promocja to podstawa

Pozycjonowanie lokalne oraz klasyczne metody reklamy cukierni to niezbędne działania, które umożliwiają pozyskanie stałych klientów w obrębie danej miejscowości lub dzielnicy miasta. Drukowane wizytówki cukiernicze warto też połączyć z nieco efektywniejszymi metodami promocji, jak: szyldy reklamowe, wielkoformatowe bannery czy nawet estetyczną reklamę na witrynie cukierni.

Bardzo dobrym wyborem jest też wizytówka Google, która umożliwia zwiększenie zysków z organicznych wyników wyszukiwania. Mimo wszystko podstawą jest lokalna promocja, dzięki której zwiększamy poziom rozpoznawalności biznesu wśród najbliższej społeczności.

 

Reklama zewnętrzna cukierni – jakie rozwiązania stosować?

Standardowe wizytówki cukiernicze mogą realnie przyciągać uwagę potencjalnych klientów, ale to nie wystarczy, aby skutecznie promować swój biznes. Sprawdzone rozwiązania, które warto stosować przede wszystkim w celu wypromowania własnego biznesu cukierniczego na lokalnym rynku to:

  • ulotki i plakaty rozwieszane w przestrzeni publicznej,
  • banery wielkoformatowe,
  • reklama mobilna, np. okleina firmowego samochodu,
  • folia one way vision na witrynie lokalu przeznaczonego na cukiernię.

Nie musisz stosować wszystkich wskazówek. Zawsze możemy dopasować formę przekazu marketingowego do swoich możliwości i potencjalnych efektów reklamy.

 

Reklama piekarni – czy warto okleić firmowy samochód?

Przygotowanie projektu oraz oklejenie firmowego auta brandem cukierni wraz z chwytliwymi hasłami reklamowymi to podstawa działań marketingowych w XXI wieku. Poprzez oklejenie firmowego pojazdu zwiększamy rozpoznawalność marki, budujemy pozytywny wizerunek wśród klientów oraz realnie przyczyniamy się do zwiększenia poziomu sprzedaży słodkich i słonych wyrobów.

Oklejenie firmowego samochodu jest równie skuteczne, jak plakat cukierni umieszczony w przestrzeni publicznej. Można powiedzieć, że to swego rodzaju wizytówka cukierni.

Kolorowa reklama cukierni.

Estetyczna okleina firmowego pojazdu sprawdza się też wtedy, kiedy realizujemy dostawę zamówień na odległość. Wtedy klienci zawsze wiedzą, kiedy nadjeżdża kierowca, a kreatywna okleina mocno wiąże się z firmowym brandem.

 

Ulotki i gadżety reklamowe – jak je wykorzystać w promocji cukierni?

Skuteczne działania promocji cukierni to nie tylko wizytówka, ale też wiele innych gadżetów reklamowych i produktów drukowanych. Musimy tylko pamiętać, aby wykorzystywać powszechnie polecane kolory w reklamie, aby przekaz marketingowy był spójny i czytelny.

Więcej o znaczeniu kolorów w reklamie przeczytasz w naszym innym wpisie: Kolory w reklamie – co oznaczają?

Ulotki cukierni oraz liczne gadżety z logo marki to ciekawa forma promocji, podobnie jak plakaty, wizytówki czy nawet gadżety firmowe z brandem przedsiębiorstwa. Zwróć uwagę, że reklama cukierni to też wiele innych typowych form: kubki reklamowe, torby bawełniane, a nawet magnesy lodówkowe. W ten sposób informujemy klientów o aktualnych promocjach, rabatach i po prostu… zachęcamy do interakcji.

 

Wizytówki cukierni – kiedy warto je stosować?

Dobrze opracowana i zaplanowana reklama cukierni jest niezbędna, chociażby w celu dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. Estetyczne wizytówki cukiernicze mogą poprawić poziom zainteresowania stroną, o ile w ogóle zostaną przeczytane.

Aby zaprojektowane wizytówki cukierni znalazły zastosowanie w praktyce:

  • dbaj o przekaz zgodny z preferencjami grupy docelowej,
  • twórz minimalistyczne projekty, zawierające najważniejsze informacje o produkcie lub usłudze.

Jeśli chodzi o praktyczne zastosowanie wizytówek cukierni, warto wziąć udział w targach i wydarzeniach branżowych, targach spożywczych, a nawet w innych wydarzeniach branżowych – wszędzie tam możemy rozdawać wizytówki cukierni, które zostały odpowiednio wcześnie zaprojektowane i wydrukowane.

Pamiętaj też, że dobry projekt wizytówki dla cukierni powinien zawierać: nazwę firmy, dane kontaktowe i dane właściciela, logo, dane kontaktowe – klasycznie lub z użyciem kodu QR.

 

Jak zadbać o promocję piekarni w sieci?

Rozróżniamy wiele czynników, dla których warto zadbać o przejrzysty plakat cukierni oraz rzetelnie zaprojektowaną strategię promocji piekarni w sieci.

Aby ułatwić klientom znalezienie biznesu cukierniczego, musisz:

  • dbać o optymalizację SEO serwisu, dzięki temu łatwiej będzie namierzyć cukiernię w wyszukiwarce Google,
  • promować cukiernię w ramach kampanii Google Ads,
  • budować autorytet w social mediach,
  • nawiązywać współpracę z influencerami.

Nie zapominajmy też o budowaniu autorytetu marki, co jest możliwe wyłącznie poprzez zachęcanie klientów do wystawiania opinii o usługach oraz influencer marketing.

Jeśli chcemy zadbać o swój komfort psychiczny i zwiększyć szanse na prężny rozwój, koniecznie postawmy na wydrukowane wizytówki cukiernicze, plakaty, ulotki, a nawet folię one way vision do przygotowania estetycznej okleiny samochodu.