DrukarniaOnline.pl

Rollup reklamowy - wyroluj konkurncję

Rollup: co to jest i jak go wykorzystać do skutecznej reklamy?

 

Konkurencja w każdej branży jest dziś na tyle silna, że bez reklamy i innych działań marketingowych (promocje, programy lojalnościowe czy konkursy) trudno dotrzeć do nowych klientów, a niekiedy nawet utrzymać tych obecnych. Szukasz nienachalnego, ale jednocześnie rzucającego się w oczy sposobu przekazu marketingowego? Poznaj baner reklamowy typu rollup! Co to jest i dlaczego jest tak często wybieranym rozwiązaniem? Podpowiadamy!

 

Spis treści:

 

Co to jest rollup i dlaczego stosujemy go w reklamie?

Rollup reklamowy - wyroluj konkurencję

Rollup to popularne narzędzie reklamowe. Składa się z kasety ze zwiniętym plakatem oraz z aluminiowych rurek, służących do unieruchomienia rozwiniętego wydruku.

Taki stojak reklamowy sprawdzi się idealnie w przypadku reklamowania marki na różnych eventach i targach. Może być ustawiony też w pobliżu wejścia do lokalu. Rollup możesz postawić nawet w rogu pomieszczenia, a będzie przyciągał wzrok mimowolnie. To funkcjonalne akcesorium, proste w użytkowaniu i transporcie pozwoli świetnie wyeksponować ofertę firmy. Taka forma reklamy nie jest nachalna i nie męczy odbiorcy.

Skuteczność reklamy zależy od kilku czynników. Najlepsze formy reklamy i komunikatów łączy kilka cech. Jeśli chcesz przyciągnąć klientów, postaw na prostotę oraz jasny i angażujący przekaz, który wpłynie na emocje. Bądź wiarygodny i skieruj reklamę do odpowiedniej grupy odbiorców.

Powiązany artykuł: Czym się reklamować na targach branżowych?

 

Zastosowanie rollupów reklamowych

Rollup reklamowy można użytkować na wiele sposobów. Najczęściej jest wykorzystywany w przestrzeni publicznej, by nienachalnie przyciągać wzrok i przekazywać najważniejsze informacje na temat firmy czy oferty. Rollupy lokuje się przede wszystkim:

  • w centrach handlowych - choć wynajem powierzchni pod reklamę nie należy do najtańszych, to jednak przyrost klientów szybko to zrekompensuje!
  • na imprezach okolicznościowych - zarówno prywatnych, jak i publicznych;
  • w różnych placówkach - czyli wszędzie tam, gdzie jest spory ruch, a tym samym: mnóstwo potencjalnych klientów;

Powiązany artykuł: Najpopularniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej (outdoorowej)

 

Najważniejsze zalety rollu-pu

najważniejsze zalety rollupu

Baner reklamowy typu roll up jest bardzo lubianym i przez to często wybieranym narzędziem marketingowym z jeszcze kilku powodów. To między innymi:

  • niewielka waga - dzięki temu bez problemu możesz go często transportować, a także przesuwać go w różne miejsca. Jednocześnie jest stabilny, dlatego nie przewróci się samoistnie;
  • łatwość złożenia - tym samym poradzi sobie z tym nawet jedna osoba, a przemieszczanie się z rollupem w różne miejsca, nawet w ciągu jednego dnia, będzie bezproblemowe;
  • wymiary - w zależności od tego, co i w jaki sposób chcesz reklamować, możesz wybrać różne wymiary. Dzięki temu bez problemu dopasujesz rollup do swoich oczekiwań;
  • niewielki koszt - w porównaniu do wielu innych narzędzi marketingowych, cena rollupu należy zdecydowanie do tych przyjaznych. Stojaki reklamowe są ekonomiczną formą reklamy. Można je wykonać już od około 150 zł w opcji standardowej. Drukarnie posiadają w swojej ofercie także opcje bardziej ekskluzywne. Są to np. rollupy ze wzmocnionymi stelażami czy też drukowane na różnych rodzajach materiałów. Oczywiście wychodząc poza standardy, zapłacisz więcej;
  • łatwość wymiany nadruku - stelaż i kaseta posłużą Ci przez wiele lat. Nawet, gdy zechcesz zmienić treść nadruku, wymiana rolki na nową będzie bezproblemowa i niedroga.

 

Rollup - wymiary i popularne wielkości

Najczęściej wykorzystywane rollupy posiadają zazwyczaj 200 cm wysokości oraz 80, 100 lub 120 cm szerokości. Są to trzy najpopularniejsze wymiary, które regularnie można spotkać przy okazji wykorzystywania tego typu formy reklamy.

W ofercie rynkowej możemy najczęściej spotkać następujące kombinacje rozmiarów:

  • 80 cm x 200 cm,
  • 85 cm x 200 cm,
  • 100 cm x 200 cm,
  • 120 cm x 200 cm,
  • 150 cm x 200 cm,
  • 200 cm x 200 cm.

 

Jak zaprojektować odpowiednią reklamę na rollupie?

projekt rollupu

Projektowanie dobrej reklamy w każdym przypadku powinno się rozpocząć od określenia celu i odbiorców.

  • Zastanów się, czy Twoja reklama ma zachęcać do zakupu, informować o usługach firmy, a może ma zwiększyć zaangażowanie już istniejącej bazy klientów?
  • Określ, do kogo chcesz kierować przekaz: do klientów czy potencjalnych klientów?
  • Pomyśl o płci, wieku, zainteresowaniach i profilach osobowości.

Kolejnym krokiem w projektowaniu rollupu powinien być przekaz i sposób komunikacji. Warto zastanowić się nad kolorystyką, rozmieszczeniem poszczególnych elementów na grafice. Pamiętaj, że w przypadku reklamy, mniej znaczy więcej. Skonstruuj jasny i klarowny przekaz, grafika powinna być estetyczna.

W przypadku rollupu równie ważna jest oczywiście czytelność – musi być on widoczny z odległości. Postaw na zwięzłe komunikaty i dobre jakościowo zdjęcie. Projektowanie będzie o wiele prostsze, jeśli skorzystasz z pomocy fachowca, który specjalizuje się w grafice do druku. Pliki należy odpowiednio przygotować. Zatem jeśli nie masz własnego grafika, możesz zapytać w drukarni, w której będziesz realizować druk.

 

Podsumowanie

Rollup to narzędzie niedrogie, łatwe do złożenia i rozłożenia, a także równie łatwe w transporcie. To skuteczny sposób na nienachalną reklamę, która siłą rzeczy dotrze do szerokiego grona potencjalnych klientów - wystarczy ustawić go w miejscu, w którym jest spory ruch. 

Sprawdź ofertę na roll up w naszej drukarni. Z pewnością możemy zaoferować to, czego potrzebujesz, zarówno pod względem wymiarów, jak i materiałów!