Rodzaje ulotek reklamowych. Jak wybrać najlepsze?
Informacje
Rodzaje ulotek reklamowych. Jak wybrać najlepsze?
Ulotki reklamowe dostępne są w wielu formatach. Mnogość ich rodzajów utrudnia niestety wybór. Dziś podpowiadamy, jakie są rodzaje ulotek i jak wybrać najlepszy dla swojego biznesu. Zobacz ceny i porady dotyczące projektowania.
Spis treści:
- Od czego zacząć projekt ulotki reklamowej?
- Jakie są rodzaje ulotek?
- Ile kosztują ulotki reklamowe? Przykładowy cennik
- Jak zrobić ulotki reklamowe dla naszej firmy?
Od czego zacząć projekt ulotki reklamowej?
Zanim wybierzesz rodzaj i format ulotki reklamowej, określ jej cel: zastanów się, czy chcesz zachęcić klientów do zakupu konkretnego produktu/usługi, czy może chcesz poinformować o otwarciu biznesu. Warto sprecyzować cel reklamy, by na jednej ulotce nie prezentować wielu komunikatów. Czym jaśniejszy i bardziej klarowny przekaz, tym większa jego siła.
Ulotka reklamowa powinna być również wizualnie dostosowana do odbiorców np. robiąc ulotki z reklamą skierowaną do seniorów, warto zastosować stonowane treści napisane większymi czcionkami, z kolei ulotki, które mają trafić do dzieci powinny być obrazkowe i być wypełnione kolorami, aby przyciągnąć uwagę maluchów.
Dopiero po określeniu celu reklamy i jej odbiorców możemy dobrać rodzaj ulotki i jej format.
Jakie są rodzaje ulotek?
Możemy wyróżnić ulotki składane, jednostronne, dwustronne lub kilkustronne (broszury). Ulotki mogą być proste lub przybrać formę zaproszeń czy pocztówek.
Przy zamawianiu ulotek wybieramy format, najpopularniejsze formaty to:
- A7 (105 × 74 mm),
- A6 (148 × 105 mm),
- DL (210 × 99 mm),
- A5 (210 × 148 mm),
- A4 (297 × 210 mm),
- A3 (420 × 297 mm).
Ulotki drukowane są na papierze kredowym matowym lub kredowym błyszczącym. Istnieje także możliwość zamówienia ulotek na papierze offsetowym. Stosowane są papiery kredowe o gramaturze: 130 g, 170 g, 250 g, 300 g oraz papier offsetowy o gramaturze 90 g.
W drukarnionline.pl ulotki drukowane są w technice cyfrowej lub offsetowej z wykorzystaniem technologii CTP (dotyczy to większych nakładów od 250 sztuk do 100 000 sztuk).
Ile kosztują ulotki reklamowe? Przykładowy cennik
Cena ulotek reklamowych zależy od: rodzaju, formatu, gramatury papieru i przede wszystkim nakładu.
Przykładowy cennik ulotek:
Ulotki składane, A4 do A5, Druk dwustronny kolorowy (4/4), Standardowe, Ilość stron: 2, Kreda błysk 130 g:
- 50 sztuk: cena netto 125.98 zł
- 100 sztuk: cena netto 157.42 zł
- 200 sztuk: cena netto 217.57 zł
- 500 sztuk: cena netto 251.37 zł
- 1000 sztuk: cena netto 297.54 zł
Tutaj oczywiście widać, że cena jednostkowa znacząco maleje wraz z ilością zamówienia. Właśnie dlatego warto wcześniej zaplanować elementy wspomniane w dwóch poprzednich punktach. Odpowiednie planowanie pozwoli nie tylko lepiej dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców, ale także zredukować koszt takiej ulotki do minimum.
Jak zrobić ulotki reklamowe dla naszej firmy?
Projektowanie ulotki reklamowej najlepiej zlecić specjaliście: grafikowi, który umiejętnie naniesie treść oraz przygotuje projekt do druku. Należy pamiętać, że wszystkie pliki, które trafiają do drukarni, powinny spełniać określone przez nią wymogi. Specyfikację techniczną znajdziemy na stronie drukarni i należy ją przekazać grafikowi przed realizacją prac graficznych.
Projekt powinien być przemyślany pod kątem przekazu, celu reklamy, jej odbiorców, przestrzeni, w jakiej będzie umieszczony oraz materiału, z jakiego zostanie wykonany.
Gotowe pliki wraz z określeniem typu ulotki przekazujemy do realizacji.