Reklama salonu fryzjerskiego o czym warto pamietac
Informacje
Reklama salonu fryzjerskiego – o czym warto pamiętać?
W prowadzeniu salonu fryzjerskiego najważniejsze są oczywiście umiejętności pracujących w nim specjalistów, jednak to nie wystarczy, aby kalendarz był pełen zapisanych klientów. Konieczne jest także zainwestowanie w przemyślaną reklamę, która pomoże przyciągnąć nowe osoby. Na co warto postawić? O tym opowiadamy w poniższym artykule!
Spis treści:
- Elementy skutecznej promocji usług fryzjerskich
- Reklama zakładu fryzjerskiego w internecie
- Materiały niezbędne do reklamy salonu fryzjerskiego offline
- Reklama na szybę salonu fryzjerskiego
- Katalogi
- Ulotki i wizytówki
- Banery fryzjerskie
- Jak skutecznie reklamować swój salon fryzjerski?
Elementy skutecznej promocji usług fryzjerskich
Planując działania reklamowe związane z usługami fryzjerskimi, musisz wziąć pod uwagę kilka najważniejszych kwestii, które później będziesz rozwijać. Przede wszystkim Twoja oferta musi być atrakcyjna dla klientów. Atrakcyjna nie oznacza wcale oferowania najtańszych usługi. Konieczne jest znalezienie i uwypuklenie wyróżników, które sprawią, że będziesz zauważalny na tle konkurencji. Ponadto konieczne jest zaplanowanie działań wizerunkowych, dostosowanych do potrzeb grupy docelowej. Tylko w ten sposób jesteś w stanie zrealizować założone cele.
Reklama zakładu fryzjerskiego w internecie
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na reklamę fryzjera jest oczywiście promocja online. To dzięki obecności w sieci jesteś w stanie zmaksymalizować zasięg przekazu i dotrzeć do zróżnicowanego grona odbiorców. Opcji jest wiele, ale omówimy te, które są niezbędne w dzisiejszych czasach.
Social media
Reklama salonu fryzjerskiego w social mediach to podstawa, ponieważ tam najczęściej można pochwalić się efektami swojej pracy. Szczególnie Facebook oraz Instagram, a od niedawna także Tik Tok to przestrzenie, w których warto zaznaczyć obecność swojego biznesu. Oczywiście podstawą jest założenie profili na portalach i regularne publikowanie treści. W przypadku fryzjerstwa z pewnością świetnie sprawdzi się content dotyczący metamorfoz włosów, a także ten edukacyjny, np. o pielęgnacji. Dobrze jest pokazywać także backstage biznesu. Jeśli chcesz trafiać do szerokiego grona odbiorców, konieczne będzie zainwestowanie w płatne reklamy, które będą trafiać do sprecyzowanej grupy docelowej. Sposobem na aktywizację osób, które już obserwują profil lub które znają go, ale jeszcze nie podjęły decyzji o subskrypcji, są także konkursy, w których wygrać można np. metamorfozę w salonie. Inne skuteczne działania marketingowe to współpraca z influencerami, najlepiej tymi mikro, lokalnymi, którzy są w stanie ściągnąć do salonu mnóstwo swoich obserwatorów, mieszkających na danym obszarze. Na koniec nie możemy też zapomnieć o transmisjach live, które są obecnie niezwykle popularne i dostarczają wielu nowych obserwujących oraz o grupach tematycznych, w których jako właściciel salonu możesz zbudować sobie wizerunek eksperta.
Własna strona internetowa (SEO i content marketing)
Kolejny niezbędny element to strona internetowa salonu. Powinna być ona przygotowana w sposób estetyczny i przede wszystkim funkcjonalny. Warto zawrzeć tam nie tylko dane kontaktowe i rodzaje wykonywanych usług, ale także cennik oraz portfolio. Dodatkowo witryna www powinna zostać przygotowana zgodnie z wytycznymi SEO, ponieważ tylko poprzez pozycjonowanie możesz osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwaniu organicznym w Google, a co za tym idzie, zyskać w ten sposób nowych klientów. To jednak nie koniec. Konieczne jest także wykorzystanie content marketingu, czyli marketingu treści. Dobre, merytoryczne teksty, ciekawe infografiki, czy filmy edukacyjne to nie tylko dobre wsparcie dla SEO, ale także sposób na zbudowanie wizerunku eksperta i zwiększenie świadomości marki wśród grupy docelowej.
Google Ads, Wizytówka w Google Moja Firma
Równie ważne, jak użycie systemów reklamowych w social mediach, jest skorzystanie z oferty Google Ads. Wielu potencjalnych klientów salonów fryzjerskich w pierwszej kolejności szuka fryzjera właśnie w wyszukiwarce Google, wpisując np. „ombre Warszawa salon fryzjerski”. Warto więc korzystać z tego systemu reklamowego, dopasować do swoich usług najważniejsze słowa kluczowe, a także dobrze przygotować swoją wizytówkę w Google Moja Firma, aby były zawarte w niej wszystkie niezbędne informacje. Pamiętaj, że wizytówka ta ma duże znaczenie z wizerunkowego punktu widzenia, więc trzeba o nią zadbać. Poza tym nierzadko prowadzi ona bezpośrednio do kontaktu ze strony klientów.
Materiały niezbędne do reklamy salonu fryzjerskiego offline
Reklama online to jedno, ale niezwykle ważne jest też dbanie o promocję salonu fryzjerskiego offline. Elementy takie jak: estetyczne katalogi, ulotki, wizytówki, etykiety na własne kosmetyki, czy reklama na okno do salonu fryzjerskiego świetnie sprawdzają się w przypadku marketingu lokalnego. Należy więc jak najlepiej wykorzystać ten potencjał i przykuć uwagę potencjalnych klientów.
Reklama na szybę salonu fryzjerskiego
Oklejanie szyb salonu fryzjerskiego folią monomeryczną to bardzo skuteczna forma reklamy, ponieważ przyciąga wzrok i jest w stanie przedstawić najważniejsze informacje zależnie od tego, co chcesz przekazać potencjalnym odbiorcom swoich usług. Jeśli więc masz możliwość, koniecznie z niej skorzystaj. Pamiętaj, że tego typu projekt powinien być oczywiście estetyczny i spójny z ogólnym stylem salonu, a przede wszystkim – czytelny. Taka reklama na szybę salonu fryzjerskiego musi zawierać duży napis informujący o tym, iż jest to miejsce stylizacji fryzur oraz nazwę, a także pełne dane kontaktowe.
Jeśli szyba jest duża, możesz pozwolić sobie na dodanie nazw kilku najważniejszych usług, które są wykonywane. Pamiętaj, że jeśli nie masz odpowiednich umiejętności albo nie znasz się na nowoczesnym designie, warto poprosić o pomoc kogoś, kto ma takie kompetencje i jest w stanie zaprezentować Ci pomysł ciekawy, a zarazem funkcjonalny.
Dobry projekt reklamy salonu fryzjerskiego, to klucz do sukcesu tej formy promocji, ponieważ ma on przyciągać ludzi swoją estetyką i zachęcać do wejścia do środka. Co więcej, taką reklamę na okno zakładu fryzjerskiego widać już z daleka, więc jeśli Twój salon znajduje się przy ruchliwej ulicy, wiele osób może zwrócić na nią uwagę, jadąc samochodem, czy autobusem i zapisać sobie nazwę lub numer telefonu. Poznaj rodzaje folii do druku wykorzystywane w reklamie!
Katalogi
Drugi element reklamy fryzjerskiej offline to oczywiście katalogi, np. katalogi szyte lub katalogi klejone PUR, czyli mini kompendium wiedzy o Twoim salonie. Jeśli chodzi o projekt, to oczywiście estetyką powinien być on dopasowany do wybranego przez Ciebie stylu wszystkich reklam, a także do ogólnego klimatu panującego w salonie. Jeżeli więc np. przestrzeń, do której przychodzą klienci, jest utrzymana w stylistyce boho, warto uwzględnić ją także w katalogu. Przygotowanie go w innym, np. w klimacie industrialnym, mogłoby zaburzyć spójność komunikatów. Co powinno znaleźć się w takim katalogu?
- Kilka słów o salonie i ewentualnie o jego historii.
- Opis używanych produktów.
- Opis produktów własnych, jeśli salon takie posiada.
- Dokładny spis wszystkich świadczonych usług.
- Duża ilość zdjęć, z których część przedstawiona będzie w formacie „przed” i „po”, tak, aby wskazać spektakularną metamorfozę.
Pamiętaj także, że liczy się jakość wykonania takiego katalogu dla fryzjera. Reklama tego typu, którą najczęściej wybierają salony ceniące sobie solidne materiały, to katalogi szyte formatu A4. Dowiedz się, gdzie wydrukować katalog.
Ulotki i wizytówki
Kolejna opcja, jeśli chodzi o reklamę fryzjerską to oczywiście wizytówki i ulotki. Jest to drobny, ale niezwykle ważny element, ponieważ wbrew pozorom osoby, które zainteresuje usługa, zachowają je sobie i wrócą do nich, gdy będą gotowe na umówienie wizyty. Najpopularniejszy format, jeśli chodzi o wizytówki salonów fryzjerskich to 85/55 mm. Nierzadko zamawiane są także te w formacie 900/50 mm, ale zazwyczaj wykorzystywane są one raczej jako vouchery na zabiegi, co także jest świetną opcją promocyjną. Sprawdź, jak krok po kroku zaprojektować wizytówkę!
Z kolei w przypadku ulotek zdecydowanie najchętniej wybierane są te formatu A6, które zawierają najważniejsze informacje o oferowanych usługach, lokalizacji i dane kontaktowe. Pamiętaj, że przy tym rodzaju reklamy salonów fryzjerskich istotne jest, aby zarówno ulotki, jak i wizytówki były rozdawane w odpowiednich miejscach. Zastanów się, gdzie przebywają członkowie Twojej grupy docelowej. Być może są to salony masażu, solaria albo gabinety kosmetyczne? A może raczej siłownie, sklepy z luksusową bielizną lub galerie handlowe? Ma to ogromne znacznie z perspektywy skuteczności, ponieważ nawet najlepiej zaprojektowana, wysokojakościowa ulotka nie zadziała, jeśli nie trafi do zainteresowanych osób.
Zobacz też nasz artykuł, jak zaprojektować ulotkę do druku!
Banery fryzjerskie
Ostatnia opcja to szyldy reklamowe salonów fryzjerskich. Oczywiście jeden powinien znaleźć się nad drzwiami do zakładu, aby dotarcie do niego nie było żadnym problemem. Podobnie jak wszystkie inne materiały marketingowe, musi być on czytelny i dopasowany stylistycznie do ogólnej identyfikacji wizualnej marki. Poza tym warto także zainwestować w zewnętrzne banery promujące salon fryzjerski. Reklama tego typu może zawisnąć np. na drodze do salonu, na ruchliwych drogach wjazdowych do miasta lub w miejscach, gdzie przewija się duża ilość osób, np. w okolicach galerii handlowych. Warto też zadbać o to, aby przynajmniej jeden szyld promujący usługi zawisł w bezpośredniej okolicy salonu, ponieważ ściągnie on do zakładu osoby, które w danej części miasta mieszkają.
Jak skutecznie reklamować swój salon fryzjerski?
Jak więc widzisz, promocja zakładu fryzjerskiego powinna odbywać się zarówno na płaszczyźnie online, jak i offline, aby przynosiła zamierzone efekty. Zainwestuj więc profesjonalną identyfikację wizualną Twojej firmy i postaw na inspirujące propozycje banerów, ulotek, wizytówek i wszystkich innych niezbędnych materiałów reklamowych – wydrukujesz je u nas! Nie zapomnij też o reklamie w internecie i nowoczesnej stronie internetowej. Łącząc to wszystko, osiągniesz swoje cele, szybciej niż myślisz.Teraz wiesz już, jak wypromować salon fryzjerski offline i online. Życzymy powodzenia!