Projekt rollupu
Informacje
Jak zaprojektować dobry roll-up? Co powinno być na roll-upie?
Projektowanie materiałów drukowanych na potrzeby kampanii reklamowych bywa skomplikowane. Już na tym etapie potrzebujesz w pełni opracowanej strategii marketingowej, analizy potrzeb grup odbiorców, a także dokładnych wytycznych zgodnych z identyfikacją wizualną marki. Szukasz wskazówek, jak zaprojektować idealny roll-up reklamowy? Zajrzyj do naszego poradnika. Pomożemy Ci przejść cały ten proces od projektu aż po wydruk!
Spis treści:
- Naprawdę dobry projekt graficzny roll-up’a, czyli jaki?a>
- Jak stworzyć przejrzysty i skuteczny projekt roll-up’a?
- Jakich informacji, grafik i tekstów nie może zabraknąć na roll-up’ie?
Naprawdę dobry projekt graficzny roll-up’a, czyli jaki?
Mianem idealnego projektu roll-up’a reklamowego można nazwać taki, który jest po prostu skuteczny. To najważniejsza cecha, jaką powinien wyróżniać się prawidłowo zaprojektowany materiał reklamowy przeznaczony do druku.
Cechy skutecznego roll-up’a promocyjnego dla firmy to:
- Grafika, która przyciąga wzrok – zastosowanie wyrazistych barw, przejrzystych ilustracji lub fotografii oraz zachowanie spójności wizualnej z identyfikacją marki pomaga w szybkim przykuwaniu uwagi odbiorców.
- Jasne i krótkie komunikaty tekstowe – kilka zwięzłych, łatwych do zapamiętania haseł, sloganów lub punktów informacyjnych ułatwia odbiorcy natychmiastowe zrozumienie oferty.
- Czytelna hierarchia informacji – odpowiednie rozmieszczenie elementów graficznych, nagłówków, logotypu oraz danych kontaktowych to podstawa.
- Wyraźna prezentacja marki i produktu – umieszczenie logo firmy oraz kluczowej oferty na poziomie wzroku odbiorcy uwiarygadnia przekaz.
Pamiętaj, że liczy się też wysoka jakość wykonanego wydruku. Materiał odporny na zniszczenia, grubszy papier i wyraźna struktura skutecznie przyciągnie uwagę klienta. Dodatkowo wytrzymały materiał wykonania pozwoli na wielokrotne wykorzystywanie reklamowego roll-up’a, np. na targach branżowych.
Zajrzyj do naszego poradnika: Rollup: co to jest i jak go wykorzystać do skutecznej reklamy?
Jak stworzyć przejrzysty i skuteczny projekt roll-up’a? Krok po kroku
Zamierzasz samodzielnie stworzyć projekty materiałów reklamowych takich, jak roll-up, ulotka albo plakat? Niezależnie od typu projektu, musisz zadbać o spójność, przejrzystość i odpowiedni format wydruku. Do rozpoczęcia prac nad projektem przyda Ci się głównie:
- program graficzny, np. Corel Draw lub Adobe Illustrator;
- key visual przedsiębiorstwa, aby dopasować design projektu do identyfikacji wizualnej marki;
- wyniki analizy potrzeb grupy docelowej;
- informacje o celach przygotowywanej kampanii reklamowej.
Przeczytaj także: Identyfikacja wizualna firmy. Jak stworzyć logo firmy?
Przystępując do projektowania, unikaj pośpiechu – to zawsze zły doradca. A zatem jak krok po kroku przygotować roll-up do wydruku? Zrobisz to w kilku krokach.
1. Określ cel reklamowy i grupę docelową
Najpierw sprecyzuj, kto będzie oglądał Twój roll-up i co chcesz im przekazać. W ten sposób łatwiej dobierzesz treści oraz styl. Unikniesz zbędnego zamieszania i skupisz się na konkretnym przekazie. W ten sposób lepiej dopasujesz ton treści i ogólny design do preferencji odbiorców.
2. Pobierz gotową makietę od drukarni
Nie pomijaj tego kroku, jeśli zamierzasz zlecić wydruk zaprojektowanego roll-up’a, np. w naszej Drukarni Online. Gotowe makiety ułatwią Ci przygotowywanie plików do wydruku. Unikniesz w ten sposób opóźnień związanych z koniecznością wprowadzania poprawek.
3. Zaplanuj layout
Rozmieść treści tak, aby odbiorca naturalnie przeszedł wzrokiem po całej powierzchni. Stawiaj na proste układy, aby uniknąć chaosu wizualnego. Wykorzystaj priorytetyzację elementów.
Stwórz projekt roll-up’a tak, aby najważniejsze informacje były na górze lub w centralnym punkcie. Kiedy odbiorca ma najważniejsze elementy w zasięgu wzroku, wtedy szybciej „skanuje” teksty i wyszukuje najważniejsze dla siebie informacje.
4. Przygotuj infografiki, zdjęcia i teksty
Zgromadź materiały wizualne o wysokiej jakości i spójnej stylistyce. Wybierz proste ilustracje, które szybko wyjaśniają kluczowe informacje. Dopasuj treści do przekazu i używaj krótkich, jasnych komunikatów.
5. Dodaj dane kontaktowe i kody QR
Umieść wyraźne dane kontaktowe w dobrze widocznym miejscu. Dodaj kod QR prowadzący bezpośrednio do Twojej strony lub oferty, by ułatwić odbiorcy szybkie działanie. Upewnij się, że wszelkie linki i numer telefonu są aktualne.
6. Przeanalizuj projekt z dystansu
Wydrukuj próbkę lub zobacz projekt na ekranie z większej odległości. Sprawdź, czy najważniejsze informacje są czytelne i łatwe do zapamiętania. Oceń układ elementów i usuń wszystko, co rozprasza uwagę odbiorcy.
7. Zleć druk i oceń efekt
Przekaż finalny projekt do drukarni. Po otrzymaniu gotowego roll-up’a sprawdź jakość wydruku, ostrość grafik i zgodność kolorów. Jeśli wszystko wygląda dobrze, umieść roll-up w docelowym miejscu i obserwuj reakcje odbiorców.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, poznaj najczęściej popełniane błędy w projektowaniu. W poradniku na naszym blogu znajdziesz istotne informacje o tym, czego warto unikać w trakcie tworzenia projektów graficznych roll-up’ów i innych materiałów promocyjnych do wydruku.
Najnowsze trendy w projektowaniu materiałów reklamowych – jaki design roll-up’a będzie efektowny?
Minimalistyczny styl z odważnymi kolorami (ale bez przesady) i prostymi grafikami jest teraz na topie. Coraz częściej stosuje się niestandardowe kształty i asymetryczne układy, by nadać przekazowi świeżości i wyrazistości.
Warto też wykorzystać subtelne gradienty i pastelowe tony. Takie zestawienia budują nowoczesny, przyjazny wizerunek marki.
Dodaj też wyraziste, niestandardowe fonty oraz kreatywne ilustracje, aby wzmocnić efekt i przyciągnąć spojrzenia. Skup się na przekazie i ogranicz liczbę elementów, by odbiorca od razu trafił kluczowe informacje.
Jakich informacji, grafik i tekstów nie może zabraknąć na roll-up’ie?
Nie zapomnij o jasnym przedstawieniu marki i jej wartości, która da odbiorcy powód do zainteresowania się ofertą. Na efektownym roll-up’ie reklamowym nie może zabraknąć:
- zwięzłego hasła reklamowego, które oddaje misję i charakter Twojej marki;
- wyraźnej informacji o unikalnej korzyści, jaką otrzyma klient;
- wizualizacji sytuacji, w której produkt lub usługa jest stosowana;
- ikon symbolizujących kluczowe usługi lub cechy produktu;
- informacji o aktualnych promocjach.
Staraj się, aby elementy wizualne były maksymalnie praktyczne: pokazuj zalety, a nie rozpraszaj zbędnymi detalami. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie, dlatego stawiaj na proste formy i skuteczne, treściwe komunikaty.