Lubisz nasz serwis?

 
 

Newsletter

 
  Zapoznałem się
  i akceptuję regulamin
 

Druk offsetowy

Druk cyfrowy

Druk wielkoformatowy

POMOC

DrukarniaOnline.pl a drukarnia tradycyjna, czym się różnią?

  1. DrukarniaOnline.pl jest drukarnią internetową. Oznacza to, że produkty dostępne w sklepie można zamówić tylko i wyłącznie korzystając ze strony www.drukarniaonline.pl
  2. Na stronie głównej należy wybrać interesujący produkt, następnie zamieścić pliki graficzne z projektem. System wskaże kolejne kroki. Informacje o etapie zamówienia (terminie realizacji, płatności, i inne)
    będą przesyłane na podany przez Państwa adres e-mail. Kurier dostarczy paczkę. 
    Zamówienia można składać 24h/7dni.
  3. Nasze główne atuty to:
    • krótkie terminy realizacji
    • najwyższa jakość produktów
    • druk na nowoczesnych maszynach wyposażonych w systemy kontrolujące
    • każda praca drukowana jest w technice offsetowej z wykorzystaniem technologii CTP
      lub w technice cyfrowej
    • używamy wysokiej jakości papierów do druku
    • nowoczesny system informatyczny zapewnia klientom profesjonalną obsługę
      oraz zawsze aktualne informacje
    • gwarancja niskiej ceny: robimy wszystko, aby cena była atrakcyjna
    • dzięki systemowi DrukarniaOnline.pl wiesz, ile kosztuje zamówiony przez Ciebie produkt

  

W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zamówienia?

  1. Status zamówień jest widoczny w panelu klienta po zalogowaniu wybierając zakładkę "Moje konto".
    W zakładce "Poczekalnia" znajdują się zamówienia, które zostały zapisane przez klienta, a do których
    nie wczytano żadnych plików lub\i nie dokonano wpłaty. W zakładce "W realizacji", znajdują się zamówienia, które zostały przekazane przez klienta do realizacji, są w trakcie weryfikacji lub znajdują się już w procesie produkcji. W zakładce „Zakończone" znajdują się zamówienia, które zostały zrealizowane i zostały wysłane. Przy każdym zamówieniu znajduje się przypis określający aktualny status zamówienia.

W jaki sposób mogę opłacić zamówienie?

  1. Zamówienie trzeba opłacić przed przekazaniem go do realizacji. Do wyboru pozostają 3 formy płatności.
    Bezpośrednio ze strony możliwa jest płatność online lub płatność za pobraniem, przy czym płatność
    za pobraniem jest dostępna wyłącznie w przypadku zamówień o cenie niższej niż 5000 zł brutto.
    Trzecią metodą płatności jest płatność przelewem na podstawie faktury pro-forma. Zawsze można poprosić
    o wygenerowanie faktury pro-forma na poczet przedpłaty za zamówienie - należy taką prośbę zgłosić
    mailowo lub telefonicznie.

 

Czy mogę anulować zlecenie?

  1. Zamówienie można usunąć tylko wtedy, kiedy znajduje się ono w koszyku lub w zakładce „Poczekalnia".
    Aby to zrobić należy kliknąć przycisk "usuń" znajdujący się przy danym zleceniu. Po przekazaniu zamówienia do realizacji nie ma możliwości anulowania tego zamówienia!

 

Czy mogę zamówić produkt, którego nie ma w asortymencie?

  1. Sklep DrukarniaOnline.pl realizuje zamówienia zgodnie z asortymentem podanym na stronie. Zamówienia, których nie ma w asortymencie sklepu drukarniaonline.pl, można realizować poza sklepem przez naszych handlowców. Można tego dokonać uprzednio wysyłając zapytanie ofertowe na adres wyceny@drukarniaonline.pl

Dlaczego moje zamówienie zostało odrzucone?

  1. Zlecenia w systemie drukarniaonline.pl są odrzucane z kliku powodów:
    1. niezgodność pliku ze specyfikacja druku,
    2. niezgodność pliku z danym zleceniem np. zlecenie jest na ulotkę A5 a plik to plakat B1
      lub zamówienie jest na katalog 16 stron a w pliku jest tylko 14 stron.
    3. została wybrana opcja "pełnej weryfikacji" i nie można poprawić pliku z powodu jego specyfiki
      lub błędów w przygotowaniu pliku (np. plik wgrany do systemu nie jest plikiem źródłowym
      tylko wynikowym, brakuje czcionek lub obiektów z pliku źródłowego).

      Uwaga! Przypominamy, że czas realizacji zlecenia jest liczony od momentu otrzymania
      akceptacji danego pliku.

W jaki sposób mogę zmienić swoje dane osobowe?

  1. Dane kontaktowe i hasło można zmienić w zakładce Moje konto/Ustawienia. NIP można zmienić jedynie kontaktując się z pracownikami drukarni.

 

Kiedy generowane są faktury?

  1. Faktury generowane są automatycznie po spakowaniu Państwa zamówienia. Aktywując opcję faktury elektonicznej w zakładce Moje konto (faktury) mają Państwo możliwość pobrania jej w swoim panelu.

 

Czy istnieje możliwość podzielenia zamówienia na mniejsze części np. pakowanie po 100 sztuk?

  1. Nie wykonujemy tego typu zleceń.

 

Co się stanie jeżeli nie będzie mnie w domu podczas próby dostarczenia przesyłki?

  1. Jeżeli kurier nikogo nie zastanie, zostawi kartkę z prośbą o kontakt w sprawie ponownego doręczenia przesyłki. Kurier podejmie przynajmniej dwie próby dostarczenia zamówienia.

 

Chcę wysłać zamówienie na kilka adresów dostawy,
gdzie to zaznaczyć?

  1. Aby móc wysłać zamówienie na kilka różnych adresów dostawy, zamówienie należy złożyć niesystemowo poprzez handlowca. Wówczas zostanie sporządzona wycena związana z dodatkowym podziałem
    nakładu oraz transportem.

 

Nie jestem zadowolony z zamówienia, co mam zrobić?

  1. W przypadku gdy zamówienie nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz złożyć reklamację. W takiej sytuacji prosimy o napisanie wiadomości email na adres bok@drukarniaonline.pl

 

Zauważyłem błąd, jak mogę go poprawić?

  1. Nie ma możliwości poprawienia projektu, jeżeli zamówienie jest już w procesie produkcyjnym
    i zostały wypalone płyty.
  2. Podmiana pliku do druku możliwa jest wyłacznie w przypadku zamówień, które mają status wstrzymane
    lub nie zostały skierowane do realizacji.

 

Czy mogliby Państwo wgrać za mnie plik do zlecenia?

  1. Nie wykonujemy takich czynności. Nie wgrywamy plików za klienta.

 

Czy mogę wydrukować kilka projektów
w ramach jednego zlecenia?

  1. Niestety nie. Każde zlecenie dotyczy druku z jednego projektu (np. wizytówki dla jednej osoby).

 

Czy mogliby Państwo przekazać za mnie plik do realizacji?

  1. Nie wykonujemy takich czynności.

 

W jaki sposób mogę uzyskać informacje na temat wyceny produktów, których nie ma w asortymencie sklepu DrukarniaOnline.pl?

  1. Wszelkie zapytania dotyczące wyceny produktów należy wysyłać mailowo na adres: wyceny@drukarniaonline.pl

 

Jaki jest czas oczekiwania na odpowiedź na zapytanie ofertowe wysłane na info@drukarniaonline.pl?

  1. Czas odpowiedzi zazwyczaj nie przekracza 1 dnia roboczego.

 

Jakie materiały drukuje DrukarniaOnline.pl?

  1. DrukarniaOnline.pl drukuje wszystkie materiały, które nie stoją w sprzeczności z polskim prawem
    oraz są zgodne ze specyfikacją wydruku systemu DrukarniaOnline.pl.

 

Czy mogę wydrukować przez system DrukarniaOnline.pl ulotkę trochę mniejszą niż format na zleceniu? (np. zlecenie na ulotkę A4 (210x297 a format pliku 205x290).

  1. Tak. W każdym przypadku, jeśli format pliku różni się od formatu podanego na zleceniu, skontaktuje się
    z Państwem nasz weryfikator, w celu ustalenia formatu docelowego pliku.
  2. Opcję docięcia można ustawić już na etapie składania zamówienia, wybierająć i uzupełniając stosowne
    pole formularza.

    Uwaga! Taka operacja jest możliwa tylko, jeśli docelowy format pracy jest mniejszy niż format zlecenia.
    W przypadku, gdy praca jest większa niż format w zleceniu, plik jest automatycznie odrzucany.
    (NIE DOCINAMY WIZYTÓWEK I INNYCH PRODUKTÓW DO FORMATU MNIEJSZEGO NIŻ FORMAT A6)

Jeśli zamówię w waszej Drukarni ulotkę A5, a w pliku będą dwie połączone ulotki A6 na formacie A5, to czy zostaną one docięte do formatu A6?

  1. Nie. Ulotki takie zostaną docięte do formatu zgodnego ze zleceniem, czyli A5!
    Podobnie w innych tego typu przypadkach.

 

Czy możecie Państwo przeskalować plik do formatu
takiego jak w zleceniu?

  1. Niestety nie wykonujemy takich czynności.

Jaka jest różnica między lakierem offsetowym
a lakierem dyspersyjnym?

  1. Nie ma żadnej różnicy. To dwa określenia tego samego lakieru

 

Czy mogę zrezygnować z pokrycia pracy lakierem offsetowym?

  1. Tak, ale tylko w przypadku plakatów A1 i B1. W innych przypadkach jest to niemożliwie.
    Uwaga! Chęć zrezygnowania z pokrycia pracy lakierem należy zgłosić, na adres info@drukarniaonline.pl
    przed przekazaniem zlecenia do realizacji. W temacie maila należy wpisać "nr zlecenia - rezygnacja
    z lakieru offsetowego". W treści maila należy podać dane kontaktowe.

 

Co to jest lakier wybiórczy?

  1. Lakier wybiórczy to lakier nakładany na prace tylko na wybranych obiektach. Elementy pokryte tym lakierem są bardziej "błyszczące" niż pozostałe.

 

Czy wykonujecie projekty graficzne w sklepie DrukarniaOnline.pl?

  1. Tak, wykonujemy projekty graficzne. Szczegółowe informacje oraz przykładowe realizacje znajdą Państwo pod adresem http://drukarniaonline.pl/page/projekty. Usługa wykonania projektu graficznego jest usługą dodatkowo płatną. Cena jest kalkulowana indywidualnie, w zależności od stopnia
    skomplikowania projektu graficznego.

 

Czy po odrzuceniu dużego pliku, (np. z katalogiem) mogę do Państwa przesłać do poprawy tylko strony zawierające błędy?

  1. Generalnie przyjmujemy tylko komplet plików (dotyczy to wszystkich produktów) ze względu na duże ryzyko pomyłek. Jeśli jednak jest to katalog i plik jest duży (np. powyżej 350 MB) dopuszczamy możliwość przesłania tylko stron poprawionych.

 

Co to jest Spad?

  1. Spad drukarski - obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje,
    że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza.

 

Co to jest zip?

  1. ZIP – jeden z najczęściej używanych formatów kompresji i archiwizacji danych na platformie IBM PC, zwłaszcza w środowisku Microsoft Windows. Program do archiwizacji, który spakuje nasze pliki do formatu zip można pobrać tu: http://www.dobreprogramy.pl/WinZip,Program,Windows,12854.html

 

Co to jest FTP?

  1. FTP (ang. File Transfer Protocol – Protokół Transferu Plików) – protokól typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie plików z i na serwer. W naszym przypadku określenie FTP oznacz również serwer plików,
    na który przerzucamy pliki do zleceń. Adres FTP można sprawdzić w oknie dodawania plików do zamówienia.

 

Co to jest Proof?

  1. Proof jest to wydruk podglądowy dla klienta na specjalnym papierze proofowym. Proof robi się po to,
    aby porównać kolorystykę zadaną w pliku z kolorami, które zostaną wydrukowane na pracy końcowej.
    Zgodność kolorów pomiędzy proofem a wydrukiem końcowym wynosi 95%.

 

Czy drukujecie Kromaliny?

  1. Nie, drukujemy tylko proofy cyfrowe.

 

W jaki sposób wysyłacie proofy do klienta?

  1. Proofy wysyłane są przesyłka kurierską.

 

Czy wysyłka proofa jest odpłatna?

  1. Koszty przesyłki są wliczone w cenę proofa.

 

Czy dokonujecie korekty treści (błędy ortograficzne, interpunkcyjne, przesunięcia obiektów, podmiany zdjęć
w przesłanych plikach)?

  1. Dokonujemy jedynie korekt technicznych, (jeśli to możliwe np: usunięcie profilu, dodanie spadów,
    zamiana czcionek na krzywe). W żadnym wypadku nie dokonujemy korekty treści.

 

Czy obsługujecie zagranicznych klientów przez system DrukarniaOnline.pl?

  1. Nie. Obsługujemy tylko polskich klientów.   

 

Dlaczego nie widzę pliku przy danym zleceniu pomimo jego wgrania na FTP?

  1. Jeśli pomimo wgrania pliku nie widzą Państwo przy zleceniu pliku do wgrania to:
    • plik został wgrany na FTP poprawnie, jednak nie został powiązany ze zleceniem.
    • konfiguracja klienta FTP jest niepoprawna.

 

Co to znaczy kolor 4/4 , 4/1, 4/0?

  1. 4/4 oznacza zadruk obustronny w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach).
  2. 4/1 oznacza zadruk dwustronny, przy czym strona 1 jest w pełnej kolorystyce a strona 2 posiada tylko jedną składową palety CMYK np. Yellow lub Black.
  3. 4/0 oznacza zadruk jednostronny.

 

Dlaczego papier firmowy 3/0 jest droższy niż 4/0?

  1. Papier firmowy możemy wydrukować w kolorystyce innej niż CMYK np. w palecie PANTONE lub HKS.
    W tym przypadku 3/0 może oznaczać zastosowanie na papierze 3 różnych kolorów np. PANTONE 287c,
    PANTONE 311c, oraz HKS 15e. Prace drukowane w palecie innej niż CMYK są droższe.

 

Czy mogę od Państwa otrzymać plik do zlecenia nr XXXXX, które drukowałem 3 miesiące temu?

  1. Niestety nie. Nie archiwizujemy danych przesyłanych przez klientów do zleceń.

 

Jaki jest czas realizacji danego zamówienia?

  1. Termin realizacji jest liczony od momentu akceptacji przez nas plików do druku. Jeśli akceptacja pliku
    jest do godziny 16:00 danego dnia, to ten dzień jest liczony do terminu realizacji zlecenia. Jeśli akceptacja danego pliku była po godzinie 16:00 to termin realizacji jest liczony od następnego dnia roboczego. Terminy realizacji zlecenia są podane na stronie przy danym produkcie. Informacja o terminie wysyłki gotowego produktu jest wysyłana do klienta automatycznie po zaakceptowaniu przez weryfikatora plików do danego zlecenia. Jest ona również dostępna w panelu klienta w zakładce "zamówienia" pod przyciskiem szczegóły.

    Uwaga! jeśli wybrali Państwo płatność za pomocą przelewu, proces weryfikacji możemy rozpocząć dopiero
    po otrzymaniu potwierdzenia z PayU.pl. Jeżeli Państwo dokonali przelewu poza systemem PayU.pl,
    proces weryfikacji możemy rozpocząć dopiero po otrzymaniu przez nas potwierdzenia przelewu bankowego
    (mail, fax) i poprawnym zweryfikowaniu wpłaty przez nasza księgowość.

 

Czy można przyspieszyć termin realizacji?

  1. Niestety nie jest to możliwe. Terminy podane na stronie DrukarniaOnline.pl są terminami,
    od których nie ma odstępstw!

 

Czy mogę zmienić hasło dostępowe do serwisu / konta ftp?

  1. Tak. Można tego dokonać logując się na konto i przechodząc do zakładki "Moje konto -> ustawienia konta".

 

Zapomniałem hasła do serwisu jak mogę je odzyskać?

  1. Hasło można odzyskać korzystając z naszego systemu przypominania dostępnego na stronie (http://drukarniaonline.pl/Account/ForgotPassword). Należy podać adres e-mail zgodny z adresem podanym podczas rejestracji. System wyśle wiadomość na podany adres e-mail z linkiem do zresetowania hasła.

 

Jakie firmy przewozowe są odpowiedzialne za transport?

  1. Korzystamy z usług firmy UPS, GLS, DPD, DB Schenker, Raben.

 

Czy mogę odebrać towar osobiście?

  1. Nie, wszystkie paczki wysyłamy kurierem. Usługa wysyłki jest darmowa.

 

Jaki jest domyślny adres wysyłki do mojego zamówienia?

  1. Domyślnym adresem wysyłki jest adres wysyłki, który podaje się przy rejestracji w systemie DrukarniaOnline.pl. Adres ten można zamienić dla poszczególnego zamówienia w zakładce "Poczekalnia". Będzie on wtedy zmieniony tylko dla danego zlecenia (adres domyślny wpisany przy rejestracji
    zostanie bez zmian).

 

Czy mogę zmienić adres dostawy do danego zamówienia?

  1. Tak. można tego dokonać w PANELU KLIENTA edytując wpis przy danym zleceniu.

    Uwaga! Faktury VAT zawsze wysyłamy na adres dostawy podany w zamówieniu.Jeżeli adres dostawy jest inny niż domyślny adres dostawy podany podczas rejestracji konta, zalecamy akceptację faktur wystawianych elektronicznie. Można tego dokonać po zalogowaniu akceptując regulamin znajdujący się w zakładce "FAKTURY" - wówczas papierowa forma faktury nie jest wysyłana, a faktura dostępna jest do pobrania
    w formie pliku PDF.

 

Czy mogę wysłać paczkę ze zleceniem poza granice Polski?

  1. Nie realizujemy takich wysyłek.

 

Czy paczki są dostarczane w soboty, np. paczka wysyłana jest w piątek a dostawa paczki w sobotę?

  1. Jeżeli zamówiony produkt ma piątkowy termin wysyłki istnieje możliwość skorzystania z wysyłki na sobotę (za dodatkową opłatą). Usługę dodatkową należy włączyć w panelu klienta maksymalnie do piątku
    do godz. 12:00. Należy upewnić się, czy istnieje taka możliwość ze względu na lokalizację dostarczenia przesyłki. Jeżeli nie masz możliwości wyboru usługi dostawy na sobotę oznacza to, że dany kod pocztowy nie podlega tej usłudze. Spróbuj zmienić adres dostawy i sprawdź, czy dla tej lokalizacji usługa dostawy
    na sobotę jest aktywna.

 

Czy wysyłacie paczki w sobotę?

  1. Nie. Wszystkie paczki są wysyłane w dniach roboczych.

 

Jaką techniką drukuje DrukarniaOnline.pl?

  1. Drukujemy w technice offsetowej z wykorzystaniem systemów CTP (Computer to Plate) na maszynach pełno formatowych 5 i 4 kolorowych.

 

Czy mogę dokonać płatności za pomocą innego systemu
niż PAYU.PL?

  1. Płatności za zamówienia w systemie DrukarniaOnline.pl są obsługiwane przez serwis PAYU.PL. Jeśli Państwa bank nie występuje na liście w serwisie PAYU.PL, to wpłaty można dokonać przez swój bank bezpośrednio
    na nasz rachunek bankowy: PKO BP Inteligo 50 1020 5558 1111 1276 5960 0010

    W tytule wpłaty należy wpisać nr zlecenia. Dane podane na stronie. Wówczas potwierdzenie wpłaty należy przesłać do nas na adres info@drukarniaonline.pl lub faxem na nr 87 427 00 33.

 

Czy mogę dokonać płatności z odroczeniem?

  1. W przypadku zleceń dokonywanych za pomocą systemu DrukarniaOnline.pl nie ma takiej możliwości.
    Wyjątek stanowią szkoły, uczelnie, urzędy, jednostki administracji publicznej. Aby móc korzystać z tej formy
    płatności prosimy wysłać dokumenty potwierdzające status jednostki na adres: bok@drukarniaonline.pl.

 

Czy mogę dostać fakturę proforma?

  1. Każdy klient ma prawo zgłosić chęć dokonania płatności na podstawie faktury pro-forma.
    Generujemy wówczas dokument do danego zamówienia i przesyłamy go drogą elektroniczną.
    Aby przyspieszyć zaksięgowanie wpłaty prosimy po dokonaniu przelewu przesłać na adres
    bok@drukarniaonline.pl potwierdzenie dokonania przelewu (plik PDF do pobrania w każdym banku
    po zrealizowaniu wpłaty). Pozwoli to zaakceptować płatność w naszym systemie, a zlecenie
    szybciej trafi do weryfikacji.

 

Na jaki adres jest wysyłana faktura za dane zlecenie?

  1. Faktury VAT zawsze wysyłamy na adres dostawy podany w danym zamówieniu.
    Jeśli został zaakceptowany regulamin wystawiania faktur drogą elektroniczną, to faktura w formie papierowej nie jest dołączana do przesyłki. W tym przypadku faktura VAT będzie dostępna do pobrania w formie pliku PDF w zakładce "Faktury".

 

Czy po anulowaniu zlecenia z zamówionym proofem,
należności za proof zostaną oddane?

  1. Jeśli klient otrzymał proof, to kwota zwracana za zamówienie anulowane będzie pomniejszona o koszt proofa.

 

Czy można otrzymać fakturę za zlecenie na dane inne
niż wprowadzone przy rejestracji?

  1. Nie ma takiej możliwości.

 

W jaki sposób przygotować katalog szyty?

  1. Katalog najlepiej przesłać do nas w jednym pliku PDF!
  2. Plik powinien zawierać pojedyncze strony, w żadnym wypadku rozkładówki!
  3. Jeśli strony nie są numerowane (nie posiadają paginacji) to powinny być ponumerowane poza liniami cięcia.
  4. Strony powinny być poukładane w pliku strona po stronie (tzn. 1 strona okładki 2 strona okładki, 1 strona środków, kolejna strona środków (...) ostania strona środka, przedostatnia strona okładki i ostatnia strona okładki).
  5. Praca powinna:
    • być wyśrodkowana
    • zawierać spady oraz linie cięcia.
    • powinna być przygotowana w kolorystyce CMYK, bez dodatkowych kolorów (np. PANTONE)
    • wszystkie czcionki powinny być zamienione na krzywe, a profile kolorystyczne usunięte.
    • obiekty graficzne przygotowane w rozdzielczości 350 dpi

 

W jaki sposób przygotować ulotki składane?

  1. Praca powinna:
    1. być wyśrodkowana na stronie
    2. zawierać spady oraz linie cięcia.
    3. powinna być przygotowana w kolorystyce CMYK, bez dodatkowych kolorów (np. PANTONE)
    4. wszystkie czcionki powinny być zamienione na krzywe, a profile kolorystyczne usunięte.

      Ulotki składane A4 do DL, A3 do A4 powinny zawierać dwie strony z już złożonymi poszczególnymi elementami, (np. ulotka składana A3 do A4 powinna mieć dwie trony formatu A3, ulotka A4 do DL powinna zawierać dwie strony A4 z już ułożonymi poprawnie poszczególnymi elementami DL).

 

W jaki sposób przygotować teczki?

  1. Praca powinna:
    1. być wyśrodkowana.
    2. zawierać spady oraz linie cięcia.
    3. powinna być przygotowana w kolorystyce CMYK, bez dodatkowych kolorów (np. PANTONE)
    4. wszystkie czcionki powinny być zamienione na krzywe, a profile kolorystyczne usunięte.

      Teczka powinna być do nas przesłana najlepiej w formacie PDF na stronie 1 pliku PDF powinna się znajdować tylko sama praca na stronie drugiej praca z nałożonym odpowiednim wykrojnikiem "Standard" lub "Standard+" w zależności od zlecenia (wzór wykrojników można pobrać tu: http://drukarniaonline.pl/product/print/1724/teczki-ofertowe#product-mockups).
      Strona 3 powinna zawierać lakier. Jeśli teczka jest lakierowana (lakier to 100% apli – jednego koloru składowego najlepiej czarny).

 

Jakie są godziny pracy DrukarniaOnline.pl, dane kontaktowe?

  1. Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.

    DrukarniaOnline.pl
    ul. Krzywa 2, 11-600 Węgorzewo
    woj. warminsko-mazurskie
    Polska

    tel. +48 87 427 00 33
    e-mail: info@drukarniaonline.pl