DrukarniaOnline.pl

POMOC

F.A.Q.

drukarniaonline.pl a drukarnia tradycyjna, czym się różnią?

  1. drukarniaonline.pl jest drukarnią internetową. Oznacza to, że produkty dostępne w ofercie sklepu można zamówić bezpośrednio na stronach sklepu www.drukarniaonline.pl
  2. Na stronie głównej należy wybrać interesujący produkt, następnie zamieścić pliki graficzne z projektem. System wskaże kolejne kroki. Informacje o etapie zamówienia (terminie realizacji, płatności, i inne) będą przesyłane na podany przez Państwa adres e-mail. Kurier dostarczy paczkę. System sklepu jest dostępny całodobowo. Zamówienia można składać 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  3. Nasze główne atuty to:
    • krótkie terminy realizacji
    • niskie ceny - robimy wszystko, aby cena była atrakcyjna
    • darmowa dostawa (w przypadku standardowej wysyłki), niezależnie od ilości zamówionego towaru
    • najwyższa jakość produktów
    • druk na nowoczesnych maszynach wyposażonych w systemy kontrolujące
    • druk w technice offsetowej z wykorzystaniem technologii CTP lub druk w technice cyfrowej (wybór technologii zależy od zamówionego nakładu)
    • drukujemy wyłącznie na certyfikowanych surowcach wysokiej jakości
    • nowoczesny system informatyczny zapewnia klientom wygodę i dostępność oferty oraz zawsze aktualne informacje
    • brak ukrytych kosztów - od początku wiesz, ile ostatecznie kosztuje zamówiony produkt

  

W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zamówienia?

  1. Status zamówienia zawsze możesz sprawdzić po zalogowaniu na stronie drukarniaonline.pl w zakładce "ZAMÓWIENIA". Jest ona podzielona na 3 główne kategorie:
    • Poczekalnia
    • W realizacji
    • Zakończone
  2. W kategorii "Poczekalnia" znajdują się zamówienia, które zostały zapisane, ale nie są uzupełnione o wszystkie niezbędne elementy: pliki do druku, adres dostawy, dane księgowe, wybór sposobu płatności.
  3. W kategorii "W realizacji" znajdziesz tylko te zamówienia, które zostały skierowane do realizacji i są już w procesie produkcji.
  4. W kategorii „Zakończone" znajdują się zamówienia archiwalne, które zostały zakończone i wysłane. To Twoja historia zrealizowanych zamówień.
  5. Po każdej zmianie statusu otrzymasz od nas wiadomość e-mail z informacją o aktualnym stanie Twojego zamówienia
  6. Jeśli chcesz potwierdzić informacje widoczne na stronie zadzwoń do nas pod numer 87 427 00 33 - nasi konsultanci szybko poinformują Ciebie o aktualnym stanie zamówienia.

W jaki sposób mogę opłacić zamówienie?

  1. Formę płatności musisz wybrać w ostatnim kroku procesu zamawiania. Do wyboru na stronie oferujemy 3 formy płatności:
    • płatność online - przedpłata realizowana za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych PayU, dostępna niezależnie od wartości koszyka
    • płatność za pobraniem - dokonywana przy odbiorze towaru, dostępna dla zamówień o wartości nie przekraczającej 5000 zł brutto
    • płatność odroczona - dostępna tylko dla jednostek administracji publicznej, po weryfikacji podmiotu
  2. Jeśli nie chcesz płacić przy odbiorze, a Twój bank nie znajduje się na liście banków obsługiwanych przez PayU, zgłoś się do nas i poproś o fakturę pro-forma.

 

Czy mogę anulować zlecenie?

  1. Zamówienie można anulować tylko wtedy, kiedy znajduje się ono w koszyku lub w zakładce „Poczekalnia". Aby to zrobić należy kliknąć ikonkę kosza "usuń produkt" znajdującą się przy każdym produkcie dodanym do koszyka zakupów lub przy każdym zamówieniu w zakładce Poczekalnia. Pamiętaj - zamówienia przekazanego do produkcji nie można anulować!

 

Czy mogę zamówić produkt, którego nie znalazłem na stronie drukarniaonline.pl?

  1. Produkty oferowane w naszym sklepie w 90% pokrywają zapotrzebowanie naszych Klientów. Jeśli nie znalazłeś produktu, którym Ciebie interesuje, wyślij zapytanie na adres wyceny@drukarniaonline.pl lub skorzystaj z formularza znajdującego się w Centrum wycen. Sprawdzimy nasze możliwości produkcyjne i przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.
     

Dlaczego pliki do mojego zamówienia są odrzucone?

  1. Weryfikacja plików odbywa się automatycznie bezpośrednio po wgraniu ich do zamówienia. Jeśli parametry techniczne plików nie są zgodne z naszą specyfikacją, to strona sklepu zwróci Tobie komunikat o błędach. Komunikaty o błędach i ich wyjaśnienie znajdziesz na podstronie Przyczyny odrzucenia plików
  2. Obsługa drukarni w szczególnych przypadkach może podjąć decyzję o odrzuceniu plików:
    1. jeśli parametry techniczne plików jednoznacznie uniemożliwiają realizację druku
    2. jeśli istnieje uzasadnione podejrzenie, że treści publikacji mogą łamać polskie prawo
       

W jaki sposób mogę zmienić swoje dane na koncie?

  1. Dane kontaktowe, hasło, adresy dostawy oraz dane do faktury możesz zmienić po zalogowaniu na stronie w zakładce Moje konto. Pamiętaj - nie możesz zmienić adresu e-mail podanego przy rejestracji konta. Zmianie nie podlega również wybrana forma prawna konta, co oznacza, że nie można przekształcić konta założonego na osobę prywatną w konto firmowe. Jeśli założyłeś konto na osobę prywatną a chcesz je zmienić na konto firmowe musisz założyć nowe konto.

 

Czy wystawiacie faktury VAT? Gdzie ją znajdę?

  1. System sklepu generuje fakturę VAT automatycznie w momencie, gdy zamówienie zmienia status na "wysłane". Każda faktura VAT jest udostępniona na Twoim koncie w zakładce "Moje konto -> Faktury do pobrania".

 

Czy istnieje możliwość podzielenia zamówienia na mniejsze części np. pakowanie po 100 sztuk?

  1. Nie ma takiej możliwości przy zamówieniach złożonych przez sklep drukarniaonline.pl. Jeśli potrzebujesz takiej usługi koniecznie wyślij zapytanie do naszego działu handlowego na adres wyceny@drukarniaonline.pl lub skorzystaj z formularza znajdującego się na stronie Centrum wycen.

 

Co się stanie jeżeli nie będzie mnie w domu podczas próby dostarczenia przesyłki?

  1. Jeżeli kurier nikogo nie zastanie, to zazwyczaj na kolejny dzień roboczy podejmowana jest druga i ostatnia próba doręczenia towaru. Po kolejnej nieudanej próbie doręczenia towaru przesyłka jest zwracana do nadawcy.

 

Chcę wysłać zamówienie na kilka adresów dostawy, gdzie to zaznaczyć?

  1. Nie można tego oznaczyć, dlatego jeśli chcesz wysłać zamówienie pod kilka adresów, to nie składaj go przez sklep. Po prostu skontaktuj się z naszym działem handlowym na adres wyceny@drukarniaonline.pl lub zadzwoń pod numer 87 427 00 33. Otrzymasz wycenę zamówienia z podziałem na mniejsze nakłady i wysyłką w kilka lokalizacji.

 

Nie jestem zadowolony z otrzymanego towaru, co mam zrobić?

  1. Jeśli otrzymany towar nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz złożyć reklamację. W takiej sytuacji zaloguj się na stronie drukarniaonline.pl i przejdź do zakładki ZAMÓWIENIA i kategorii REKLAMACJE. Tam odszukaj numer reklamowanego zamówienia i złóż reklamację wypełniając formularz.

 

Zauważyłem błąd i chcę podmienić plik do druku. Jak mogę to zrobić?

  1. Podmiana pliku do druku możliwa jest wyłącznie w przypadku zamówień, w których pliki są odrzucone oraz w przypadku zamówień, które nie zostały skierowane do realizacji. W celu podmiany pliku do druku zaloguj się na swoim koncie i przejdź do zakładki ZAMÓWIENIA. Odszukaj swoje zamówienie w Poczekalni i wgraj nowy poprawiony plik.
  2. Jeżeli zamówienie nie jest na zaawansowanym etapie produkcji to w szczególnych przypadkach można je wstrzymać. Może się to jednak wiązać z dodatkową opłatą w celu pokrycia kosztów materiałowych.
  3. Pamiętaj - nie ma możliwości podmiany plików do druku, jeżeli zamówienie jest już w druku.

 

Czy możecie wgrać za mnie plik do zlecenia?

  1. Tak, ale tylko w szczególnych przypadkach np. jeśli plik do druku jest dość duży i wgrywanie go poprzez stronę jest czasochłonne. Jeżeli posiadasz plik o wadze nie przekraczającej 100 MB, to wgranie go poprzez naszą stronę nie powinno stanowić problemu.

 

Czy mogę wydrukować kilka projektów w ramach jednego zlecenia?

  1. Niestety nie. Każde zlecenie dotyczy druku z jednego projektu (np. wizytówki dla jednej osoby).

 

Czy możecie przekazać za mnie zamówienie do realizacji?

  1. Jest to możliwe, ale w szczególnych przypadkach i tylko na pisemną zgodę. Pamiętaj, że możemy przekazać tylko zamówienie, do którego zaakceptowałeś plik do druku.

 

Jaki jest czas oczekiwania na odpowiedź na wysłane zapytanie ofertowe?

  1. Na każde zapytanie odpowiadamy możliwie najszybciej i z reguły czas odpowiedzi nie przekracza 3 godzin. Przy bardziej złożonych zapytaniach czas odpowiedzi nie powinien przekraczać 1 dnia roboczego.

 

Jakie materiały drukujecie w sklepie drukarniaonline.pl?

  1. Drukujemy wszystkie materiały, które nie stoją w sprzeczności z polskim prawem oraz są zgodne ze specyfikacją druku zawartą na naszej stronie w zakładce SPECYFIKACJA.

 

Czy mogę zamówić ulotkę trochę mniejszą od standardowych formatów dostępnych w produkcie? Np. zamawiam ulotkę formatu A4 (210 x 297 mm) a chcę otrzymać ulotki o rozmiarze 205 x 290 mm.

  1. Oczywiście, że możesz. Skonfiguruj swój produkt wybierając odpowiednie parametry, a na koniec przesuń suwak przy opcji "włącz przycinanie". Pojawią się dodatkowe pola, w których wpisz końcowe rozmiary użytku po docięciu. Taka operacja jest możliwa tylko wtedy, jeśli Twój format pracy jest mniejszy niż format, który wybrałeś w produkcie.
  2. W każdym przypadku, jeśli format pracy różni się od formatu podanego w zleceniu, system automatycznej weryfikacji zwróci komunikat o formacie pracy niezgodnym ze specyfikacją zamówienia. Różnicę będzie widać również na podglądzie 3D.
  3. Dodatkowo, w miarę możliwości, nasi konsultanci informują o takich zdarzeniach telefonicznie lub mailowo.
     

Jeśli zamówię ulotkę A5, a w moim pliku będą dwie ulotki A6 ułożone na formacie A5, to czy dotniecie ulotki A5 do formatu A6?

  1. Niestety nie. Zawsze docinamy do formatu zgodnego ze złożonym zamówieniem.

 

Czy możecie przeskalować mój projekt do formatu takiego jaki wybrałem w zamówieniu?

  1. Tak, jeśli parametry techniczne pliku do druku dają taką możliwość, ale jest to usługa dodatkowo płatna, wymagająca wyceny. Jeśli potrzebujesz takiej usługi napisz do nas na adres projekty@drukarniaonline.pl lub zadzwoń pod numer 87 427 00 33.
     

Jaka jest różnica między drukiem z lakierem dyspersyjnym a drukiem H-UV?

  1. Podstawowa różnica to prędkość produkcji, ponieważ druki wykonane w technologii H-UV są błyskawicznie suszone. Ponadto warto pamiętać, że farby utrwalane promieniami UV cechują się dużo większym połyskiem niż przy zabezpieczeniu lakierem dyspersyjnym. Więcej informacji znajdziesz w zakładce SPOSOBY WYKOŃCZENIA.

 

Co to jest lakier wybiórczy?

  1. Lakier wybiórczy to lakier nakładany na wybranych obiektach w projekcie. Stosuje się go tylko na papierach matowych, często dodatkowo zabezpieczonych folią matową. Elementy pokryte tym lakierem są błyszczące i wyróżniają się bardziej niż pozostałe.

 

Czy po odrzuceniu dużego pliku, (np. z katalogiem) mogę do Państwa przesłać do poprawy tylko strony zawierające błędy?

  1. Niestety nie. Poprzez stronę drukarniaonline.pl należy wgrać kompletny plik lub zestaw plików. Jeżeli plik do druku waży ponad 100 MB, zawsze możesz przesłać do nas na adres info@drukarniaonline.pl link do pliku i poprosić o wgranie pliku do zamówienia.

 

Co to jest Spad?

  1. Spad drukarski - obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza.

 

Co to jest Proof?

  1. Proof jest to wydruk podglądowy dla klienta na specjalnym papierze proofowym. Proof robi się po to, aby porównać kolorystykę zadaną w pliku z kolorami, które zostaną wydrukowane na pracy końcowej. Zgodność kolorów pomiędzy proofem a wydrukiem końcowym wynosi minimum 95%.

 

Czy drukujecie Kromaliny?

  1. Nie, drukujemy tylko proofy cyfrowe.

 

W jaki sposób wysyłacie proofy?

  1. Proofy wysyłane są przesyłką kurierską, tak każde inne zamówienie. Koszt przesyłki z proofem pokrywamy my.

 

Czy sprawdzacie i poprawiacie treści (błędy ortograficzne, interpunkcyjne, merytoryczne)?

  1. Nigdy nie sprawdzamy i nie poprawiamy treści. Sprawdzenie i poprawienie błędów leży po Twojej stronie, dlatego zawsze przed złożeniem zamówienia dokładnie sprawdź swój projekt. Na życzenie Klientów dokonujemy jedynie odpłatnych korekt technicznych np: dodanie spadów, skalowanie pracy, spłaszczenie pracy, podmiana zdjęć.

 

Czy firma z zagranicy może złożyć zamówienie poprzez stronę drukarniaonline.pl?

  1. Niestety nie. W sklepie drukarniaonline.pl obsługujemy tylko polskich klientów. Jeśli chcesz złożyć zamówienie na firmę z zagranicy, skontaktuj się z naszym działem handlowym wypełniając formularz dostępny na stronie CENTRUM WYCEN lub napisz na adres wyceny@drukarniaonline.pl

 

Co to znaczy kolor 4/4 , 4/1, 4/0?

  1. 4/4 oznacza, że wybierasz zadruk dwustronny w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach).
  2. 4/1 oznacza, że wybierasz zadruk dwustronny, przy czym awers jest w pełnej kolorystyce a rewers tylko w jednym kolorze z palety CMYK np. Black.
  3. 4/0 oznacza, że wybierasz zadruk jednostronny w pełnym kolorze.

 

Dlaczego papier firmowy w kolorystyce 2/0 jest droższy niż 4/0?

  1. Papier firmowy możemy wydrukować w kolorystyce innej niż CMYK np. w palecie PANTONE lub HKS. W tym przypadku 2/0 może oznaczać zastosowanie na papierze 2 różnych kolorów np. PANTONE 287c, PANTONE 311c. Prace drukowane w palecie innej niż CMYK są droższe.

 

Czy mogę od Was otrzymać plik do zlecenia, które drukowałem ponad 3 miesiące temu?

  1. Niestety nie. Nie archiwizujemy plików dłużej niż 3 miesiące od daty złożenia zamówienia.

 

Czy termin realizacji liczy się od momentu złożenia zamówienia?

  1. Termin realizacji jest liczony od momentu akceptacji plików do druku i skierowania zamówienia do realizacji. Pamiętaj, że planowane terminy realizacji zlecenia są zawsze podawane na naszej stronie przy danym produkcie.

 

Czy można przyspieszyć realizację zamówienia?

  1. Niestety nie jest to możliwe. Naprawdę pracujemy na najwyższych obrotach, dzięki czemu zapewniamy naszym Klientom bardzo krótkie terminy realizacji.

 

Jak mogę zmienić swoje hasło w sklepie drukarniaonline.pl?

  1. Możesz tego dokonać przechodząc do zakładki MOJE KONTO.

 

Zapomniałem hasła do serwisu. Jak mogę je odzyskać?

  1. Skorzystaj z naszego systemu resetowania hasła dostępnego na podstronie (https://www.drukarniaonline.pl/Account/ForgotPassword). Wpisz adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji. System wyśle na niego wiadomość z linkiem do zresetowania hasła.

 

Jakie firmy przewozowe są odpowiedzialne za transport?

  1. Korzystamy z usług firmy UPS, DHL, DPD, Fedex, DB Schenker, Raben.

 

Czy mogę odebrać towar osobiście?

  1. Nie, wszystkie paczki wysyłamy kurierem. Usługa wysyłki jest darmowa.

 

Jaki jest domyślny adres wysyłki do mojego zamówienia?

  1. Domyślnym adresem wysyłki jest adres wysyłki, który podaje się przy rejestracji na stronie drukarniaonline.pl. Domyślny adres dostawy zawsze podstawi się jako pierwszy, ale możesz na swoim koncie przechowywać wiele adresów dostawy.

 

Czy mogę zmienić adres dostawy do danego zamówienia?

  1. Tak, do każdego zamówienia możesz określić inny adres dostawy. Pamiętaj, że adres dostawy należy określić już podczas składania zamówienia. Jeśli tego nie zrobisz to podstawi się domyślny adres dostawy. Możesz go później zmienić, pod warunkiem, że zamówienie nie będzie zakończone.

 

Czy mogę wysłać paczkę ze zleceniem poza granice Polski?

  1. Nie realizujemy takich wysyłek.

 

Czy paczki są dostarczane w soboty, np. paczka wysyłana jest w piątek a dostawa paczki w sobotę?

  1. Jest to możliwe, ale tylko pod warunkiem, że towar wyślemy z dodatkową opcją dostawy na sobotę. Dostawa na sobotę jest usługą dodatkowo płatną, wycenianą na zamówienie. Pamiętaj, że przy standardowej formie dostawy, którą oferujemy gratis, towar wysłany w piątek zostanie doręczony najprędzej w poniedziałek.

 

Czy wysyłacie paczki w sobotę?

  1. Nie, paczki nadajemy tylko w dni robocze od poniedziałku do piątku.

 

Na liście banków dostępnych w PayU.pl nie widzę mojego banku. Czy mogę zapłacić za pośrednictwem innego operatora?

  1. Płatności elektroniczne w serwisie drukarniaonline.pl są obsługiwane wyłącznie poprzez PayU.pl. Jeśli Twój bank nie występuje na liście banków współpracujących z PayU, to wybierz inną formę płatności lub zgłoś prośbę o fakturę pro-forma. W celu otrzymania faktury pro-forma zadzwoń pod numer 87 427 00 33 lub napisz na adres info@drukarniaonline.pl.

 

Czy mogę zapłacić po wykonaniu zamówienia?

  1. Tak, ale pod warunkiem, że wartość koszyka nie przekracza 5000 zł brutto. Podczas składnia zamówienia wybierz płatność za pobraniem, a zapłacisz dopiero przy odbiorze towaru.
  2. Jednostki administracji publicznej, uczelnie, szpitale, samorządy mogą realizować zamówienia z płatnością odroczoną w terminie 14 dni, ale tylko na pisemne zamówienie i po weryfikacji zamawiającego. Jeśli reprezentujesz taką jednostkę i chcesz zrealizować zamówienie z płatnością odroczoną napisz do nas na adres info@drukarniaonline.pl lub zadzwoń pod numer 87 427 00 33.

 

Czy mogę dostać fakturę proforma?

  1. Oczywiście - wystarczy, że napiszesz do nas na adres info@drukarniaonline.pl lub zadzwonisz pod numer 87 427 00 33. Fakturę pro-forma wyślemy w formie pliku PDF na Twoją skrzynkę pocztową. Aby przyspieszyć zaksięgowanie wpłaty prześlij na adres info@drukarniaonline.pl potwierdzenie dokonania przelewu, a zlecenie szybciej trafi do realizacji.

 

W jaki sposób mogę złożyć zamówienie z proofem?

  1. Zamówienia pod proof przyjmujemy wyłącznie przez naszych handlowców na adres wyceny@drukarniaonline.pl.
  2. W pierwszej kolejności drukowany i wysyłany jest proof.
  3. Druk docelowy realizowany jest wyłącznie po akceptacji proofa, którą musisz przesłać w korespondencji elektronicznej (nie bierzemy pod uwagę akceptacji telefonicznej).

 

Czy mogę zmienić dane do faktury VAT dla zlecenia, które jest w produkcji?

  1. Niestety nie ma takiej możliwości.

 

W jaki sposób przygotować projekt katalogu szytego?

  1. Jeśli okładka ma być drukowana na tym samym papierze co środek katalogu, to przygotuj jeden plik PDF zawierający okładkę i środek.
  2. Jeśli okładka ma być drukowana na papierze o wyższej gramaturze niż środek katalogu, to przygotuj dwa pliki PDF: okładka i środek osobno.
  3. Każdy plik PDF powinien zawierać pojedyncze strony, w żadnym wypadku rozkładówki!
  4. Strony powinny być poukładane w pliku strona po stronie (tzn. 1 strona okładki 2 strona okładki, 1 strona środków, kolejna strona środków (...) ostania strona środka, przedostatnia strona okładki i ostatnia strona okładki).
  5. Pozostałe wskazówki i parametry techniczne znajdziesz w naszej SPECYFIKACJI.

 

W jaki sposób przygotować ulotki składane?

  1. Zalecamy, abyś przygotował plik PDF zawierający dwie rozkładówki, czyli przód i tył rozłożonej ulotki.
  2. Pozostałe wskazówki i parametry techniczne znajdziesz w naszej SPECYFIKACJI.

 

W jaki sposób przygotować teczki?

  1. Projektuj teczkę zgodnie z makietą dostępną na naszej stronie, a więc w formie rozłożonego użytku. Linki do makiet znajdziesz powyżej tabelki cenowej.
  2. Pamiętaj, aby plik produkcyjny nie zawierał linii pomocniczych, które domyślnie są zawarte w makiecie.
  3. Jeśli zamawiasz teczkę z lakierowaniem wybiórczym to pamiętaj, że musisz przygotować dodatkową stronę w pliku PD, na której pozostaw tylko elementy mające podlegać lakierowaniu. Lakierowane elementy zaznacz w kolorze jednolitej apli czarny 100% (K 100).
  4. Pozostałe wskazówki i parametry techniczne znajdziesz w naszej SPECYFIKACJI.

 

Gdzie mieści się siedziba drukarniaonline.pl i w jakich godzinach pracuje Biuro Obsługi Klienta?

  1. Biuro Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.
  2. Adres siedziby:

    drukarniaonline.pl
    ul. Krzywa 2, 11-600 Węgorzewo
    woj. warmińsko-mazurskie
    Polska

    tel. +48 87 427 00 33
    e-mail: info@drukarniaonline.pl