Papier firmowy - jak zrobić dobry projekt?
Informacje
Papier firmowy — jak zrobić dobry projekt dla wyjątkowej marki?
Papier firmowy stanowi jeden z istotniejszych elementów prowadzenia firmy. Pozwala stworzyć ciekawą wizualnie wizytówkę, a przy tym jest niezbędny, żeby zrobić wrażenie na klientach. Nie obejdzie się bez niego żadne nowoczesne przedsiębiorstwo. To produkt, który idealnie sprawdza się jako materiał do ponownego zadruku w drukarkach biurowych. Wykorzystywany jest między innymi do drukowania faktur, umów, różnorodnych innych dokumentów.
Spis treści:
- Papier firmowy – co to jest?
- Jak zrobić papier firmowy? Co powinien zawierać wzór?
- Zadbanie o estetyczny wygląd druku
- Rodzaj papieru wyróżnia na tle konkurencji
- Prawidłowa konfiguracja linii i czytelność czcionek
- Zalety stosowania papieru firmowego
Co to jest papier firmowy i do czego się go stosuje?
Papier firmowy jest arkuszem papieru, na którą nadrukowane w widocznym miejscu, najczęściej w prawnym, górnym rogu, zostają dane firmy oraz przykładowo jej logo. Wykorzystuje się go do pisania, sporządzania na nim ważnych firmowych dokumentów (także tych, wysyłanych kontrahentom), jak również informacji dla klientów.

Z tego powodu papier firmowy to pewien rodzaj wizytówki biznesowej, która ułatwia kontakt z przedsiębiorstwem podmiotom zewnętrznym, a jednocześnie pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Druk własnego papieru firmowego to świetny sposób na pokazanie się z jak najlepszej strony i pozyskanie nowych kontrahentów.
Jak zrobić papier firmowy? Co powinien zawierać dobry wzór?
Tworząc profesjonalne papiery firmowe, należy pamiętać o tym, aby widniały na nich najważniejsze dane kontaktowe. Pamiętaj, aby zamieścić informacje takie jak nazwa firmy, adres siedziby, telefon kontaktowy oraz adres e-mail. Projektując papier, warto zwrócić uwagę również na czynniki takie jak:
- niewykorzystywanie nadmiernej ilości ozdobników – wystarczy logo lub niewielka ilość kolorów powszechnie kojarzonych z daną marką,
- czytelność wszystkich danych,
- miejsce, w którym nadrukowany zostanie projekt graficzny.
Niektórzy decydują się na stworzenie nieco bardziej zaawansowanego projektu papieru firmowego, który posiada półprzezroczyste tło. W takim przypadku kluczem do udanego papieru jest jego czytelność i przejrzystość. Warto pamiętać także, że w przypadku, gdy papier ma być stosowany również do pism o wyższym stopniu formalności lub jako oficjalne blankiety, lepiej będzie pozostać przy minimalizmie. Dokumenty drukowane na takim papierze muszą prezentować się w elegancki i jak najbardziej profesjonalny sposób.
Zadbanie o estetyczny wygląd druku
Jeżeli chcemy posiadać papier firmowy oparty o naprawdę dobry projekt, nie powinniśmy poprzestawać na gotowcach. Warto poświęcić nieco więcej czasu i uwagi odpowiedniemu przygotowaniu projektu graficznego. W ten sposób możemy uzyskać profesjonalny i szalenie atrakcyjny wygląd papierów firmowych.
Podstawą efektownego projektu papieru firmowego jest jego stonowany charakter i czytelność. Podczas tworzenia wzoru na papier firmowy nie zaleca się stosowania zdjęć. Najpopularniejsze są tutaj elementy wektorowe. Druk papierów firmowych z projektu, w którym zastosowano wektory, zawsze będzie wyglądać estetycznie.
Czasami na papierze firmowym doskonale sprawdza się logo w mocnym, pełnym kolorze oraz dane teleadresowe firmy. Drukowanie papieru firmowego należy zlecać profesjonalnym drukarniom, które zadbają o jego wysoką jakość i estetykę. Niechlujny papier firmowy dołączony przykładowo jako faktura do zamówienia świadczy o wątpliwym profesjonalizmie firmy. Jeśli papier firmowy ma być przeznaczony do robienia zapisków wewnętrznych przez pracowników firmy, można zdecydować się na jego dziurkowanie.
Rodzaj papieru wyróżnia na tle konkurencji

Ważnym aspektem tworzenia projektów papieru firmowego jest również wybór rodzaju papieru. Firmowy papier drukowany na papierze offsetowym sprawi, że kolory zawsze będą trochę bledsze niż w projekcie. To, co jest w pełnym kolorze, robi jednak nieco większe wrażenie na odbiorcach i sprawia, że elementy projektu lepiej zapadają w pamięć.
Drukarnie z reguły nie dają możliwości wyboru podłoża do druku papieru firmowego. U nas masz wybór pomiędzy papierem Preprint 90 g a papierem z recyklingu 90 g. Każdy projektu papieru firmowego drukujemy wyłącznie na najwyżej jakości papierze!
Linie w papierze do pisania i czytelne czcionki
W zależności od przeznaczenia i formatu papieru firmowego możemy zastosować kratkę lub linię jak w zeszycie. Im grubsze linie w projekcie, tym mniejsze powinno być ich nasycenie kolorem. Wówczas, wydruk zyska na estetyce. Jeżeli zastosujesz grubsze linie do 0,12 mm, to minimalne nasycenie koloru powinno być na poziomie 35%. Przy grubościach 0,2 mm powinno ono wynosić minimum 20% koloru czarnego. To ważne, ponieważ gruba linia z wyraźnym kolorem spowoduje, że firmowy papier stanie się nieczytelny. Pamiętajmy jednak, że nasycenie koloru linii nie powinno zejść poniżej 7%. Wtedy po wydrukowaniu linie mogą być niewidoczne.
Jeżeli natomiast zdecydujemy się na mniejszą wartość, to musimy przy tym pamiętać, że linia nie powinna być cieńsza niż 0,05 mm. Co więcej, linie takie powinny być wykonane w jednolitym kolorze (najlepiej czarnym) o nasyceniu koloru 100%.
Finalnie dla dodania papierowi firmowemu elegancji i profesjonalizmu warto zadbać o czytelność czcionek. Tutaj wszystko już zależy w dużej mierze od całości naszej firmowej identyfikacji wizualnej i doboru kroju czcionek, jednak zawsze pamiętamy, aby nie stosować czcionek o rozmiarze mniejszym niż 7 pkt oraz w miarę możliwości wybierać tylko uniwersalne kroje fontów, które będą łatwo czytelne.
Zalety stosowania papieru firmowego
Obecność znakowanego papieru firmowego w przedsiębiorstwie daje o wiele większe poczucie wiarygodności oraz buduje pozytywny wizerunek marki. Sprawia także, że staje się ona o wiele bardziej rozpoznawalna. Potencjalni klienci chętniej wybiorą w przyszłości firmę, którą mieli okazję wcześniej poznać, choćby przez samą obecność wizerunku danej marki w ich otoczeniu. Dlatego w momencie potrzeby podjęcia kontaktu, dane teleadresowe mają zawsze pod ręką na dokumencie wydrukowanym na papierze firmowym.
Zlecenie zaprojektowania lub druku takiego produktu nie jest nadmiernie kosztowne, a sam papier firmowy to bardzo efektowny dodatek, który z pewnością ułatwia budowanie świadomości marki oraz kontakt z firmą stosującą swoją identyfikację wizualną.
Szczegóły zamówienia, ważne dokumenty czy faktura na dobrym rodzaju papieru z pewnością zrobi na każdym pozytywne wrażenie.