DrukarniaOnline.pl

Oklejanie samochodów folią reklamową

Oklejanie samochodów folią reklamową

Spis treści:

 

Oklejanie samochodów firmowych folią z nadrukiem reklamowym, to bardzo dobry sposób na pozyskanie nowych klientów. Poruszające się po miastach i polskich drogach pojazdy, eksponujące firmowe barwy i logo, pomogą zbudować pozytywny wizerunek firmy. Właściwie zaprojektowana grafika znacznie zwiększa szansę na dotarcie do szerszego grona zainteresowanych.

 

Projekt reklamy na samochód. Jak zacząć oklejanie samochodu?

Decyzja o oklejeniu samochodów firmowych to już krok we właściwym kierunku. Przed zamówieniem materiałów, warto zastanowić się jak optymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń. Do najczęściej spotykanych rozwiązań należy oklejanie tylnej części pojazdu. Tak umiejscowiona grafika jest widoczna głównie dla kierowców jadących z tyłu. Dobrym rozwiązaniem na zwiększenie szans dotarcia z przekazem do szerszego grona uczestników ruchu drogowego oraz przechodniów, jest inwestycja w folię reklamową na całym samochodzie. Zabieg oklejania to jednorazowy koszt, który zwraca się przez cały okres użytkowania pojazdu.

  Oklejanie samochodów folią reklamową

 

Przed naklejeniem wybranej folii reklamowej, należy odpowiednio przygotować powierzchnię. Naturalnie, trzeba rozpocząć od dokładnego umycia samochodu. Kolejnym krokiem jest odtłuszczenie karoserii. Zabieg ten ma zapewnić idealne przyklejenie folii i trzymanie kleju. Ewentualne pozostałości po środkach czyszczących lub kurz mogłyby powodować odklejanie się reklamy. Niezależnie od rodzaju folii, proces nakładania wykańcza się, ogrzewając naklejany element opalarką. Istotne jest także dokładne wyprowadzenia powietrza spod powierzchni folii. Pozostawione bąble wyglądałyby nieestetycznie, poza tym zwiększają ryzyko uszkodzenia i odklejenia się folii.

 

Ile kosztuje oklejanie aut reklamą?

Przygotowujesz nadruk do oklejenia samochodu reklamą? Warto w takim przypadku dowiedzieć się więcej na temat zastosowania podstawowych rodzajów folii. Jest to główny czynnik cenotwórczy. Ponadto rodzaj materiału ma również wpływa na koszt profesjonalnej usługi, jaką jest oklejanie samochodów firmowych.

Do najczęściej stosowanych rodzajów folii, należą:

  • folia monomeryczna – przeznaczona do oklejania powierzchni płaskich, najczęściej stosowana do wyklejania reklam na poszczególnych elementach pojazdów. Z uwagi na grubość i sztywność, nie nadaje się do pokrywania przetłoczeń typowych dla karoserii pojazdów osobowych. Sprawdzi się na zbliżonej do płaszczyzny powierzchni drzwi osobówek oraz na pojazdach dostawczych. Folia nakładana jest na mokro, a proces oklejania wykańcza się ogrzewając element opalarką.
  • folia wylewana – pozwala precyzyjnie kształtować się i układać na powierzchni o niemal dowolnym kształcie. Jest znacznie cieńsza od standardowej folii monomerycznej, a proces nakładania odbywa się na ciepło. W trakcie ogrzewania folia staje się bardzo plastyczna i idealnie pokrywa każdy element. Ten rodzaj folii jest idealny do oklejania całych karoserii samochodów osobowych.

Najtańsza, monomeryczna folia reklamowa może kosztować kilkadziesiąt złotych za metr kwadratowy. Spore znaczenie przy ustalaniu ceny ma skala zamówienia. Zdecydowanie droższa jest folia wylewana. Kalkulując koszt inwestycji w reklamę na pojazdach firmowych, warto wziąć pod uwagę cenę usługi oklejania pojazdu. Korzystaj z firm doświadczonych w takich usługach. Niedoświadczona ekipa często pozostawia po sobie odkształcenia i przetarcia folii. Efekt takiej pracy jest zdecydowanie gorszy. Cena oklejenia całego samochodu zależy głównie od tego, jak skomplikowany kształt nadwozia posiada wyklejany pojazd. Może wahać się w granicach od kilkudziesięciu złotych do ponad stu złotych za metr kwadratowy.