DrukarniaOnline.pl

Najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna: najpopularniejsze formy i rodzaje outdoorowe

Praktycznie żadna firma nie może się rozwijać się ani zwiększać liczby swoich klientów bez sprawnych narzędzi reklamowych. Inwestujemy w ulotki, kampanie w social mediach, pozycjonowanie oraz w wiele innych dodatkowych rozwiązań, które umacniają wizerunek naszego biznesu na rynku. Jedną z form reklamy o najdłuższej historii jest z pewnością reklama zewnętrzna, której elementy spotykamy każdego dnia. Mnogość narzędzi marketingowych sprawia, że wybranie najlepszej formy promocji stanowi często nie lada wyzwanie. Z naszego artykułu dowiesz się, jakie są najpopularniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej!

 

Spis treści:

 

Co to jest reklama zewnętrzna?

Najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna, coraz częściej nazywa outdoorową, to reklama głównie dużego formatu, którą spotykamy w otwartej przestrzeni publicznej. Jej najważniejszym zadaniem jest zatem dotarcie do konsumentów, przebywających na zewnątrz np. gdy są w drodze do pracy, na zakupach czy w restauracji. Ze względu na obszar promocji możemy spotkać różne formy reklamy zewnętrznej, które przedstawiamy w dalszej części poradnika.

Dobrze przemyślana reklama zewnętrzna ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zapisać w pamięci klientów. Może również informować ich o określonej inicjatywie, wydarzeniu czy promocji, zachęcać do podjęcia kontaktu czy udostępniać dane kontaktowe. Dobrym przykładem działania uświadamiającego znaczenie reklam są banery lub ekrany z napisami “tu może być Twoja reklama”. W ten sposób pokazuje się potencjalnym reklamodawcom, jak wiele osób może zobaczyć promocję zamieszczoną w często uczęszczanym miejscu.

 

Wielkoformatowe formy reklamy zewnętrznej

Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że reklama zewnętrzna daje nam praktycznie nieograniczone możliwości. Możemy zainwestować w promocję na wysokim budynku, w środkach komunikacji miejskiej czy na wybranych słupach ogłoszeniowych. Im więcej możliwych miejsc prezentacji, tym większe zainteresowanie reklamodawców.

Wśród najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej możemy wskazać:

  • reklamę wielkoformatową: czyli wszelkie banery reklamowe o niestandardowych wymiarach pokrywające np. fasady budynków czy stadionów;
  • citylight: najczęściej podświetlony plakat reklamowy, który znajduje się np. za szybą witryny sklepowej;
  • billboardy: są to najczęściej tablice czy specjalnie wydzielone miejsca do prezentacji plakatów reklamowych o największych formatach.

Bez względu na to, który typ reklamy zewnętrznej wybierzemy, powinniśmy pamiętać o tym, aby zwrócić szczególną uwagę na jakość tych narzędzi promocji. Druk wielkoformatowy powinien być zlecony profesjonalistom, którzy posiadają w swojej ofercie nie tylko profesjonalne materiały, ale również odpowiednie zaplecze sprzętowe. Tutaj nie ma miejsca na półśrodki - duży plakat czy baner musi być dopracowany w najdrobniejszym szczególe. Tylko w ten sposób zapewni przedsiębiorcom pożądany przekaz i, co za tym idzie, lepszy efekt.

 

Mniejsze formaty reklam outdoorowych

Folie monomeryczne z nadrrukiem

Wśród mniejszych rodzajów reklamy zewnętrznej innych niż wspomniane już billboardy reklamowe, reklamy świetlne czy wielkoformatowe np. w postaci siatki winylowej, można wymienić między innymi:

  • X-baner - to jedna z najpopularniejszych form reklamowych, która zyskała popularność dzięki mnogości zastosowań. X-baner jest lekki, stworzony na aluminiowej konstrukcji, dzięki czemu można go przenosić w wiele miejsc.
  • Roll-up - czyli rozwijany baner na składanym stelażu. Idealnie sprawdzi się na wyjazdach firmowych, targach, wystawach, konferencjach, itp.
  • Folie One Way Vision - które są aplikowane na szybach, sklepowych witrynach i innych powierzchniach przeszklonych. Dzięki niewielkim otworom przepuszczają światło dzienne do wnętrz, a jednocześnie są efektowną formą reklamy.
  • Folie monometryczne - można je z powodzeniem naklejać na wszystkich powierzchniach, które są gładkie i stabilne.
  • Windery - w kształcie flag reklamowych.
  • Ścianki reklamowe
  • Szyldy i tablice reklamowe
  • Podświetlane kasetony - przyciągające wzrok potencjalnych odbiorców głównie po zmroku.
Rollupy z nadrrukiem

 

Koszt reklamy zewnętrznej

Na finalną cenę reklamy zewnętrznej wpływa wiele czynników. Od rozmiaru wydruku, przez miejsce promocji, skończywszy na czasie prezentacji. Jeżeli nie posiadamy w swojej firmie działu graficznego, wówczas warto skorzystać z gotowych szablonów, które proponują często profesjonalne drukarnie.

 

Gdzie najlepiej korzystać z reklamy outdoorowej?

Wybór umiejscowienia konkretnych rodzajów reklamy zewnętrznej bezpośrednio będzie wpływać na ich skuteczność dotarcia do potencjalnego klienta. Warto przede wszystkim wcześniej zastanowić się nad miejscem regularnego przebywania konsumenta i dobrze dobrać punkt, w którym umieszczamy naszą reklamą outdoorową. Zupełnie inną grupę odbiorców pozyskamy, umieszczając reklamę zewnętrzną przy obiektach zabytkowych, a inną przy wiatach przystankowych.

Do najpopularniejszych miejsc, w których wykorzystywana jest reklama outdoorowa należą przede wszystkim:

  • standy przy bardzo ruchliwych drogach,
  • widoczne fasady wysokich budynków,
  • przystanki i komunikacja miejska,
  • wysepki i tablice w galeriach handlowych.

Tutaj oczywiście w największej mierze jesteśmy ograniczeni przez ogólnoobowiązujące przepisy prawne i wymogi lokalnych samorządów, które bezpośrednio regulują możliwości reklamowania. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek inwestycji, zawsze warto skontaktować się z właściwym organem i doprecyzować możliwości oraz kwestie dystrybucji wybranej reklamy outdoorowej.