DrukarniaOnline.pl

Najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej

Najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej

Spis treści:

 

Praktycznie żadna firma nie może rozwijać się i zwiększać ilości swoich klientów, bez sprawnych narzędzi reklamowych. Inwestujemy w ulotki, kampanie w social mediach, pozycjonowanie oraz w wiele innych dodatkowych rozwiązań, które umacniają wizerunek naszego biznesu na rynku. Jedną z formy reklamy o najdłuższej historii jest z pewnością — reklama zewnętrzna, której elementy spotykamy każdego dnia. Mnogość narzędzi marketingowych sprawia, że wybranie najlepszej formy promocji, stanowi często nie lada wyzwanie. Z tego względu przygotowaliśmy najnowszy poradnik, w którym przedstawiamy najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej.

  Najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej

 

Czym jest reklama zewnętrzna?

W gwoli ścisłości pokrótce przybliżymy omawiany termin. Reklama zewnętrzna to reklama głównie dużego formatu, którą spotykamy w otwartej przestrzeni publicznej. Jej najważniejszym zadaniem jest zatem dotarcie do konsumentów, przebywających na zewnątrz np. gdy są w drodze do pracy, na zakupach, czy w restauracji. Ze względu na obszar promocji, możemy spotkać różne formy reklamy zewnętrznej, które przedstawiamy w dalszej części poradnika.

 

Formy reklamy zewnętrznej

Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że reklama zewnętrzna daje nam praktycznie nieograniczone możliwości. Możemy zainwestować w promocję na wysokim budynku, w środkach komunikacji miejskiej, czy na wybranych słupach ogłoszeniowych. Stąd tak duże zainteresowanie tym zagadnieniem. Wśród najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej, możemy wskazać:

  • reklamę wielkoformatową: czyli wszelkie banery reklamowe o niestandardowych wymiarach pokrywające np. fasady budynków, czy stadionów;
  • citylight: najczęściej podświetlony plakat reklamowy, który znajduje się np. za szybą witryny sklepowej;
  • billboard: są to najczęściej tablice, czy specjalnie wydzielone miejsca, do prezentacji plakatów reklamowych.

Banery reklamowe, plakaty itd. - bez względu na to, co wybierzemy, powinniśmy pamiętać o tym, aby zwrócić szczególną uwagę na jakość tych narzędzi promocji. Druk wielkoformatowy powinien być zlecony profesjonalistom, którzy posiadają w swojej ofercie nie tylko profesjonalne materiały, ale również odpowiednie zaplecze sprzętowe.

Na finalną cenę reklamy zewnętrznej wpływa jednak wiele czynników. Od rozmiaru wydruku, przez miejsce promocji, skończywszy na czasie prezentacji. Jeżeli nie posiadamy w swojej firmie działu graficznego, wówczas, warto skorzystać z gotowych szablonów, które proponują często profesjonalne drukarnie. Oczywiście form reklamy zewnętrznej jest o wiele więcej, jednak powyżej wskazaliśmy te, które należą do najbardziej popularnych i przede wszystkim skutecznych.