DrukarniaOnline.pl

Koperta firmowa: projekt, druk i możliwości wykorzystania

Koperta firmowa: projekt, druk i możliwości wykorzystania

Spis treści:

 

Czy koperta firmowa nadal ma zastosowanie? Czy warto inwestować w tak prosty materiał brandingowy? Sprawdź nasze propozycje kopert firmowych i zobacz, jak je zaprojektować i wydrukować.

 

Młode pokolenie z pewnością nawet nie pamięta siły listów otrzymywanych z zagranicy od rodziny czy przyjaciół, czy też emocji związanych z korespondencją przygotowaną specjalnie dla danej osoby. Niegdyś kultura listów, starannego odręcznego pisma i odpowiedniego adresowania koperty była związana z dużymi emocjami i stanowiła ważny element komunikacji indywidualnej.

Dziś standardowym systemem komunikacji międzyludzkiej są internetowe komunikatory, skrzynki pocztowe e-mail, a sam styl komunikacji często odbiega od norm estetyki i staranności w dobieraniu form językowych.

Pozostała jednak gałąź komunikacji, do której podchodzi się ze szczególną rozwagą. To komunikacja na linii firma-klient. Tutaj nadal trzymamy się kultury słowa, zwracamy uwagę na język, styl oraz formę komunikatów, które dostajemy jako klient. Dlatego też nawet niewielkie marki, lokalne firmy doceniają siłę odpowiedniego brandingu i stosują druk kopert firmowych przy okazji np. podziękowania za współpracę czy wysyłaniu świątecznych życzeń.

  Koperta firmowa: projekt, druk i możliwości wykorzystania

cennik druku zaproszeń

Branding z kolei to logo, fonty, dobrze dobrane kolory, a także styl komunikacji. Przekładany jest on na formy reklamy i komunikacji z klientami oraz potencjalnymi klientami. Firmy używają różnych nośników do przesyłania treści reklamowych i informacyjnych. Duże znaczenie w komunikacji mają między innymi papier firmowy i koperty firmowe.

Koperta firmowa jest indywidualnie zaprojektowanym papierem, w odpowiednim kolorze, wydzielonym polem adresowym i nadawczym.

 

Koperta firmowa: jak ją zaprojektować?

Głównymi elementami projektu koperty są: logo, pole adresowe i dane nadawcy. Koperta może być biała, jednolitego koloru lub też zadrukowana wybraną grafiką. Przy projekcie należy wziąć pod uwagę rodzaj koperty oraz jej rozmiar.

Najczęściej wybiera się druk kopert firmowych w rozmiarze C6 lub DL. Możemy jednak pójść dalej i już na etapie projektu przygotować spersonalizowaną grafikę, która będzie zawierała nie tylko podstawowe elementy, ale także np. motto firmy, sentencję, cytat czy nawet zdjęcie.

Koperty firmowe mogą być też kreatywne i wpisywać się w akcję marketingową. Dobry pomysłem będzie np. wysyłanie świątecznych życzeń do klientów w kopercie zadrukowanej motywem śnieżnym. Miłym zwyczajem jest wysyłanie czy też dawanie listu powitalnego – zaraz po tym, gdy dana osoba dołączy się grona naszych klientów. Tutaj również możemy wybrać niestandardową formę i już na kopercie nadrukować spersonalizowany przekaz z imieniem danej osoby.

 

Druk kopert firmowych, rodzaje kopert

Prócz tego, co znajduje się na kopercie firmowej, ważnym elementem procesu projektu jest wybór formatu i rodzaju koperty. W ofercie drukarni możemy wyróżnić m.in.:

  • koperty firmowe ozdobne
  • koperty firmowe z oknem
  • koperty firmowe bąbelkowe
  • koperty firmowe z rozszerzanym dnem RBD
  • koperty firmowe zamykane z paskiem (HK) lub bez paska (SK)
  • koperty firmowe do automatycznego pakowania
  • koperty firmowe z nadrukiem na spad

Najpopularniejsze typy kopert firmowych

  • format B: B6 (125 x 176 mm), B5 (176 x 250 mm), B4 (250 x 353 mm),
  • format C: C6 (14 x 162 mm), C6/5 (114 x 229 mm), C5 (162 x 229 mm), C4 (229 x 324 mm),
  • format DL (110 x 220 mm).