DrukarniaOnline.pl

Katalogi szyte, katalogi klejone, katalogi spiralowane - podstawowe różnice

Katalogi szyte, katalogi klejone, katalogi spiralowane - podstawowe różnice.

Spis treści:

 

Zastanawiasz się, jak skutecznie wypromować firmę? Co możesz zrobić, by przyciągnąć nowych klientów? W jaki sposób odświeżyć wizerunek marki i wzbudzić na nowo zainteresowanie wśród konsumentów? Jak zaprojektować katalog reklamowy? W tym artykule odpowiadamy na te pytania!

 

Drukowanie katalogów – jak skutecznie wypromować firmę?

Katalogi szyte, katalogi klejone, katalogi spiralowane - podstawowe roznice

Skuteczna promocja przedsiębiorstwa polega na budowaniu profesjonalnego wizerunku, a także reklamowaniu oferowanych usług i produktów. Wszystko to ma na celu wzmocnienie pozycji firmy na rynku. Nie da się jednak tego zrobić bez zwiększenia jej widoczności. Na działania reklamowe składają się między innymi usługi poligraficzne. Jedną z nich, bardzo cenioną zarówno przez małe, jak i duże firmy, jest profesjonalny druk katalogów. Wydruk katalogów to jeden z kluczowych elementów zarządzania identyfikacją wizualną firmy. Niesie za sobą ogromne korzyści i daje świetne efekty reklamowe. Jak zaprojektować oprawę wizualną katalogu, by zwracała ona uwagę klientów?

 

Projektowanie katalogów – przydatne porady

Katalogi i broszury od lat pełnią ważną funkcję informacyjną i reklamową. Można je prezentować podczas służbowych spotkań, na targach, eventach, konferencjach i pokazach. Jednak aby stanowiły skuteczne narzędzie reklamowe, muszą przyciągać wzrok i wzbudzać zainteresowanie. Ważna jest więc nie tylko merytoryczna treść takich materiałów, ale także ich oprawa wizualna. W tworzeniu katalogów warto skorzystać z usług oferowanych przez profesjonalnego grafika. Estetyczna oprawa graficzna i czytelny, odpowiednio sformatowany tekst to połowa sukcesu sprzedażowego! Jak stworzyć dobry projekt katalogu, który będzie stanowił estetyczną wizytówkę przedsiębiorstwa i godnie je zaprezentuje?

  1. Spójność graficzna
    Wygląd katalogu musi być zgodny z identyfikacją wizualną firmy. Należy zachować spójność kolorystyczną z logo firmy. Trzeba zadbać o odpowiednie czytelne czcionki. Koniecznie należy zamieścić w katalogu logotyp firmy w odpowiednio wysokiej rozdzielczości.
  2. Czytelny układ tekstu
    Zawartość katalogu powinna zawierać prosty i czytelny układ. Tekst powinien być dopasowany do prezentowanych obok zdjęć. Nie należy przesadzać z ilością użytych czcionek ani z ich kolorem. Warto odpowiednio stopniować informacje i nie przesadzać z ilością wykrzykników użytych w tekście.
  3. Profesjonalne fotografie
    Katalog powinien zawierać profesjonalnie wykonane fotografie produktowe. Wygląd artykułów nie może odbiegać znacząco od ich rzeczywistego stanu. Fotografia powinna zachęcać do zakupu i przedstawiać produkt z jak najlepszej strony.

Co jeszcze warto wiedzieć o druku katalogów? Jak uzyskać satysfakcjonujący efekt i stworzyć profesjonalne katalogi dla firmy?

 

Druk katalogów — czym różnią się od siebie poszczególne rodzaje katalogów?

Gdy posiadamy już wymarzony projekt katalogu, kolejna czynność, to zlecenie go do druku. Zanim zdecydujesz się na wybór rodzaju katalogu, ustal jakie zadanie ma spełniać. Ważnym wskaźnikiem jest też objętość katalogu. Odpowiednio dobrany rodzaj katalogu może mieć znaczący wpływ na przekaz informacji i sprzedaż. Od tego będzie w dużej mierze zależeć wizerunek naszego przedsiębiorstwa. Warto zatem dowiedzieć się trochę więcej o specyfikacji technicznej katalogów. Ważne parametry katalogów to:

  • rodzaj papieru — do druku najczęściej wykorzystuje się papier kredowy matowy lub z połyskiem. Można też drukować katalogi na papierach offsetowych, np. instrukcje obsługi.
  • gramatura papieru — najczęściej okładka jest wykonana z papieru o wyższej gramaturze niż kartki środka katalogu. Drukuje się też broszury reklamowe o okładce i środku wykonanym na papierze o tej samej gramaturze.
  • format – w przypadku katalogów, najczęściej stosowany jest A5 lub A4. Można też spotkać katalogi formatu DL, A6, B5, ale nie są one tak często stosowane.
  • rodzaj zszywek — przeważnie katalogi zszywa się drutem w formie płaskich zszywek lub zszywek z oczkami.
  • wykończenie okładki — najczęściej można spotkać okładki pokryte folią matową lub błyszczącą. Czasami w celu uwypuklenia niektórych elementów stosuje się lakier UV wybiórczy.

Ważne jest także, aby odpowiednio dobrać ilość stron katalogu. Nadrzędną zasadą jest ta, że ilość stron w środku publikacji musi być podzielna przez 4, np. 16, 24, 32 strony. Czym różnią się od siebie poszczególne typy katalogów? Poniżej odpowiadamy na to pytanie!

 

Katalogi szyte

Często katalogi szyte inaczej nazywa się broszurami. To katalogi, które są zszywane drutem, dzięki czemu nie posiadają one wyraźnego grzbietu. Typowa broszura reklamowa to katalog z okładką i środkiem wykonanym na tym samym papierze. Zazwyczaj mają posłużyć krótkoterminowo, np. przedstawiać tygodniową ofertę sklepu. Katalogi do zadań specjalnych, np. ze stałą ofertą firmy, wykonuje się z wyraźnie zaznaczoną okładką. Okładka takiego katalogu powinna posiadać gramaturę papieru równą minimum 250 g. Jeśli chcemy uzyskać bardziej profesjonalny wygląd katalogu, warto zastosować wykończenie w postaci folii lub lakieru UV. Ile stron może się znaleźć w takim katalogu? Za bezpieczną ilość przyjmuje się maksymalnie 68 stron (stanowi to 17 kartek papieru).

 

Katalogi klejone

Katalogi klejone są często wykorzystywane jako informatory, magazyny, a nawet książki. W przeciwieństwie do katalogów szytych te katalogi posiadają wyraźny grzbiet. Jego grubość zależy od ilości stron i gramatury użytego papieru. Przyjmuje się, że minimalna ilość stron to 48. Natomiast maksymalna może wynosić aż 580 stron. Najczęściej stosowana gramatura papieru okładki to kreda 250 lub 300 g. Czasami wykonywane są okładki z jeszcze grubszego papieru lub kartonu.

 

Katalogi spiralowane

Katalogi spiralowane to katalogi, które wyglądem przypominają notesy z metalową spiralą. Ich okładki najczęściej wykonuje się z papieru o gramaturze od 170 do 300 g. W takich materiałach można zawrzeć ofertę firmy, a także przedstawić klientowi nowy asortyment. Maksymalna ilość stron, które mogą zostać zamieszczone w katalogu to 56. Ten typ katalogu jest dość popularny w branży turystycznej jako informator.

 

Dlaczego warto drukować katalogi?

Drukowanie katalogów to jedna z najskuteczniejszych form promocji usług oraz produktów firmy, niezależnie od jej branży. W ten sposób można zaprezentować firmę z jak najlepszej strony. To świetny i wyrafinowany sposób na to, aby przedstawić nową ofertę swoim klientom. W katalogu powinny się znaleźć najważniejsze informacje dotyczące świadczonych usług, a także prezentacje flagowych produktów. Warto zadbać o wysoki poziom merytoryczny treści materiałów reklamowych. Oferta powinna być przekazana w prosty i przystępny sposób. Dodatkowo musi wskazywać konkretne korzyści wynikające z zakupu danego produktu. Katalog powinien przemawiać do klienta i stworzyć odpowiednią potrzebę. Wiesz już, czym różnią się od siebie poszczególne rodzaje katalogów. Nie czekaj, tylko przystąp do działania i zaplanuj strategię reklamową dla swojej firmy!