DrukarniaOnline.pl

Katalogi reklamowe i produktowe w biznesie – dlaczego warto ich używać?

Katalogi reklamowe i produktowe w biznesie – dlaczego warto ich używać?

Spis treści:

 

Katalogi reklamowe i produktowe to niezwykle przydatne w biznesie narzędzia. Mogą one sprawić, że przedstawione w formie graficznej produkty i usługi staną się w oczach klienta dużo bardziej atrakcyjne i warte kupienia. A zatem jak zrobić katalog i gdzie go wykonać?

 

Katalogi reklamowe – po co je stosować?

Katalogi reklamowe i produktowe w biznesie

Reklamowe i produktowe katalogi stanowią popularną i często wykorzystywaną formę kontaktu z klientami, a dzieje się tak ze względu na jej liczne atuty. Katalogi mogą stanowić estetyczny i elegancki sposób zaprezentowania konkretnych produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę. Dzięki nim masz możliwość podkreślenia jakości Twojego biznesu, a nawet prestiżu związanego ze zdecydowaniem się na jego usługi.

 

Jak zrobić katalog produktów, aby był skuteczny?

Najważniejszą cechą dobrego katalogu powinna być wysoka jakość wykonania i estetyczny wygląd. To właśnie sama forma katalogu będzie tym, na co klient zwróci najpierw uwagę przy prezentacji oferty. Solidne wykonanie wpłynie pozytywnie na pierwsze wrażenie, a to może zaowocować udaną transakcją!

Oprócz formy ważna jest oczywiście sama treść katalogu. Powinna ona akcentować wszystkie najlepsze cechy wizualne produktu lub usługi. Warto przy tym zadbać, aby wewnątrz katalogu nie znalazło się zbyt wiele tekstu i bardzo szczegółowych informacji czy opisów. Może to zaburzyć obraz całości przekazu, którego klient i tak nie zapamięta w całości. Dlatego w tego typu formach prezentacji warto postawić na prostotę, czytelność i klarowny przekaz.

Nie może być mowy o skutecznym katalogu sprzedażowym pozbawionym atrakcyjnej szaty graficznej. Podobnie jak tekst, tak i ona powinna być gustowna, oszczędna w środkach, ale za to sugestywna i przemawiająca do klienta. Warto ograniczyć zastosowaną w katalogu paletę barw, a kolorystykę skoncentrować na przykład wokół kolorów związanych z identyfikacją wizualną Twojej firmy. Zamieszczone w katalogu fotografie powinny być natomiast najwyższej jakości i odpowiedniej rozdzielczości.

Jednym z podstawowych zadań dobrego katalogu sprzedażowego powinno być wzbudzenie zaufania ze strony klienta i przedstawienie swojego przedsiębiorstwa jako rzetelnego partnera biznesowego. Dlatego też opis i graficzne przedstawienie Twojej oferty powinno odzwierciedlać ich faktyczny stan i wygląd.

 

Katalog szyty czy klejony – który wybrać?

Jeśli będziesz miał już wizję tego, jak powinien wyglądać Twój katalog i co się w nim znajdzie, możesz zadecydować o jego konkretnym rodzaju. Do dwóch podstawowych metod druku katalogów należą technologie wykorzystujące ich szycie oraz klejenie.

Katalogi szyte są łączone za pomocą specjalnej zszywki z oczkiem, co sprawia, że stanowią one bardzo praktyczną i wytrzymałą formę. Są również tanie, a czas ich wykonania jest krótki.

W niektórych przypadkach warto zainwestować w katalog delikatniejszy, ale i bardziej elegancki oraz estetyczny. Katalogi klejone, bo o nich mowa, z powodzeniem stosuje się na przykład przy prezentacji produktów i usług bardziej ekskluzywnych i prestiżowych. Nadadzą one zatem Twojej ofercie wyjątkowego charakteru, co może przyczynić się do większego zainteresowania ze strony klientów.

 

Druk katalogów – gdzie wykonać?

Druk katalogów warto powierzyć dobrej drukarni internetowej. W ofercie drukarniaonline.pl masz gwarancję:

  • Najszybszych terminów realizacji i możliwości zamawiania przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
  • Najwyższej jakości druku
  • Atrakcyjnych cen i cennika dostępnego online
  • Braku opłat za płatności przez Internet
  • Darmowego transportu
  • Obsługi Klienta na najwyższym poziomie.