Jak zrobić folder reklamowy
Informacje
Jak zrobić folder reklamowy? 6 kroków do skutecznego projektu katalogu
Foldery reklamowe to skuteczne narzędzie w kontaktach z klientami i prezentowaniu im swojej oferty produktów lub usług. Świetnie sprawdzają się w przedstawianiu zalet poszczególnych towarów, mogąc przyczynić się do zwiększenia zysków ze sprzedaży. Jak zrobić folder reklamowy, który będzie skutecznie przyciągać uwagę klientów? I komu powierzyć jego wykonanie?
Spis treści:
- Etapy projektowania folderu reklamowego
- Dobry projekt to podstawa
- Jakość wykonania
- Poznaj swoich klientów
- Podkreśl najważniejsze informacje
- Znajdź dobre studio graficzne
- O tym pamiętaj projektując folder reklamowy
5 etapów projektowania folderu reklamowego

Jak zrobić folder reklamowy? Oto pięć etapów jego tworzenia:
- zaplanowanie wstępnego wyglądu – szczególny nacisk warto położyć na estetykę katalogu firmowego i styl graficzny;
- zgromadzenie materiałów oraz treści do folderu – najczęściej jest to prezentacja najważniejszych walorów oferowanych przez firmę usług lub produktów;
- określenie formatu folderu – należy zadecydować, czy lepiej prezentować się będzie katalog większy, czy też mniejszy;
- nawiązanie współpracy ze studiem graficznym w celu realizacji projektu;
- druk folderu reklamowego i jego publikacja.
Pierwsze trzy etapy wymagają zatem nakreślenia wizji folderu według własnych potrzeb i preferencji, natomiast w celu realizacji dwóch ostatnich należy znaleźć odpowiednie studio graficzne.
Dobry projekt to podstawa

Podstawą przygotowania dobrego folderu reklamowego jest jego projekt. Przy pracy nad nim należy szczególną uwagę zwrócić na formę graficzną i wygląd, które mają być efektywne – czyli dobrze promować produkty lub usługi firmy klientom.
Pierwszą istotną kwestią przy tworzeniu katalogu reklamowego jest jego estetyka i elegancja. To cechy, które są szczególnie przydatne, kiedy firma zajmuje się sprzedażą usług lub towarów luksusowych. Folder reklamowy powinien wówczas podkreślać jakość i prestiż wynikający ze skorzystania z oferty.
Solidne wykonanie katalogu firmowego podkreśli zalety oferowanych usług lub towarów, jednak należy skupić się jedynie na najważniejszych z nich. Informacje zawarte w folderze powinny być logicznie uporządkowane, zwięzłe i ograniczone treściowo.
Warto stosować pogrubienie najważniejszych słów i zwrotów charakteryzujących prezentowane elementy oferty. Pamiętajmy, że większość ludzi to wzrokowcy, dlatego tak ważne jest zapewnienie folderowi odpowiedniego układu graficznego i tekstowego. Ich odpowiednie wykonanie sprawi, że katalog firmowy będzie oddziaływał na wyobraźnię klienta, który nie będzie miał problemu z zapamiętaniem oferowanych usług i produktów.
Jakość wykonania
Równie ważne, co projekt folderu reklamowego, są materiały, z jakich został wykonany. Trwałe i solidne materiały będą dla klienta jednym z dowodów na jakość samej firmy i jej oferty. Należy przy tym zadecydować, jaki z dwóch podstawowych form wykonania katalogu reklamowego będzie w przypadku Twojej firmy bardziej odpowiedni – katalog klejony czy katalog szyty?
Przy wykonywaniu tych pierwszych stosuje się bardziej zaawansowane technologie, takie jak Hot-Melt (szybkie klejenie stron w wysokiej temperaturze) czy technologia PUR (najlepiej sprawdza się przy katalogach o większej objętości).
Decydując się natomiast na katalog szyty, można spodziewać się jego bardzo dużej wytrzymałości. Dzięki temu są one przystosowane do częstego i intensywnego użytkowania. Do ich zalet należy również nieduży koszt wykonania i szybkość produkcji.
Poznaj swoich klientów

Przy tworzeniu folderu reklamowego niezbędna jest dobra znajomość grupy docelowej swoich klientów i dopasowanie do niej formy oraz treści katalogu. Treści zawarte w katalogu firmowym powinny być w jak największym stopniu dopasowane do osób, które będą go oglądać. Warto zatem zdefiniować typowego odbiorcę swoich usług lub produktów, odpowiadając na pytania dotyczącego jego wieku, płci, poziomu zamożności, wykształcenia i stylu języka, jaki najbardziej przypadnie mu do gustu.
Niekiedy zdefiniowanie persony klienta jest bardzo proste – jest tak na przykład w przypadku prowadzenia sklepu z kosmetykami dla nastolatek. W innych branżach proces dokładnego poznania danych socjodemograficznych klientów może być już nieco trudniejszy. W tym wypadku warto polegać na swoim dotychczasowym doświadczeniu lub skorzystać z cyfrowych narzędzi marketingowych, które pomogą rozeznać się w specyfice głównych odbiorców.
Dla inspiracji: Ulotka i folder turystyczny: co powinny zawierać skuteczne broszury biura podróży?
Podkreśl najważniejsze informacje o swojej firmie
Jakie informacje powinny znaleźć się w dobrze zaprojektowanym folderze reklamowym? Przy jego tworzeniu należy zawrzeć najważniejsze cechy firmowej oferty. I tak na przykład w przypadku prezentacji danego towaru w folderze należy opisać jego specyficzne cechy, cenę, zastosowanie, wymiary, wagę, kolorystykę czy dostępność. Wszystko to da klientom całościowy obraz proponowanego produktu i pozwoli im uruchomić wyobraźnię, pomagając jednocześnie w podjęciu decyzji o zakupie. Nie należy również zapomnieć o dołączeniu danych kontaktowych do firmy lub pracownika odpowiedzialnego za obsługę klienta (numer telefonu, adres mailowy, adres strony internetowej). Informacje te można zawrzeć w stopce, najlepiej na każdej ze stron folderu.
Niezwykle istotną częścią treści, jaką należy zawrzeć w folderze reklamowym, są zdjęcia elementów oferty. Często zdarza się, że to właśnie one decydują o przekonaniu klienta co do kupna oferowanego produktu lub usługi. Koniecznie trzeba pamiętać o estetyce wykonania załączonych fotografii i ich rozdzielczości – można w tym celu zatrudnić profesjonalnego fotografa. Dobrym pomysłem jest także załączanie czytelnych infografik, podkreśleń tekstu, niekiedy również wyszczególnianie istotnych akapitów innym krojem czcionki czy kolorem tekstu.

Znajdź dobre studio graficzne i profesjonalną drukarnie
Kiedy projekt folderu reklamowego jest już gotowy, należy znaleźć studio graficzne lub drukarnię, które go zrealizuje. W naszej ofercie znajdziesz możliwość wykonania zarówno katalogów szytych i klejonych technologią PUR.
Korzystając z usług naszej drukarni, można liczyć na pomoc w doborze odpowiedniego formatu firmowego katalogu (do najczęściej wybieranych formatów w przypadku katalogów należą A4, A5, A6 lub DL), techniki druku, rodzaju papieru czy dostosowaniu układu stron.
Wybierając zarówno konkretne studio graficzne, jak i drukarnie internetową, warto kierować się jego doświadczeniem i portfolio, opiniami innych klientów oraz realizowanym przez nich stylem, który będzie dopasowany do własnej wizji projektu.
Drukarnia Online zajęła 2 miejsce w rankingu sklepów internetowych OPiNEO 2022.
Projektowanie folderu reklamowego – podsumowanie
Tworzenie folderu reklamowego to proces wymagający od każdej firmy pewnych nakładów czasu, energii i pieniędzy. Projekt dobrego katalogu firmowego powinien zakładać odpowiednie współgranie ze sobą różnych elementów – od elementów graficznych i zdjęć, przez dopasowaną do odbiorcy treść, po wybór najlepszej metody druku. Całość procesu okaże się jednak zdecydowanie prostsza, jeśli powierzymy wykonanie folderu dobremu studiu graficznemu, a finalny wydruk zostawimy w rękach drukarni, która specjalizuje się w tego typu produktach.