DrukarniaOnline.pl

Jak zrobić baner reklamowy?

Jak zrobić baner reklamowy? Projekt i zasady jego tworzenia

Banery reklamowe stanowią jedną z częściej stosowanych form tradycyjnej reklamy. Nic dziwnego, skutecznie bowiem przyciągają uwagę potencjalnych klientów, generując przy tym stosunkowo niskie koszty. Jak zaprojektować i zrobić baner reklamowy i jak wykorzystać go do promowania swojego biznesu? W naszym tekście poradnikowym doradzamy, jak podejść do kwestii projektu, wykonania i rozmieszczenia baneru reklamowego.

 

Spis treści:

Banery reklamowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

baner reklamowy z logo

Baner to forma reklamy drukowanej najczęściej na materiale. Zawiera przekaz reklamowy w formie tekstowej lub/i wizualnej. Jego zadaniem jest przyciąganie spojrzeń potencjalnych klientów i promowanie firmy, usługi lub produktu.

Najczęściej banery reklamowe spotyka się na ogrodzeniach, budynkach czy przy autostradach i drogach gminnych. Baner reklamowy to dobra i opłacalna inwestycja - montaż i demontaż jest stosunkowo prosty.

Dodatkowo banery można zwijać i przechowywać bez ryzyka uszkodzenia - dzięki temu z jednego materiału można skorzystać kilka razy. Ponadto banery mogą być zawieszone w dowolnie wybranym miejscu, dzięki czemu zwiększa się szansa dotarcia do potencjalnych klientów.

 

Jak zaprojektować baner reklamowy w 5 krokach?

Dobrze zaprojektowany baner reklamowy to szansa na pozyskanie nowych klientów i zbudowanie świadomości istnienia marki. Przyciągający i zapadający w pamięć przekaz jest jedną z najlepszych form reklamy.

Jak jednak zaprojektować dobry baner reklamowy?

  1. Na początku powinniśmy ustalić, jaki jest docelowy format baneru i czego będzie dotyczyła nasza informacja. Przed przystąpieniem do projektowania baneru musimy znać jego wymiary, by skrupulatnie zaplanować rozkład treści. Stosunkowo niewielka zmiana formatu może znacząco wpłynąć na rozmieszczenie projektu.
  2. Wizualnie baner powinien być estetyczny i wyważony oraz zawierać wszystkie najważniejsze informacje (dane kontaktowe, logo firmy, informacje, co dana firma oferuje). Zbyt duża liczba elementów graficznych może zaburzyć przekaz i odwrócić od niego uwagę. W projekcie najważniejsza jest prostota i spójność z identyfikacją wizualną firmy.
  3. Hasło czy slogan, który umieścimy na banerze, powinien być krótki, chwytliwy i zapadający w pamięć. Nie rozpisujmy się, nie twórzmy skomplikowanych narracji ani banerowych historii - im prościej, tym lepiej. Warto zadbać również o spójność komunikacyjną między banerem a innymi formami reklamy. Harmonijna komunikacja pozwoli stworzyć obraz kompetentnej firmy, które wie, o czym mówi, wie, co oferuje i wie, do kogo kieruje swoje komunikaty.
  4. Dobrym pomysłem jest stworzenie analogowej makiety, na której “na brudno” rozmieścimy wszystkie niezbędne elementy. W ten sposób stworzymy wstępny plan działania. Warto skorzystać również z programów lub aplikacji dostępnych online. Zwykle są one proste w obsłudze, dzięki czemu bez problemu poradzą sobie z nimi nawet laicy. Taki wstępny projekt banneru możemy przekazać później do profesjonalnej obróbki.
  5. Po ostateczny projekt czy koncepcję banneru najlepiej zgłosić się do doświadczonego grafika, który pomoże nam tak rozplanować całość, by nie tylko przyciągała spojrzenia, ale też zawierała wszystkie niezbędne informacje.

 

Gdzie wydrukować gotowy projektu banneru reklamowego?

Jak zrobic baner reklamowy

Zadanie to najlepiej zlecić doświadczonej drukarni. Korzystając z wiedzy ekspertów, najlepszego sprzętu i materiałów, zagwarantujemy sobie dostęp do najwyższej jakości produktu końcowego. O ile projektem możemy zająć się sami - jeśli tylko mamy wiedzę, doświadczenie i zmysł estetyczny - o tyle sam wydruk jest już nieco bardziej skomplikowany i wymaga profesjonalnego sprzętu.

Banery reklamowe najlepiej zamawiać w sprawdzonej drukarni internetowej, która oferuje w pełni zdalny kontakt z klientem i wysyłkę towaru w podane miejsce - jest to opcja praktyczna i wygodna. Wykwalifikowani specjaliści pomogą dobrać baner spełniający wszystkie wymagania i doradzą w kwestii materiału czy wielkości reklamy. Wybierając doświadczoną drukarnię online, mamy więc pewność, że baner zostanie wykonany z najwyższą dokładnością i starannością, a nasz przekaz będzie miał szansę dotrzeć do potencjalnych klientów. Nie musimy wiedzieć, jak zrobić baner - specjaliści nam w tym pomogą.

Koniecznie sprawdź naszą ofertę, w której znajdziesz druk jednostronnych banerów reklamowych oraz banerów dwustronnych. Drukarnia Online to lider na rynku profesjonalnych drukarni internetowych, dlatego wydruk z nami to gwarancja najwyższej jakości produktu!

 

Ile kosztuje baner reklamowy? Czynniki wpływające na cenę

Projekt baneru to jeszcze nie wszystko. Wiemy już, czego oczekujemy, teraz czas poznać cenę takiej usługi. Koszt baneru reklamowego jest zależny od wielu czynników, na przykład jego rozmiaru i typu materiału, na którym ma zostać wykonany. Przed wyborem odpowiedniego dla naszych potrzeb baneru warto wziąć pod uwagę:

  • Wielkość – cena baneru będzie inna, jeśli wybierzemy format np. 100x100 cm, a inna gdy wybierzemy 300x500 cm. Format powinien być dopasowany przede wszystkim do miejsca, w którym baner się znajdzie i do tego, ile treści będzie na nim zamieszczonych.
  • Materiał – do wyboru istnieje kilka różnych typów materiału. Każdy z nich posiada inne właściwości i progi cenowe. W tej kwestii liczy się także to, czy baner jest zadrukowywany dwustronnie, czy jednostronnie.
  • Projekt – jeśli nie mamy swojego projektu, do ceny baneru należy doliczyć także zaprojektowanie go przez profesjonalistów.
  • Dostawa – część firm w zależności od projektu oferuje darmową dostawę. Nie jest tak jednak zawsze, dlatego należy liczyć z dodatkowymi kosztami dostawy gotowego materiału.

 

Dogodna lokalizacja, czyli gdzie umieścić baner reklamowy?

Równie istotna jak sam projekt jest lokalizacja baneru reklamowego. W zależności od tego, jaką firmę, usługę lub produkt chcemy promować, powinniśmy wybrać inne umiejscowienie reklamy.

Najlepiej sprawdzą się te uczęszczane przez pieszych lub kierowców miejsca. Im większy ruch, tym większa szansa na to, że potencjalni klienci znajdą, przeczytają i zapamiętają to, co mamy im do powiedzenia.

Powiązany artykuł: Rollup: co to jest i jak go wykorzystać do skutecznej reklamy?