DrukarniaOnline.pl

Jak zareklamować lokal gastronomiczny?

 

Jak zareklamować lokal gastronomiczny?

Spis treści:

 

Dobry lokal gastronomiczny powinien przyciągać gości wspaniałymi przysmakami i ciekawym wystrojem. To pewne, ale czy to wystarczy? Niestety to nie wszystko. Prowadzenie lokalu gastronomicznego wymaga również solidnego marketingu i doskonałej organizacji pracy. Bez względu na to, czy będzie to bar, restauracja czy kawiarnia. Postaw na profesjonalną promocję lokalu. Najpopularniejsze opcje reklamy to ulotki składane, podkładki na tacki, notesy klejone i katalogi szyte!

 

Uniwersalna moc ulotek

Do jednego z najbardziej skutecznych sposobów na reklamę lokalu gastronomicznego bez wątpienia należą ulotki. Są one doskonałą inwestycją. Można zamieścić w nich ofertę lokalu np. menu. Jeśli lokal prowadzi catering lub dowozi posiłki, to ulotki stają się wręcz niezbędne. Najlepszym materiałem na tego rodzaju reklamę jest papier kredowy o gramaturze 130 g. Jest to bardzo ekonomiczna wersja, a druk 1000 sztuk to koszt rzędu 100-120 złotych netto.

 

  ulotki dla loaklu gastronomicznego

 

Ulotki składane czy katalogi szyte?

W każdej restauracji, barze czy kawiarni znajdziesz kartę menu. Oprócz funkcji informacyjnej ma ono także znaczenie marketingowe. Karta menu wykonana solidnie na materiale dobrej jakości podnosi prestiż lokalu. Najpopularniejszą formą kart menu są katalogi szyte i ulotki składane. Menu lokalu musi być odpowiednio duże, czytelne i wygodne dla Klientów. Najczęściej stosuje się menu w formie katalogów szytych formatu A4. Równie często można spotkać menu w formie ulotki składanej do formatu DL lub do formatu A4. Co do zasady, w przypadku kart menu najlepiej dobierać papier o najwyższej gramaturze, np. kreda mat 300 g. Menu będzie trwalsze i dłużej będzie się dobrze prezentować, a to świadczy o poziomie lokalu. Cena produkcji kart menu może być nawet kilkukrotnie wyższa niż w przypadku klasycznych ulotek. Powodem jest większy format, papier lepszej jakości i przeważnie niski nakład. Jest to jednak wydatek, który zwyczajnie się opłaca.

 

Serwuj z pomysłem

Jeżeli chcesz zrobić wrażenie na swoich gościach, doskonałym pomysłem będzie inwestycja w podkładki na tacki. To rewelacyjne rozwiązanie dla kawiarni czy barów. Jest to naprawdę ciekawy i funkcjonalny produkt. Zabezpiecza tackę przed zabrudzeniem i pełni rolę nośnika reklamy. Często zawiera logo i motto lokalu, przez co staje się miłym akcentem podczas serwowania.

 

Funkcjonalne i praktyczne notesy

Świetnym elementem promocyjnym lokalu są również notesy kelnerskie. Wykonywane w formie notesu spiralowanego lub jako notes klejony. Stylowa okładka i karteczki z logo lokalu będą prezentowały się bardzo efektownie i zrobią wrażenie. To mały szczegół, który bardzo przyciąga wzrok i budzi ciekawość Klientów!

 

Pokaż się na zewnątrz

Ważnym elementem promocji restauracji, kawiarni czy baru jest również reklama zewnętrzna, np. na oknach lokalu. Najpopularniejszymi formami reklamy stosowanej na oknach lokali są folie samoprzylepne i folie one way vision. Oczywiście oklejenie okien warto przemyśleć i dobrze zaplanować. Taka reklama powinna prezentować się estetycznie i zachęcać do odwiedzin. Jednocześnie nie powinna ograniczać pola wiedzenia klientom lokalu. Świetnym pomysłem są również duże tablice. Szyld z oddali prezentujący przysmaki szefa kuchni może zachęcać Klientów do wejścia do lokalu. Najczęściej wykorzystywane są w tym celu tabliczki PCV. Jednak coraz bardziej popularne stają się także reklamy prezentowane na płytach dibond lub podświetlanych kasetonach.

To zaledwie kilka pomysłów na promocję lokalu gastronomicznego, a rozwiązań jest coraz więcej.