DrukarniaOnline.pl

Jak zaprojektować naklejki reklamowe

Projektowanie naklejek reklamowych - co musisz wiedzieć, aby były skuteczne?

Naklejki reklamowe stanowią popularną i skuteczną formę marketingu, którą stosują zarówno wielkie firmy, jak i małe biznesy. Z artykułu tego dowiesz się, na czym drukować naklejki i poznasz zalety wykorzystywanej do ich produkcji folii monomerycznej. Odpowiemy również na pytanie o cechy udanego projektu naklejki reklamowej.

 

Spis treści:

 

Na czym drukować naklejki. Czym jest folia monomeryczna?

Zestaw okrągłych naklejek w różnych kolorach

Przy wykonywaniu naklejek reklamowych stosuje się tak zwaną folię monomeryczną. Co to jest i dlaczego druk na folii monomerycznej to dobre rozwiązanie?

Popularność wykorzystania folii monomerycznej wynika z jej trwałości i faktu, że proces tworzenia naklejek przy jej zastosowaniu jest prosty, tani i wydajny. Materiał ten jest często wykorzystywany w drukach wielkoformatowych, jednak z powodzeniem stosuje się go także przy druku wycinanych naklejek o mniejszych rozmiarach. Folia monomeryczna przeznaczona jest do aplikacji na powierzchnie sztywne i płaskie – wszelkie nierówności, zagłębienia, karbowania czy wypustki uniemożliwiają jej wykorzystanie.

Folia monomeryczna doskonale nadaje się do wykonywania naklejek na plansze, sklepowe szyby, metalowe obudowy, elementy firmowego wyposażenia, plandeki czy oklejania powierzchni samochodu. Jej stosowanie jest bardzo ważnym elementem marketingu i reklamy – zarówno dla mniejszych biznesów, jak i wielkich firm. Jest to rozwiązanie trwałe – żywotność reklamy wykonanej z dobrej jakości folii monomerycznej może wynosić nawet 3 lata.

Klienci decydujący się na wykonanie projektu naklejki z folii monomerycznej mają do wyboru jej dwa podstawowe kolory: biały (matowy lub błyszczący) oraz bezbarwny. To, który z nich lepiej się sprawdzi, zależy od specyfiki projektu konkretnej reklamy oraz preferencji jej głównych odbiorców.

 

Jaki format i wzór będzie najlepszy?

Podczas wybierania formatu i wzoru naklejek reklamowych najważniejsze jest ich dopasowanie do preferencji odbiorców. Zasady, o których warto pamiętać przy projektowaniu naklejek, to:

  • „mniej znaczy więcej” – projekt naklejki powinien być estetyczny i czytelny. Zwykłe minimalistyczne propozycje sprawdzają się dużo lepiej niż abstrakcyjne wzory;
  • wielkość naklejki powinna być dopasowana do naszych celów. Zbyt mały format może sprawić, że komunikat będzie nieczytelny. Zbyt duża powierzchnia będzie z kolei trudna w zagospodarowaniu i może odwracać uwagę od głównej treści;
  • kształt naklejek musi być przemyślany i dopasowany do komunikatu. Wzory serduszek czy gwiazdek lepiej zarezerwować na mniej formalne okazje.

 

Przygotuj projekt dopasowany do odbiorcy

Naklejka na witrynie sklepu

Jak zaprojektować naklejkę, tak aby była nie tylko ładna i estetyczna, ale również skuteczna? Należy postawić na rozpoznanie potrzeb grupy docelowej. W zależności od tego, jaki biznes prowadzimy, nasi klienci oczekują od nas czegoś innego. 

W przypadku branż, w których oczekuje się profesjonalizmu i wysokiej jakości usług, najlepiej sprawdzą się klasyczne projekty. Naklejki powinny zawierać jasny i prosty komunikat przedstawiony w minimalistycznym i eleganckim wydaniu. Świetnie sprawdzą się tu zaokrąglone czcionki i litery w kolorze czerni lub granatu. W przypadku biznesów o bardziej swobodnym charakterze możemy postawić na zabawę kolorem oraz fontem. Nie zaszkodzą także nietypowe kształty. Ważne jednak, aby we wszystkim zachować umiar.

 

Znajdź odpowiedniego wykonawcę

Kiedy wiemy już, czego potrzebują nasi odbiorcy, warto wybrać sprawdzoną drukarnię. Znalezienie odpowiedniego wykonawcy w procesie tworzenia projektu jest elementem kluczowym. Wysoka jakość wykonania to coś, co cenią przecież wszyscy.

Poszukując drukarni, warto wybrać tę, która ma doświadczenie w podobnej branży i realizowała projekty dla naszej konkurencji. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że produkt będzie dokładnie taki, jaki chcemy.

 

Projektowanie naklejek reklamowych – podsumowanie

Projekt naklejki na kartonie

Projekt naklejki reklamowej powinien być dopasowany do głównej grupy odbiorczej. To od jej specyfiki będzie zależeć, jaka kolorystyka, format i treść będzie najlepsza w przypadku tej formy reklamy.

Istotnym elementem projektu naklejki jest wybór jej formatu, wzoru oraz materiału, z którego zostanie wykonana. Za jeden z najlepszych materiałów uważna się folię monomeryczną, której zastosowanie wiąże się z dużą jakością wykonania i trwałością. Druk naklejek warto zlecić sprawdzonemu i doświadczonemu na rynku wykonawcy, który posiada dobre opinie wśród klientów i jest w stanie dostosować swoje usługi do naszych potrzeb.