DrukarniaOnline.pl

Jak reklamować gabinet masażu

Jak reklamować gabinet masażu – pozyskiwanie klientów krok po kroku

Reklama gabinetu masażu jest niezbędna, jeśli zależy nam na przyciągnięciu nowych klientów i utrzymaniu zainteresowania obecnych. Dobre zaprojektowanie marketingu odgrywa kluczową rolę dla naszego biznesu, szczególnie gdy w branży występuje duża konkurencja. Jak poprowadzić takie działania promocyjne, aby mieć pewność, że przyniosą oczekiwane efekty? Poznaj sprawdzone porady na reklamę masażu!

 

Spis treści:

 

Reklama gabinetu masażu – określ grupę docelową

Reklama gabinetu masażu

Wszystkie działania marketingowe, w tym reklama gabinetu masażu, powinny zacząć się od sprecyzowania grupy docelowej. Wiedząc, do kogo kierujemy ofertę, jesteśmy w stanie przygotować sensowne, trafne komunikaty, które faktycznie zainteresują dane osoby i zachęcą je do skorzystania z naszych usług. W skład grupy docelowej gabinetu masażu najczęściej wchodzą osoby:

  • szukające relaksu i odpoczynku;
  • dbające o swoje dobre samopoczucie;
  • będące w podeszłym wieku lub mające problemy zdrowotne;
  • prowadzące aktywny tryb życia i rozmasowania mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym;
  • chcące podarować sobie odrobinę luksusu w codzienności.

Każda z tych osób ma swoje indywidualne preferencje i wymagania, dotyczące masowania i oczekuje innego rodzaju usługi. W efekcie na poszczególne jednostki będą działały inne formy reklamy masażu. Część klientów poszukuje bowiem masażu relaksacyjnego, a inni zachwycają się masowaniem aromatyczną czekoladą. Z kolei niektóre osoby będą potrzebować masażu fizjoterapeutycznego. W planowaniu kreacji promocyjnych należy więc wziąć pod uwagę różnorodne potrzeby i upodobania klientów.

 

Gabinet masażu – zacznij od reklamy w sieci

Reklama w sieci gabinetu masażu

Reklama w sieci jest obecnie kluczem dla każdego biznesu – także na rynku gabinetów masażu. Dzięki niej o prowadzonym przez nas miejscu mogą dowiedzieć się osoby, do których trudno jest dotrzeć reklamą offline. Na czym warto się skupić, jeśli chodzi o ten typ działań reklamowych? Przede wszystkim warto postawić na obecność w social media, które dają możliwość publikacji merytorycznych treści branżowych. Taki format wpisów potwierdzi ekspercki status naszej działalności i zachęci do skorzystania usług. Korzystne rozwiązanie może też stanowić inwestycja w kampanie płatne na Facebooku czy Instagramie, ponieważ pozwalają one wzmocnić i poszerzyć zasięgi.

Pomocne może też okazać się skorzystanie z reklam Google Ads, – dzięki nim nasza oferta będzie się pokazywać w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ciekawą opcją reklamy gabinetu masażu stanowi współpraca z influencerami, których można zaprosić np. do działania w formie barteru. W zamian za reklamę otrzymają masaż. Jednak należy liczyć z tym, że zazwyczaj influencerzy za takie działania pobierają wynagrodzenie. Ten punkt należy więc uwzględnić to w budżecie.

 

Gabinet masażu – docieraj do lokalnych klientów

Masażystka w gabinecie masażu

W działaniach promocyjnych nie można też zapominać o reklamie offline, dzięki której mamy szansę na dotarcie do lokalnych klientów i zwiększenie ich zainteresowania ofertą gabinetu. Warto skupić się przede wszystkim na reklamie na zewnątrz salonu, a więc na estetycznym szyldzie i np. oklejeniu okien materiałami reklamowymi. Dobrze jest też zainwestować w tzw. potykacz przed wejściem, który zwróci uwagę osób, idących chodnikiem. Ciekawą opcją jest również wykorzystanie innych sposobów reklamy tradycyjnej np. ulotek rozdawanych w najczęściej uczęszczanych miejscach i banerów, które można umieścić na tablicach w naszym mieście. Do wyboru jest też oklejania samochodu firmowego istotnymi informacjami, dotyczącymi działalności gabinetu masażu, takimi jak: nazwa, zakres usług i numer telefonu. Dowiedz się więcej na temat najpopularniejszych form i rodzajów reklam outdoorowych.

 

Jak zaprojektować ulotkę i wizytówkę dla masażysty?

Wręczenie wizytówki gabinetu masażu

Wizytówkę dla masażysty należy zaprojektować tak, aby przyciągała uwagę potencjalnych klientów, a także zawierała komplet niezbędnych informacji (zobacz, jak krok po kroku zaprojektować wizytówkę). Jedną stronę najlepiej jest wypełnić najważniejszymi danymi kontaktowymi, a więc nazwą salonu oraz numerem telefonu i adresem e-mail. Po drugiej stronie można z kolei zawrzeć zakres oferowanych usług lub po prostu logo.

W przypadku ulotki należy skupić się na jej ciekawym designie, stawiając np. na ulotki składane lub ulotki z perforacją. W tym przypadku wygląd gra najważniejszą rolę, by po otrzymaniu ulotki do ręki, klient zatrzymał na niej wzrok i zapoznał się z jej treścią. Podczas projektowania materiału dobrze jest skupić się na wypromowaniu usług, na których najbardziej nam zależy. Ulotki mogą być tematyczne – np. dotyczące konkretnego zabiegu lub zbiorcze, prezentujące cały zakres usług.

Warto pamiętać, że zarówno wizytówka, jak i ulotka masażysty powinna nawiązywać do ogólnego stylu, który panuje w gabinecie masażu, a także do sposobu, w jaki go reklamujemy. Dobrze jest np. jeśli wizytówka, ulotka, szyld oraz wystrój gabinetu są utrzymane w tej samej palecie kolorystycznej. Taki zabieg ma duże znaczenie, ponieważ podkreśla spójność wizerunku lokalu i zwiększa szansę na zapamiętanie przez klientów naszego miejsca. Należy mieć także na uwadze, aby projekt i druk wizytówki oraz ulotki dla masażysty zlecić profesjonalistom, ponieważ nawet najlepszy pomysł nie obroni się, jeśli wykonanie będzie nieodpowiednie.

Powiązany artykuł: Papier do wizytówek: jak wybrać odpowiedni rodzaj papieru?

 

Ulotki i wizytówki – masażysta – gdzie warto je zostawić?

Wizytówka masażysty zawsze powinna znajdować się w jego kieszeni. Zawsze można przecież spotkać przyszłego klienta, które warto będzie ją wręczyć. To jednak nie wszystko. Dobrze jest również zostawić wizytówkę oraz odpowiednio dobrana ulotkę w różnych innych miejscach, w których mogą znajdować się potencjalni klienci. Jeśli np. celujemy w grupę osób potrzebujących masażu sportowego, wizytówkę bądź ulotkę możemy zostawić na siłowni lub w klubie fitness. Jeżeli z kolei zależy nam na osobach starszych, idealnie będzie położyć je w recepcji w przychodni miejskiej. W przypadku grupy docelowej osób, które szukają relaksu i odrobiny rozpieszczenia, z pewnością najlepiej będzie zostawić ulotki lub wizytówki masażysty w salonach kosmetycznych oraz fryzjerskich, a także w butikach z luksusowymi ubraniami.

Mając pełną wiedzę na temat tego, jak pozyskać klientów na masaż za pomocą reklamy online i offline można zaplanować działania promocyjne dla gabinetu masażu. W ich realizacji ważna jest systematyczność i sprawdzanie efektów podjętych kroków. Z odpowiednim planem i podejściem sukces jest blisko!