Jak reklamować firmę? Nie tylko w Internecie.
Informacje
Jak reklamować firmę? Nie tylko w internecie.
Spis treści:
Dobra reklama i promocja firmy to jeden z kluczy do jej sukcesu. Z tego artykułu dowiesz się, jak reklamować firmę usługową, zarówno w Internecie, jak i poza nim.
Jak reklamować firmę w Internecie?
Pierwszym miejscem, w którym warto reklamować firmę usługową, jest szeroko rozumiana przestrzeń internetowa. Istnieje wiele mediów i kanałów marketingowej komunikacji internetowej.
Najważniejsze z nich to:
- strona internetowa
- blogi firmowe
- media społecznościowe
- reklama w Google
- reklamy w serwisach branżowych
Reklamę swojej firmy warto zacząć od stworzenia dobrej strony internetowej, która powinna nie tylko być solidną bazą wiedzy, ale również generować duży ruch. Bardzo ważne jest, aby zawierała ona garść najważniejszych informacji o przedsiębiorstwie podanych w przystępnej, dostosowanej do grupy odbiorczej formie.
Ważnym elementem firmowej witryny internetowej jest blog. To za sprawą pojawiających się na nim artykułów i wpisów można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i generować ruch na stronie. Dlatego istotne jest, aby teksty blogowe wyróżniały się nie tylko wartościową dla czytelników treścią, ale były również odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, czyli zajmowały wysoką pozycję w internetowych wyszukiwarkach.
W dobie mediów społecznościowych nieodłącznym elementem widoczności firmy w sieci jest jej profil w mediach społecznościowych. Jak reklamować firmę za ich pośrednictwem? Można je wykorzystać zarówno do działań darmowych (na przykład regularnego publikowania interesujących postów), jak i uruchomić płatne reklamy skoncentrowane na danych grupach użytkowników. Druga z opcji dotyczy również uruchomienia kampanii reklamowych w Google (za pośrednictwem narzędzia Google Ads).
Jak reklamować firmę usługową offline?
Mimo że Internet wyraźnie zdominował obszar marketingu, to w przypadku wielu branż usługowych bardzo ważne pozostają reklamy tradycyjne. A zatem jak reklamować firmę offline?
Można to robić poprzez:
- reklamy w mediach tradycyjnych (w telewizji, prasie, radiu)
- blogi firmowe
- reklamy zewnętrzne (outdoorowe)
- sponsoring
- zatrudnienie ambasadorów marki
Jedną z ważniejszych form promowania firmy są reklamy w lokalnych i ogólnokrajowych mediach tradycyjnych, takich jak telewizja, prasa i radio. Każde z nich ma swoją specyfikę i grupę odbiorczą, dlatego warto zastanowić się, które będzie najbardziej odpowiadało profilowi firmy.
Niezmiennie popularną formą promowania swoich produktów lub usług są reklamy zewnętrzne (outdoorowe). Należą do nich billboardy, banery papierowe, banery cyfrowe umieszczane na telebimach, tablice reklamowe, plakaty czy citylighty. Reklama outdoorowa jest skuteczna, a jej koszty są mniejsze niż przy reklamach w tradycyjnych mediach. W przypadku używania plakatów czy banerów warto znaleźć dobrą i tanią drukarnię – wiele z nich specjalizuje się w tego typu usługach.
Jedną z częściej wykorzystywanych form reklamy jest również sponsoring i znalezienie ambasadora marki, który stałby się „twarzą” kampanii reklamowej. Te formy reklamy wiążą się często z większymi nakładami finansowymi i koniecznością skorzystania z pomocy wyspecjalizowanej agencji marketingowej.
Powyższe internetowe i tradycyjne kanały komunikacji mogą przyczynić się do większej rozpoznawalności firmy, a co za tym idzie do pozyskania takiej liczby klientów, która pozwoli na sukces Twojej działalności.