DrukarniaOnline.pl

Gadżety firmowe. Jak je zaprojektować.

Gadżety firmowe. Jak je zaprojektować z pomysłem?

 

Firmowe gadżety w formie personalizowanych upominków z logo firmy to coś, w co warto zainwestować i przy okazji różnych okoliczności obdarowywać nimi swoich pracowników i klientów. Na co zwrócić uwagę przy ich projektowaniu, tak aby były one efektowne i praktyczne?

 

Spis treści:

  1. Personalizowane gadżety firmowe – jak je zaprojektować?
  2. Po pierwsze – potrzebna ilość gadżetów reklamowych
  3. Po drugie – wygląd i jakość wykonania
  4. Po trzecie – odpowiednie formaty cyfrowe
  5. Tanie gadżety firmowe – gdzie kupić?
  6. Gadżety reklamowe – przykłady udanych upominków dla pracowników i klientów

 

Personalizowane gadżety firmowe – jak je zaprojektować?

Dobrze zaprojektowane gadżety firmowe to klucz do zadowolenia obdarowanych nimi pracowników lub klientów. Jak zatem przejść od pomysłu do jego wykonania?

 

Po pierwsze – potrzebna ilość gadżetów reklamowych

Pierwszym etapem jest zadecydowanie o tym, ile gadżetów będzie potrzebnych. Pozwoli to na orientacyjne oszacowanie kosztów całego przedsięwzięcia. Warto dodać, że wiele drukarni oferuje preferencyjne ceny personalizowanych upominków wraz ze zwiększeniem ilości jednostkowego zamówienia.

 

Po drugie – wygląd i jakość wykonania

Gadżety firmowe - jak je zaprojektować

Kolejny krok związany jest z samym zamysłem tego, jak powinny wyglądać gadżety. Na czym zatem skupić się, projektując je? Należy przede wszystkim położyć nacisk na ich funkcjonalność i dobrą jakość wykonania. Dzięki temu obdarowane personalizowanym upominkiem osoby będą żywić pozytywne odczucia związane firmą, której logo będzie na nim widnieć.

Przy projektowaniu upominków firmowych z logo należy pamiętać również o odpowiednim dopasowaniu znaku firmowego do wielkości gadżetu oraz zastosowaniu odpowiedniej kolorystyki. Powinna być ona spójna z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa, a jednocześnie nie powinna być nazbyt inwazyjna. Obdarowana osoba dużo chętniej powiesi w swoim biurze czy mieszkaniu estetycznie zaprojektowany kalendarz szyty z subtelnym logo niż ogromną tablicę reklamową, na której nawet nie będzie w stanie dostrzec aktualnej daty.

 

Po trzecie – odpowiednie formaty cyfrowe

Graficzny projekt personalizowanych gadżetów reklamowych należy zapisywać w odpowiednich formatach cyfrowych takich AI, CDR lub PDF. Przy jego zapisywaniu warto także pamiętać o tym, że powinien być zapisany w postaci krzywych, nie zaś w formie czcionki – może bowiem okazać się, że dana drukarnia nie będzie posiadać w swoim oprogramowaniu identycznych czcionek, jak te użyte w projekcie klienta. To samo dotyczy palety kolorów, które należy wybierać w postaci palety barw PANTONE.

Po złożeniu zamówienia pozostaje już tylko czekać na odbiór upominków – terminy realizacji mogą zależeć od różnych czynników, jednak najczęściej wynoszą zazwyczaj od 1-3 do 7-14 dni roboczych.

 

Tanie gadżety firmowe – gdzie kupić?

Jeśli jesteśmy już przy temacie wykonujących gadżety firmowe drukarni, to warto napisać kilka słów o tym, czym kierować się przy ich wyborze. Poszczególni wykonawcy personalizowanych upominków różnią się nie tylko pod względem zakresu cen, jakości wykonywanych produktów czy terminów realizacji, ale również trybem pracy i kontaktu z klientem.

Mając do wyboru drukarnie stacjonarne i internetowe, warto wybrać te drugie. Dlaczego? Głównym powodem jest w pełni zdalny kontakt z klientem i wygoda korzystania z usług. Dobre drukarnie online zapewniają przyjmowanie zamówień za pośrednictwem umieszczanych na ich stronach internetowych formularzy, dzięki czemu jest to możliwe całą dobę i w dni wolne od pracy.

Dodatkowym atutem będzie również darmowa dostawa pod wskazany adres w dowolne miejsce – do biura lub domu.

 

Gadżety reklamowe – przykłady udanych upominków dla pracowników i klientów

W przypadku upominku dla pracowników bardzo dobrze sprawdzają się wszelkie artykuły biurowenotesy reklamowe, długopisy, podkładki na biurko, kalendarze, planery, a także przydatny w obowiązkach służbowych drobny sprzęt elektroniczny (powerbanki, pendrive’y).

Do uniwersalnych pomysłów należą również inne gadżety firmowe z logo, które przydają się na co dzień: płócienne torby z nadrukiem, kubki, smycze czy breloki. Tutaj zawsze powinna przyświecać nam zasada, że najważniejsza jest użyteczność z subtelną reklamą, dzięki której upominek będzie wykorzystywany na co dzień, jednocześnie pełniąc reklamę dla naszej firmy.