Gadżety firmowe jak je zaprojektować
Informacje
Gadżety reklamowe. Jak je zaprojektować z pomysłem?
Gadżety reklamowe z logo firmy to świetny sposób na promocję i umocnienie relacji z klientami. Takie produkty promocyjne są skuteczną formą przyciągania uwagi potencjalnych odbiorców, a także szansą na utrzymanie długofalowych relacji biznesowych. Od czego zacząć projektowanie kreatywnych gadżetów reklamowych dla przedsiębiorstwa? Jakie cechy powinien mieć idealny gadżet reklamowy? Przejrzyj nasz poradnik i dowiedz się więcej!
Spis treści:
- Personalizowane gadżety reklamowe dla firm – jak je zaprojektować?
- Design i jakość gadżetów reklamowych – podstawa skutecznej promocji
- Jaki format projektu wybrać do wydruku gadżetów reklamowych?
- Gdzie kupić tanie gadżety reklamowe z logo?
- Ciekawe gadżety reklamowe dla firm – poznaj najciekawsze propozycje
Personalizowane gadżety reklamowe dla firm – jak je zaprojektować?
Dobrze zaprojektowane gadżety firmowe to klucz do zadowolenia obdarowanych nimi pracowników lub klientów. Jak zatem przejść od pomysłu do jego wykonania? Wbrew pozorom to nie takie trudne. Stworzenie personalizowanych produktów reklamowych dla przedsiębiorstwa przebiega następująco:
- Ustalasz rodzaj produktu np. brelok, koszulka lub długopis z nadrukiem.
- Przygotowujesz projekt samodzielnie z użyciem programu graficznego np. Corel Draw lub Adobe Illustrator. Jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia, możesz skorzystać z pomocy grafika komputerowego.
- Dokument do wydruku powinien być przygotowany zgodnie z wytycznymi drukarni z uwzględnieniem: marginesów, spadów, linii cięcia, a także ewentualnych uszlachetnień w projekcie.
Podczas projektowania gadżetów reklamowych dla firm zadbaj też o ustalenie odpowiedniego profili kolorów – odpowiadającemu identyfikacji wizualnej marki. To ważne! Dla projektów przygotowywanych do druku podstawowym profilem kolorów jest CMYK.
Jak dużo produktów reklamowych potrzebujesz do promocji firmy?
Gadżety reklamowe z logo marki to w dzisiejszych czasach podstawa promocji marki. Jeśli wybierasz się na targi branżowe lub organizujesz dni otwarte w firmie, musisz przygotować setki, a czasem nawet tysiące sztuk gadżetów reklamowych.
Już na etapie składania zamówienia na wydruk i produkcję kreatywnych gadżetów promocyjnych postaraj się oszacować potrzebną liczbę gotowego wyrobu. W ten sposób unikniesz ryzyka, że np. podczas targów nagle zabraknie Ci długopisów lub notesów z logo firmy.
Design i jakość gadżetów reklamowych – podstawa skutecznej promocji
Co jest kluczowe w przypadku projektowania gadżetów reklamowych z logo firmy? Należy przede wszystkim położyć nacisk na ich funkcjonalność i dobrą jakość wykonania. Dzięki temu obdarowane personalizowanym upominkiem osoby będą żywić pozytywne odczucia związane firmą, której logo będzie na nim widnieć.
Każdy gadżet reklamowy powinien być też dopasowany do potrzeb grupy docelowej. Przykładowo: jeśli odbiorcy to młodzi ludzie w wieku 18-25 lat, warto postawić na eleganckie i wysokiej jakości długopisy z firmowym logo. Dla starszych grup odbiorców skuteczniejszym medium reklamy będą np. gadżety reklamowe w formie notesu z nadrukowanym logo marki.
Przy projektowaniu upominków firmowych z logo należy pamiętać również o odpowiednim dopasowaniu znaku firmowego do wielkości gadżetu oraz zastosowaniu odpowiedniej kolorystyki. Powinna być ona spójna z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa, a jednocześnie nie powinna być nazbyt inwazyjna.
Obdarowana osoba dużo chętniej powiesi w swoim biurze czy mieszkaniu estetycznie zaprojektowany kalendarz szyty z subtelnym logo niż ogromną tablicę reklamową, na której nawet nie będzie w stanie dostrzec aktualnej daty.
Jaki format projektu wybrać do wydruku gadżetów reklamowych?
Graficzny projekt personalizowanych gadżetów reklamowych należy zapisywać w odpowiednich formatach cyfrowych takich AI, CDR lub PDF.
Przy jego zapisywaniu warto także pamiętać o tym, że powinien być zapisany w postaci krzywych, nie zaś w formie czcionki – może bowiem okazać się, że dana drukarnia nie będzie posiadać w swoim oprogramowaniu identycznych czcionek, jak te użyte w projekcie klienta. To samo dotyczy palety kolorów, które należy wybierać w postaci palety barw PANTONE.
Przy jego zapisywaniu warto także pamiętać o tym, że powinien być zapisany w postaci krzywych, nie zaś w formie czcionki – może bowiem okazać się, że dana drukarnia nie będzie posiadać w swoim oprogramowaniu identycznych czcionek, jak te użyte w projekcie klienta. To samo dotyczy palety kolorów, które należy wybierać w postaci palety barw PANTONE.
W przypadku produkcji gadżetów reklamowych dla firm np. długopisów z nadrukiem logo, niezbędne będzie przygotowanie wektorowego projektu dla drukarni. Dzięki temu pracownik drukarni łatwiej dopasuje gotowy plik projektowy do fizycznego produktu, na którym zostanie nadrukowana grafika
Dobrym pomysłem jest też przygotowanie wizualizacji. Dzięki temu łatwiej ocenić, jak docelowo będzie wyglądać produkowany gadżet reklamowy dla marki.
Po złożeniu zamówienia pozostaje już tylko czekać na odbiór upominków – terminy to najczęściej od 1 do 14 dni roboczych.
Gdzie kupić tanie gadżety reklamowe z logo?
Jeśli jesteśmy już przy temacie wykonujących gadżety reklamowe drukarni, to warto napisać kilka słów o tym, czym kierować się przy ich wyborze. Poszczególni wykonawcy personalizowanych upominków różnią się nie tylko pod względem zakresu cen, jakości wykonywanych produktów czy terminów realizacji, ale również trybem pracy i kontaktu z klientem.
Mając do wyboru drukarnie stacjonarne i internetowe, warto wybrać te drugie np. naszą drukarnię online. Dlaczego? Głównym powodem jest w pełni zdalny kontakt z klientem i wygoda korzystania z usług. Zapewniamy przyjmowanie zamówień za pośrednictwem umieszczanych na ich stronach internetowych formularzy, dzięki czemu złożenie zamówienia jest możliwe przez całą dobę, a także w dni wolne od pracy.
Dodatkowym atutem będzie również darmowa dostawa pod wskazany adres w dowolne miejsce – do biura lub domu.
Ciekawe gadżety reklamowe dla firm – poznaj najciekawsze propozycje
Gadżety reklamowe dla firm to różnorodne produkty, które umożliwiają skuteczną promocję marki np. na lokalnym rynku. Jeśli chcesz efektywnie pozyskiwać klientów i utrzymywać pozytywne relacje z dotychczasowymi kontrahentami, koniecznie stawiaj na sprawdzone produkty reklamowe dla firm. O jakich produktach mowa?
W przypadku upominku dla pracowników bardzo dobrze sprawdzają się wszelkie artykuły biurowe – notesy reklamowe, długopisy, podkładki na biurko, kalendarze, planery, a także przydatny w obowiązkach służbowych drobny sprzęt elektroniczny (powerbanki, pendrive’y).
Do uniwersalnych pomysłów należą również inne gadżety firmowe z logo, które przydają się na co dzień: płócienne torby z nadrukiem, kubki, smycze czy breloki. Tutaj zawsze powinna przyświecać nam zasada, że najważniejsza jest użyteczność z subtelną reklamą, dzięki której upominek będzie wykorzystywany na co dzień, jednocześnie pełniąc reklamę dla naszej firmy.