DrukarniaOnline.pl

folia one way vision co to jest

Folia one way vision – co to jest i jakie ma zastosowanie?

Reklamy na witrynach sklepowych lub przy wejściu do lokalu usługowego to częsty widok, który ma na celu zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z oferty usług lub produktów. Z tego artykułu dowiesz się więcej informacji na temat innowacyjnego produktu, jakim jest folia OWV. Co to takiego, jak ją stosować i dlaczego warto to robić? Przejrzyj poradnik naszej drukarni online, a znajdziesz odpowiedzi na wszystkie te pytania.

 

Spis treści:

 

Oklejanie witryny lokalu usługowego lub sklepu to gwarancja, że potencjalny klient z daleka zauważy miejsce, do którego powinien się udać. Wykorzystując folie OWV do zwiększenia rozpoznawalności firmy na lokalnym rynku jest doskonałym pomysłem. To stosunkowo niedrogi i trwały materiał, który umożliwia rozszerzenie skutecznych działań reklamowych.

 

Folia OWV – co to jest?

Folia one way vision – wszystko co musisz wiedzieć

Tłumacząc znaczenie angielskich słów One Way Vision, można wskazać, że folie tego typu powodują, że oklejona powierzchnia będzie przejrzysta tylko z jednej strony.

Warto dodać, że takie materiały reklamowe z opcją pełnego zadruku są dostępne w wersji samoprzylepnej folii One Way Vision. Jak kleić arkusze folii przygotowane przez drukarnię? Wystarczy oczyścić i odtłuścić powierzchnię przeznaczoną do oklejenia, a następnie nałożyć folię. Aby mieć pewność, że przykleimy równo, warto poprosić o pomoc drugą osobę.

To innowacyjna folia o nietypowej strukturze, która ogranicza przenikanie światła, a także gwarantuje maksimum prywatności przy odpowiedniej aplikacji, np. na oknach i szklanych witrynach. Struktura folii OWV przypomina plaster miodu, co doskonale rozprasza światło.

 

Kiedy można wykorzystać folię one way vision?

Reklama na szybie biura

Jest naprawdę mnóstwo sposobów wykorzystania folii One Way Vision. Takie materiały drukowane na folii samoprzylepnej sprawdzają się jako osłony okienne budynków mieszkalnych oraz lokali znajdujących się w przestrzeni miejskiej. Folia one way vision klejona od wewnątrz spisze się wszędzie tam, gdzie liczy się przenikalność światła i widoczność tylko z jednej strony.

Jeśli chodzi o zastosowanie tego typu materiałów drukowanych, można je umieścić na:

  • firmowych samochodach,
  • witrynach sklepowych,
  • osłonach z arkuszy plexi,
  • kaskach motocyklowych.

Wszędzie tam, gdzie konieczne jest ograniczenie przenikalności światła oraz zredukowanie widoczności wnętrza, np. lokalu z ulicy, folia OWV sprawdzi się doskonale. To dodatkowo ciekawa forma reklamy, która skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów na lokalnym rynku.

Ten typ folii z opcją zadruku chroni wnętrza pomieszczeń użytkowych przed wysokimi temperaturami, nadmiernym nasłonecznieniem oraz gapiami z zewnątrz. W branży reklamowej, beauty oraz finansach tego typu folie sprawdzają się wręcz doskonale.

Sprawdź folie One Way Vision dostępne w ofercie naszej drukarni online! Gwarantujemy najwyższą jakość i precyzję wykonania arkuszy folii z zadrukiem.

 

Montaż folii one way vision – to warto wiedzieć

Czas potrzebny na przyklejenie arkusza folii na witrynę sklepową to najczęściej do kilkudziesięciu minut – oczywiście dla wprawionego w bojach specjalisty. W trakcie aplikacji arkuszy zadrukowanych z jednej strony na folii o strukturze plastra miodu przydatne są takie narzędzia, jak: silikonowa packa i ściągacz, czyste szmatki, rękawiczki silikonowe, środki czystości. Przy większych formatach przyda się również taśma.

W temacie warto zapoznać się z poradnikiem - jak przygotować plik do druku, tak aby mieć pewność zadowalających efektów reklamy OWV.

 

Folia OWV – jak naklejać?

Kilka kroków prawidłowego klejenia folii OWV przedstawiamy poniżej.

  • 1. Przygotuj arkusz wydrukowanej folii. Upewnij się, że materiał ma odpowiedni rozmiar i jakość wykonania.
  • 2. Zadbaj o oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni przeznaczonej do aplikacji folii. Uwaga! Folia OWV powinna być aplikowana zawsze na suchą powierzchnię.
  • 3. Przyklej arkusz folii perforowanej – zrób to precyzyjnie i dopasuj folię do miejsca aplikacji. Do przyklejania takiego materiału często wykorzystywane są folie transferowe, co znacznie ułatwia bezpieczne nanoszenie arkuszy OWV na witryny i okna.
  • 4. Przy większych formatach możesz przykleić taśmą do okna folię, a następnie partiami odklejając papier, przyklejać folię do okna. Dzięki temu folia nie będzie się zsuwać.
  • 5. Warto mieć dodatkową osobę do pomocy.

Procedura zawsze jest taka sama, niezależnie od rodzaju klejonej powierzchni (okna, witryny sklepowe, szyby samochodowe, arkusze plexi). Należy pamiętać, że w deszczowe dni lepiej odpuścić przyklejanie, gdyż może rozpuścić klej w trakcie odklejania od papieru zabezpieczającego. Natomiast w gorące dni, gdy szyby są mocno rozgrzane, naklejanie folii również może być problematyczne przez rozpuszczanie się kleju.

Uwaga! Po aplikacji folii OWV nie ma możliwości korekty jej położenia. Klej jest na tyle mocny, że konieczne jest całkowite usunięcie folii i położenie nowego arkusza.

Folię z szyby można spróbować ściągnąć ręcznie bez żadnych środków. Jeżeli nie chce się odkleić, warto użyć rozpuszczalnika (np. do farb). Po namoczeniu i od czekaniu kilku minut należy zacząć ściągać plastikową szpachelką do skrobania szyb.

W ten sposób usuniesz cały arkusz folii OWV wraz z klejem. Alternatywnie można próbować odkleić folię OWV z użyciem opalarki i gorącego powietrza.

Warto zaznaczyć, że odklejona folia jak najbardziej nadaje się do ponownego użytku, ale tylko wtedy, kiedy zostanie umiejętnie zdjęta, a to naprawdę trudne. Powyższe czynności sprawdzają się do usuwania wszystkich popularnych odmian folii reklamowych.

Sprawdź nasz poradnik i poznaj rodzaje folii do druku stosowane w reklamie. Przedstawiamy w nim kilka odmian materiałów, które doskonale nadają się jako forma reklamy na szyby aut, okna w mieszkaniach i witryny sklepowe.

 

Korzyści ze stosowania folii One Way Vision

Ze stosowania folii OWV w praktyce płynie wiele korzyści, które sprawiają, że jest to opłacalny zabieg marketingowy. Kilka z nich to:

  • możliwość wielokrotnego użytku (przy umiejętnym zdjęciu arkusza z dotychczas oklejonej powierzchni),
  • odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne,
  • świetny nośnik reklamy,
  • możliwość dopasowania wielkości arkusza do każdej powierzchni,
  • maksimum prywatności wewnątrz (nie widać co jest w środku).

To tylko kilka korzyści, jakie płyną ze stosowania folii One Way Vision w praktyce. Pamiętaj, że rodzaj wybranego medium reklamowego powinien być dopasowany do profilu prowadzonej działalności oraz miejsca montażu.

 

Czy istnieją zastrzeżenia do używania tego typu reklamy?

Nie ma żadnych przeciwwskazań odnośnie do stosowania folii One Way Vision w praktyce, aczkolwiek warto mieć na uwadze, że ten materiał nigdy nie zagwarantuje wysokiej szczegółowości wydruku.

To oznacza, że do bardziej skomplikowanych grafik lepiej wykorzystać inną formę reklamy. Dodatkowo proces przygotowania projektu bywa problematyczny – druk na folii OWV powinien być jak najwyższej jakości, a jednocześnie nie może być zbyt wielu detalowych elementów.

 

Ile kosztuje reklama w formie folii OWV?

Średnie koszty związane z inwestycją w folię OWV nie przekraczają kwot rzędu 200 złotych za arkusz o rozmiarach 1,5 x 1,3 m. To stosunkowo niewiele, kiedy weźmiemy pod uwagę pokaźną powierzchnię zadrukowanego materiału na folii samoprzylepnej. Zamawiając folię OWV przyklejaną od wewnątrz w naszej drukarni online zapłacisz jeszcze mniej, jeśli zdecydujesz się na większy nakład zadruku.

Podsumowując: folia One Way Vision to ciekawa forma promowania marki, reklamy lokalu usługowego, a także ochrony wnętrza pomieszczeń przed promieniami słonecznymi. Warto dodać, że folie tego typu świetnie chronią też prywatność, gdyż nikt z zewnątrz nie będzie w stanie dostrzec tego, co dzieje się w środku tuż za zaaplikowaną folią OWV.