DrukarniaOnline.pl

Folia monomeryczna poznaj jej zastosowania

Folia monomeryczna – zastosowania w marketingu

Nośniki reklam powinny dobrze oddawać kolory i mieć wystarczającą odporność na uszkodzenia, aby dobrze prezentować dany produkt. Kryteria te spełnia folio monomeryczna, która od lat stosowana jest w marketingu i reklamie. Niedrogi materiał charakteryzuje się ogromną wszechstronnością, dzięki czemu można go wybrać do różnych aplikacji. Zobacz, czym wyróżnia się folia monomeryczna i kiedy warto się na nią zdecydować!

 

Spis treści:

 

Folia monomeryczna – co to jest?

Mężczyzna w drukarni pracujący przy maszynie drukarskiej

W celu wyjaśnienia, co to jest folia monomeryczna, na wstępie warto odwołać się do chemii. Monomery to cząstki takiego samego lub takich samych związków chemicznych. Poddane procesowi polimeryzacji monomery stają się polimerami, które wykorzystywane są powszechnie do produkcji tworzyw sztucznych. W przeciwieństwie do tych produktów folia monomeryczna ma prostszą konstrukcję chemiczną, co przekłada się na nieco gorsze parametry wytrzymałościowe, ale znacznie lepszą cenę.

Folie monomeryczne są jednym z najpopularniejszych nośników reklamy. Aplikacja folii jest wyjątkowo łatwa, a jej właściwości adhezyjne (samoprzylepne) sprawiają, że może być umieszczona na różnych powierzchniach. Najbardziej zaleca się jednak przyklejanie folii monomerycznych do powierzchni sztywnych i płaskich, o jednolitej, gładkiej fakturze, ponieważ wówczas wiązanie będzie najsilniejsze.

 

Z czego składa się folia monomeryczna?

Każda folia reklamowa monomeryczna ma nieco inne właściwości, ponieważ wykonanie może się różnić na poziomie różnych warstw. Podobnie, jak inne rodzaje folii na szyby i na plakaty, folie składają się z trzech warstw:

  • folii właściwej – wierzchnia warstwa zadrukowywana techniką cyfrową i jednocześnie główny nośnik reklamy. Może być dodatkowo zabezpieczona laminatem, który zwiększy odporność na uszkodzenia mechaniczne, wpływ wilgoci i promieniowania słonecznego.
  • podkładu – najczęściej w formie papierowej o różnych gramaturach i formatach. Podkład utrzymuje całą konstrukcję, zapewniając jej prawidłowe właściwości wytrzymałościowe. Wyróżnia się także dodatkowo wzmocnione podkłady silikonowe.
  • kleju – zespala zadrukowaną folię z podkładem, ale może też pełnić funkcje maskujące. Najtańszy i najczęściej wybierany jest klej akrylowy, który jednak wchodzi w reakcję z wodą. Alternatywą o lepszych właściwościach adhezyjnych będzie klej na bazie rozpuszczalników.

 

Folia monomeryczna – najważniejsze cechy

Druk na folii monomerycznej charakteryzuje się dobrym odwzorowaniem kolorów. Przygotowując projekt reklamowy, można korzystać z najnowszych technik druku cyfrowego, a zastosowanie laminatu umożliwia dodatkowe wzmocnienie folii. Do największych zalet tego rozwiązania należą:

  • możliwość wykorzystania nowoczesnych technik druku cyfrowego,
  • dostępne różne rodzaje klejów,
  • dobre odwzorowanie kolorów,
  • łatwe przycinanie także do niestandardowych formatów,
  • wysoka przyczepność do gładkich i równych powierzchni (np. okien, karoserii),
  • możliwość zabezpieczenia laminatem,
  • atrakcyjnie niska cena.

Jak każde rozwiązanie, folia samoprzylepna monomeryczna ma też pewne wady. Jej największe mankamenty to:

  • ograniczona trwałość,
  • wytrzymałość niepozwalająca na długoterminową ekspozycję zewnętrzną,
  • brak elastyczności.

 

Folia monomeryczna – zastosowanie

Reklama zewnętrzna naklejona na sklepowej witrynie

Wariant monomeryczny charakteryzuje się słabą przyczepnością do podłoża chropowatego i nieregularnego, ale doskonale wiąże się z powierzchniami gładkimi. Z tego powodu często wybierany jest przez osoby, które szukają folii reklamowej na okna lub na samochód. Produkty te są jednak bardzo uniwersalne. Stosowane są m.in. jako:

  • materiały reklamowe i informacyjne wieszane na tablicach pokrytych PCV / plexi,
  • etykiety i naklejki dowolnego przeznaczenia,
  • folie do oklejania karoserii samochodów,
  • zewnętrzne i wewnętrzne reklamy na witrynach sklepowych,
  • wielkoformatowe reklamy na szyby i tworzywa sztuczne,
  • samoprzylepne etykiety reklamowe na stoiskach, targach i wystawach.

Wysokiej jakości folia reklamowa samoprzylepna będzie doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy pragną skoncentrować wysiłki na wielu formach marketingu. Folie monomeryczne można umieścić na szybach, karoserii pojazdów, tablicach pokrytych tworzywem sztucznym, a nawet meblach. Możliwości te sprawiają, że zastosowanie folii monomerycznych w dużej mierze zależy od nie od jej właściwości, ale kreatywności przedsiębiorcy.

 

Druk i cięcie folii monomerycznej

Wydruk na folii monomerycznej może być przeprowadzany techniką cyfrową, która gwarantuje świetny stosunek jakości do ceny. Do druku mogą być wykorzystane nowoczesne narzędzia poligraficzne, np. plotery drukujące.

Folie reklamowe mogą być tworzone pojedynczo, indywidualnie na zamówienie, jak i realizowane w zamówieniach hurtowych. Metoda nadruku powinna być dobrana do parametrów zamówienia i zgodna z docelowym przeznaczeniem produktu. Zastosowanie danej reklamy determinuje bowiem pozostałe parametry takie jak wybór kleju (np. solwentowego, akrylowego lub na bazie rozpuszczalników) i dodatkowego zabezpieczenia laminatem.

Ważną informacją dla osób zainteresowanych zakupem folii reklamowej jest fakt, że warianty monomeryczne łatwo dostosowuje się do pożądanego rozmiaru. Cięcie i przycinanie folii może być wykonane z wysoką precyzją zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego. Najlepszy rezultat osiąga się dzięki zastosowaniu ploterów, które wyposażone są w lasery tnące.

 

Folia monomeryczna – jak wygląda jej aplikacja?

Sposób użycia folii monomerycznej zależy od jej gabarytów. Niewielkie wydruki na folii monomerycznej z solidnym podkładem mogą być przyklejone do wybranej powierzchni samodzielnie i bez żadnych dodatkowych narzędzi. Jeżeli jednak mamy do czynienia z reklamą wielkoformatową lub folią składającą się z wielu oddzielnych, zróżnicowanych kawałków, wówczas najlepiej będzie skorzystać z usług doświadczonej ekipy montażowej.

Często najbardziej wymagającym etapem pracy jest proces przygotowania powierzchni. Ze względu na specyficzne właściwości folii monomerycznych docelowe miejsce trzeba bardzo dokładnie oczyścić. Jeśli jest ono chropowate, warto je wygładzić, np. za pomocą papieru ściernego lub szlifierki kątowej. Montaż reklamy na szybie lub drzwiach samochodu może też wymagać dodatkowych narzędzi wygładzających i osuszających.

 

Folia monomeryczna – podsumowanie

Bardzo przystępna cenowo, zróżnicowana pod względem formy i kolorów – tak w skrócie prezentuje się folia monomeryczna.

Druk reklamy jest wyjątkowo precyzyjny, ale również niedrogi ze względu na powszechność technik cyfrowych.

Folie monomeryczne mają szerokie zastosowanie i idealnie sprawdzą się dla osób, które pragną zamontować reklamę na gładkich powierzchniach, np. na szybie lub karoserii auta. Dobrych pomysłów na wykorzystanie tego narzędzia jest jednak znacznie więcej!