DrukarniaOnline.pl

Folia monomeryczna, folia wylewana, folia One Way Vision - czym się różnią?

Rodzaje folii do druku wykorzystywanych w reklamie

Druk na folii to innowacyjny sposób na to, by rozreklamować usługę, produkt lub markę. Folie można naklejać na różne powierzchnie, zarówno płaskie, jak i nierówne, dzięki czemu znajdują zastosowanie w rozmaitych gałęziach przemysłu. Druk na folii jest doskonałą alternatywą dla wydruków na papierze, który cechuje się znacznie mniejszą trwałością. Dowiedz się, jakie są podstawowe folie do druku oraz czym różnią się od siebie folie monomeryczne, folie wylewane czy folie One Way Vision.

 

Spis treści:

 

Dlaczego warto zastosować druk na folii?

Czym się różni folia monomeryczna od folii wylewanej?

Druk na folii to jedna z najpopularniejszych technik stosowanych w reklamie typu outdoor. Wysokiej jakości banery, plansze i okleiny można stosować na przystankach autobusowych, witrynach, oknach oraz szybach. W ten sposób uda się stworzyć efektowną i zwracającą uwagę reklamę.

Folię wyróżnia ekonomiczny charakter oraz wysoka żywotność. Niektóre z modeli folii reklamowych mogą wytrzymać nawet powyżej 5 lat. To idealny sposób na to, by wyeksponować markę i rozreklamować działalność firmy, jednocześnie nie obciążając nadmiernie budżetu przedsiębiorstwa.

 

Zastosowanie folii do druku

Folia do druku ma wiele zastosowań. Może służyć za etykiety produktowe czy zdobić gadżety reklamowe. Popularną praktyką jest również wykonywanie z folii reklam dużych rozmiarów, które mogą być bez przeszkód naklejane na witryny sklepowe. Jeśli wybierzemy do tego celu folię transparentną, z pewnością uzyskamy świetny finalny efekt, który pozwoli nam połączyć stworzenie witryny reklamowej ze stosunkowo niewielkim kosztem i pełną widocznością w lokalu.

Konsumenci często decydują się też na oklejanie samochodu za pomocą folii do druku. To stosunkowo prosta metoda na stworzenie mobilnej reklamy.

Folie umożliwiają całościowe oklejanie pojazdów, mogą być naklejane na płaskie powierzchnie, przytwierdzanie do tablic reklamowych czy ułatwiać produkcję systemów wystawienniczych. Idealnie nadają się także do reklam podświetlanych i szyldów firmowych. Można bez przeszkód wykorzystywać je i wewnątrz, i na zewnątrz budynków.

Folią do druku można się posiłkować również przy aranżacji stoisk targowych czy produkcji tablic reklamowych. Wówczas folia samoprzylepna jest nakładana na panele systemów wystawienniczych. Wystarczy chwila, by całość była gotowa do użytku.

 

Zalety wykorzystywania folii do druku w reklamie

Wśród podstawowych zalet folii do druku można wymienić to, że zazwyczaj jest transparentna. Dzięki temu nie ogranicza widoczności produktu i ułatwia jego prezentację Klientowi. Ponadto folia jest dużo trwalsza niż papier – trudniej ulega uszkodzeniom mechanicznym oraz niestraszna jej woda, a nawet oleje. Doskonale radzi sobie również ze zmianami temperatury. Zadrukowaną folię można również dużo łatwiej przykleić do opakowań, zużywając do tego o wiele mniejszą ilość kleju niż w przypadku klejenia papieru. Poza tym wykorzystanie zadruku na folii to gwarancja:

  • bardzo niskich kosztów w porównaniu do innych sposób reklamy,
  • szybkiego i łatwego dopasowania produktu do swoich oczekiwań,
  • niskiej wagi oraz wysokiej jakości obrazu na folii,
  • wyjątkowo prostego dopasowania materiału do określonych warunków powierzchniowych.

Folia ma dobre parametry rozciągania i może być przytwierdzana do powierzchni klejem trwałym lub bez kleju. Bez trudu można stosować ją na płaskiej powierzchni, jak również tej bardziej nietypowej i nierównomiernej jak powierzchnie profilowane. Można nadrukować na nią najbardziej wymagające grafiki.

 

Rodzaje folii wykorzystywanych w reklamie

Rodzaje folii wykorzystywanych w reklamie

Na rynku można znaleźć wiele rodzajów folii do druku. Są to między innymi folie:

  • wykończone w macie lub połysku,
  • przedłużonej żywotności, na powierzchnie elastyczne i twarde,
  • z dziurkami umożliwiającymi przepływ powietrza,
  • półprzezroczyste i przezroczyste oraz takie z funkcją ograniczonego przepuszczania światła.

Oprócz tego w ofercie firm zajmujących się drukiem można znaleźć folie monomeryczne, folie polimeryczne, wylewane, szronione czy One Way Vision.

 

Folie monomeryczne

Folie monomeryczne to wielkoformatowe i samoprzylepne folie pod nadruk. Stosuje się je na płaskich powierzchniach - zarówno wewnątrz budynków, jak i na zewnątrz. Folie monomeryczne samoprzylepne to ekonomiczne i wygodne rozwiązanie, które można wykorzystać do promocji produktów, usług lub branżowego wydarzenia.

Folie monomeryczne z nadrukiem można przylepiać do płyt PCV i tablic reklamowych. Nadają się wyłącznie do stosowania na powierzchniach płaskich, dlatego też często są stosowane do oklejania plandek, mebli, drzwi czy witryn.

Format takiej reklamy zależy od preferencji klienta. Możliwe jest wydrukowanie naklejki na folii w rozmiarach A1, A0, B1, B0. Istnieje także możliwość realizacji naklejek w niestandardowym rozmiarze.

 

Folie wylewane

Folie wylewane

Folia wylewana to taka, która służy do zapełniania nierównych powierzchni, na przykład oklejania pojazdów. Jej charakterystyczną cechą jest duża wytrzymałość i elastyczność. Dzięki temu można ją przylepiać na masce, zderzaku, lusterkach lub okleić na drzwiach samochodu. Folie takie są z powodzeniem stosowane także na motocyklach, łodziach i samolotach.

Folie wylewane posiadają tzw. pamięć kształtu – są elastyczne i po ogrzaniu dopasowują się do powierzchni przeznaczenia reklamowego. Tego typu reklama sprawdzi się nawet w bardzo ekstremalnych warunkach zewnętrznych i nie wymaga uszlachetniania, ale, jednocześnie, umożliwia szybką aplikację. Folia wylewana to sposób na trwały nadruk, który umożliwi długotrwałe prezentowanie grafik reklamowych nie tylko na powierzchniach płaskich.

 

Folie One Way Vision

Folie OWV to folie perforowane, wykonane z tworzywa PCV. Ich nawierzchnia posiada niewielkie otwory, dzięki czemu folia perforowana przepuszcza optymalną ilość naturalnego światła.

Dzięki tej innowacyjnej strukturze folie One Way Vision mogą być stosowane na przestrzeniach okiennych i przeszkleniach. Można je przyklejać na sklepowych witrynach, oknach lokali użytkowych, szklanych drzwiach i szybach pojazdów. Taka reklama nie tylko doskonale prezentuje się na zewnątrz. Dzięki perforacji zapewnia też świetną widoczność z drugiej strony. Idealnie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie nie jest wskazana całkowita blokada światła.

Jej niewątpliwą zaletą jest również możliwość wykonywania aplikacji pojazdowych czy wykorzystania dodatkowego laminatu. To jeden z bardziej nietypowych rodzajów folii.