DrukarniaOnline.pl

Dobre i tanie ulotki reklamowe

Dobre i tanie ulotki reklamowe

Spis treści:

 

W dobie bombardujących nas reklam w mediach społecznościowych nieco starsza marketingowa formy reklamy – ulotka – może być kluczem do promocji lokalnego biznesu. Jak zrobić dobre i tanie ulotki reklamowe?

 

Projekt ulotki

Dobre i tanie ulotki reklamowe

Mylą się ci, którzy uparcie twierdzą, że wszystko przeniosło się do świata online. Z powodzeniem funkcjonują firmy w stacjonarnych wersjach, na lokalnych rynkach. Dla takich biznesów dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów lub też na dotarcie z informacją do istniejącej bazy odbiorców są ulotki reklamowe.

Przed przystąpieniem do tworzenia projektu ulotki, określ cel reklamowy. Czy chcesz zachęcić klientów do zakupu konkretnego produktu/usługi? Czy chcesz poinformować o otwarciu biznesu? A może chcesz, żeby klient zachował Twoją ulotkę na wypadek, gdy będzie potrzebował skorzystać z Twoich usług?

Kolejnym krokiem jest określenie grupy odbiorców. Spróbuj wytypować idealnego klienta lub grupę klientów. Określ ich płeć, wiek, miejsce zamieszkania, styl życia, poglądy. Pamiętaj, że jeśli nawet uważasz, że Twój produkt jest dla wszystkich, to zupełnie się nie sprzeda, jeśli będziesz próbować sprzedać go wszystkim. Warto się zdecydować i zgodnie z wyborem grupy docelowej zaprojektować ulotkę. Kolejnym istotnym elementem jest język komunikacji i dokładnie to, co chcesz przekazać. Klient trzymający w dłoni Twoją reklamę powinien odczuwać konkretne emocje. Na etapie projektu pomyśl właśnie o tym. Dokładnie określ, jakie emocje ma odczuwać odbiorca. Przy projekcie ulotki niezbędne są także: wybranie rozmiaru, formatu, rozmieszczenie elementów na grafice, użyteczność ulotki. Bardzo ważne jest wezwanie do działania, np. „Przyjdź na otwarcie i sprawdź promocje". Pamiętaj także o przejrzystości projektu ulotki. W grafice zasada "im więcej tym lepiej" po prostu nie działa.

Projekt możesz dostarczyć do drukarni w odpowiednim pliku. Jeśli nie umiesz sam zaprojektować reklamy, skorzystaj z usług doświadczonego grafika lub agencji reklamowej.

 

Ulotki promocyjne

Dość często stosowaną formą reklamy przez duże sieci handlowe są ulotki promocyjne. Giganty spożywcze prezentują je w formie gazetek, które dystrybuowane są w sklepach czy też wrzucane do pocztowych skrzynek. Ich cel jest prosty – informowanie o aktualnych promocjach i zachęcenie cenami do odwiedzenia sklepu. Ulotki promocyjne są też nieodzownym elementem reklamowym pizzerii i innych restauracji. Dla takich biznesów to wciąż jedna z najlepszych form marketingowych. Zaletą ulotek promocyjnych jest niewielki koszt wykonania i dystrybucji oraz możliwość częstych zmian komunikatu, co pozwala budować wizerunek marki.

 

Rozmiar ulotki

Najpopularniejszymi formatami ulotek są A5, A6 i DL. Te pierwsze są najczęściej wybierane, ponieważ są uniwersalne. Można na nich zmieścić wystarczająco treści, zawrzeć odpowiednie informacje w atrakcyjnej formie. Podczas wyboru odpowiedniego formatu warto zastanowić się też nad innymi rozmiarami, a może nawet pokusić się o wybór mniej standardowych form.