DrukarniaOnline.pl

czym-jest-reklama-mobilna

Reklama mobilna – skuteczność i wykorzystanie

W XXI wieku rozwój nowoczesnych technologii mocno rzutuje na branżę marketingową. Mimo to klasyczne formy reklamy przedsiębiorstwa wciąż przynoszą zauważalne korzyści wizerunkowe oraz finansowe. Ciekawym rozwiązaniem, które warto uwzględnić w strategii marketingowej, są reklamy mobilne, np. na samochodzie osobowym. Jak projektować mobilną reklamę na samochodzie i czym właściwie jest reklama mobilna? W tym artykule poruszamy najważniejsze kwestie, które pomogą Ci zrozumieć zasady projektowania mobilnych reklam.

 

Spis treści:

 

Reklama mobilna na samochodzie – czy to skuteczna metoda promocji?

Mobilna reklama na samochodzie to wyjątkowo popularna forma promocji marki osobistej, przedsiębiorstwa, a często nawet jednostkowego produktu lub usługi. Wielu przedsiębiorców decyduje się na oklejenie firmowych samochodów nie tylko w kolory zgodne z identyfikacją wizualną marki, ale także w sposób, który będzie stanowił skuteczną formę przekazu marketingowego.

Mobilna reklama niesie ze sobą wiele korzyści dla firmy:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki na lokalnym rynku,
  • poprawa poziomu sprzedaży towarów i usług,
  • możliwość dotarcia do konkretnych grup docelowych,
  • długofalowe efekty oddziaływania reklamy mobilnej na odbiorców.
Wizualizacja mobilnej reklamy na samochodzie

Podobne atuty ma folia one way vision, którą możesz zamówić u nas. Taki materiał reklamowy sprawdzi się m.in. jako okleina witryny sklepowej lub wejścia do firmowego biura.

Decydując się na reklamę mobilną, musisz uważać na kilka kwestii: brak kontroli ekspozycji przekazu marketingowego, ograniczenia co do obszaru reklamy, ograniczenia prawne, np. nie wszędzie możesz parkować takim samochodem, zwłaszcza z przyczepą.

 

Reklama mobilna – dostępne metody

Decydując się na mobilne reklamy, możemy oklejać pojazdu na drzwiach, dachu, zderzakach, a nawet na szybach przy użyciu odpowiedniej folii monomerycznej.

Alternatywne opcje, jakie możemy wykorzystać to:

  • folia one way vision,
  • malowanie natryskowe karoserii z użyciem gotowych szablonów,
  • emblematy 3D,
  • wycinane litery do naklejenia na powierzchnię auta.
Przykładowa forma projektu na przyczepy reklamowe.

Powyższe metody reklamy mobilnej są najpowszechniej stosowane przez przedsiębiorców.

 

Jakie pojazdy warto okleić reklamą mobilną?

Mobilna reklama ma sens tylko wtedy, kiedy będzie rzeczywiście widoczna podczas poruszania się pojazdu w przestrzeni publicznej. Niestety nie wszędzie wykorzystanie mobilnej reklamy ma sens. Raczej mało skuteczne będzie umieszczanie materiałów marketingowych na motocyklach, choć na rynku są modele jednośladów udostępniające całkiem sporo powierzchni reklamowej.

Pojazdy, które warto wykorzystać na reklamy mobilne to przede wszystkim:

  • auta osobowe,
  • auta dostawcze,
  • autobusy,
  • TIR-y,
  • pojazdy budowlane, rolnicze i specjalistyczne – w ramach mobilnej reklamy możemy okleić nawet wózek widłowy.

Dobrym przykładem reklamy na samochodzie osobowym są oznaczenia floty należącej do firmy przewozowej, np. sieci taksówek.

 

Projekt reklamy mobilnej – na co zwrócić uwagę?

Zanim zdecydujemy się na mobilne reklamy, musimy zadbać o stworzenie projektu przygotowanego do wydruku i realizacji. Na etapie tworzenia projektu na reklamy mobilne bierz pod uwagę:

Pojazdy, które warto wykorzystać na reklamy mobilne to przede wszystkim:

  • kolorystykę identyfikacji wizualnej firmy,
  • grupę docelową,
  • obszar karoserii auta dostępny pod reklamę,
  • wytyczne drukarni, która zrealizuje wydruk projektu.

Musimy pamiętać o tym, aby projekt reklamy mobilnej był stworzony zgodnie z celem strategii marketingowej. Jeśli nie mamy doświadczenia, najlepszą opcją będzie współpraca z doświadczonym grafikiem, który zajmie się przygotowaniem projektu.

 

Jaką folię wybrać do oklejania samochodu?

Idealna folia do oklejenia szyb lub innych elementów samochodu to folia monomeryczna. Ten materiał zachowuje trwałość nawet na 10 lat i charakteryzuje się doskonałą elastycznością. To nie jedyna opcja, dostępna podczas wybierania folii do wyklejenia mobilnej reklamy na samochodzie. Możemy wykorzystać również:

  • folię węglową typu carbon,
  • folię chromowaną,
  • folię transparentną – idealna na napisy.

Materiał już wybrany? Przejrzyj nasz poradnik: Folia one way vision – co to jest i jakie ma zastosowanie?

 

Mobilna reklama na samochodzie – ile może kosztować?

Nie da się wskazać jednej kwoty, którą trzeba ponieść w ramach mobilnej reklamy na samochodzie lub przyczepie. Ta skuteczna forma promocji marki to wydatek na poziomie od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych za kompletne przygotowanie projektu, wydruk oraz ozdobienie pojazdu. Na całkowite koszty wpływają takie czynniki, jak: rozmiar projektu, rodzaj folii, poziom trwałości oraz zastosowane zdobienia.

 

Przyczepki reklamowe – czy warto z nich skorzystać?

Kiedy tworzymy strategię marketingową, powinniśmy wziąć pod uwagę wykorzystanie przyczep reklamowych. Te można postawić w przestrzeni publicznej albo wozić za firmowym samochodem – w ten sposób możemy realnie wzmocnić przekaz.

 

Reklama na przyczepie – o czym warto pamiętać?

Pamiętajmy, aby zaprojektowana przyczepka reklamowa stała w odpowiednio widocznym miejscu. W przeciwnym razie reklamy mobilnej po prostu nie mają sensu. Zanim zaczniemy promocję, upewnijmy się, że działamy legalnie – przyczepy reklamowe ani oklejone pojazdy nie powinny znajdować się pasie drogowym, czyli nie mogą utrudniać ruchu pojazdów prawidłowo poruszających się po jezdni. W przeciwnym razie zarządca ma prawo zażądać zapłaty za parkowanie – zgodnie z Ustawą o drogach publicznych Art. 42 Ust. 121.