Co to jest mockup?
Informacje
Mockup – co to jest?
Jeśli chcesz wyróżnić swoje projekty i skutecznie przyciągnąć uwagę klientów, warto sięgnąć po mockupy. To nowoczesne narzędzie wizualizacji, które pozwala zaprezentować logo, materiały reklamowe, projekty stron internetowych czy odzieży w profesjonalny i atrakcyjny sposób. Dzięki nim możesz w prosty sposób zobaczyć, jak Twoje koncepcje będą wyglądać w rzeczywistym otoczeniu. Jakie są zalety mockupów, kiedy warto je stosować i jak stworzyć skuteczną prezentację? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
Spis treści:
- Co to jest mockup?
- Mockup – do czego służy?
- Mockup – kiedy warto go przygotować?
- Skuteczny mockup – jak go stworzyć?
- Jakie produkty warto przedstawić na mockupach?
- Mockupy — jak pomagają w sprzedaży?
- Czym jest mockup reklamowy? Podsumowanie
Co to jest mockup?
Czym jest mockup reklamowy? To makieta graficzna, na której możesz wizualnie przedstawić swoją koncepcję lub inny projekt, który został już zrealizowany. To świetny sposób, aby zaprezentować potencjalnym klientom swoje możliwości w branży projektowej, np. w kontekście tworzenia projektów logo, całych identyfikacji wizualnych, a także materiałów reklamowych przeznaczonych do druku.
Mockup – do czego służy?
Przygotowywanie mockupów reklamowych służy przede wszystkim estetycznej prezentacji zrealizowanych projektów lub koncepcji, którymi chcesz się pochwalić>. W ten sposób znacznie skuteczniej przyciągniesz uwagę potencjalnych odbiorców. Budowanie portfolio jest ważne niemalże w każdej branży, ale w przypadku projektowania graficznego, tworzenia stron www oraz w branży odzieżowej mockupy to obecnie must-have we wszystkich kampaniach reklamowych i na stronach ofertowych.
W praktyce mockup możesz wykorzystać do prezentowania:
- projektów graficznych przeznaczonych do wydruku – możesz stworzyć mockup ulotki, plakatu lub banneru reklamowego, aby pokazać, jak finalnie może wyglądać stworzona kreacja po wydruku;
- zrealizowanych projektów stron internetowych, aby pokazać potencjalnym klientom na realnym przykładzie, jak może wyglądać stworzona strona www;
- opakowań i etykiet – jeśli projektujesz etykiety na produkty, możesz stworzyć mockup butelki, pudełka czy opakowania, aby zobaczyć, jak finalny produkt będzie prezentować się na półce sklepowej;
- odzieży i akcesoriów – projektując nadruki na koszulki, bluzy lub torby, możesz wykorzystać mockup, aby zaprezentować finalny efekt na rzeczywistym materiale;
- produktów e-commerce – jeśli sprzedajesz produkty online, mockup może pomóc w stworzeniu atrakcyjnych wizualizacji, które zachęcą klientów do zakupu.
Tak naprawdę możliwości mockupów reklamowych są nieograniczone. Wystarczy, że wykorzystasz gotowy wzór lub zlecisz stworzenie spersonalizowanej makiety. Oprócz powyższych możesz też użyć takiej formy prezentacji do promowania reklamy outdoorowej, aplikacji mobilnych, a nawet kreacji przygotowywanych na potrzeby kampanii w social mediach.
Mockup – kiedy warto go przygotować?
Zdecyduj się na stworzenie lub wykorzystanie gotowych mockupów reklamowych, jeśli chcesz estetycznie zaprezentować swoją ofertę. To korzystne rozwiązanie, jeśli chcesz skutecznie promować swoją ofertę lub po prostu zbudować estetyczne portfolio, które spowoduje, że Twoja marka będzie postrzegana profesjonalnie.
Przygotuj mockupy promocyjne, jeśli:
- prezentujesz koncepcje klientom lub współpracownikom i chcesz uskutecznić formę przekazu;
- tworzysz strony internetowe lub aplikacje mobilne i nie zamierzasz opłacać hostingu tylko po to, aby zaprezentować projekt;
- projektujesz graficzne koncepcje materiałów drukowanych i wiesz, że fizyczne pokazywanie wydrukowanych dokumentów byłoby problematyczne;
- testujesz różne wersje produktów, np. odzieżowych i chcesz wiedzieć, jak realnie wyglądałyby na modelach;
- tworzysz sklep internetowy i chcesz elegancko przedstawić produkty, które sprzedajesz.
Mockupy świetnie nadają się do sprawdzania tzw. user experience. W ten sposób możesz badać, jak potencjalni odbiorcy reagują na stworzone kreacje graficzne lub projekty aplikacji mobilnych.
Skuteczny mockup – jak go stworzyć?
W praktyce to nie takie trudne, jak mogłoby się wydawać. W sieci znajdziesz mnóstwo gotowych projektów (darmowych i płatnych), które da się wykorzystać jako funkcjonalne mockupy prezentacyjne. To dobry wybór, jeśli chcesz zaoszczędzić sporo czasu i potrzebujesz rozwiązań „na już”.
Sprawdź też nasz poradnik: Marketing lokalny – jak reklamować firmę na rynku regionalnym?
Jeśli chcesz skutecznie promować swoją ofertę i stworzyć portfolio, które będzie niepowtarzalne na rynku, wtedy zdecyduj się na stworzenie spersonalizowanych mockupów. Żeby go stworzyć, potrzebujesz: programu graficznego, wysokiej jakości zdjęć, które wykorzystasz do stworzenia prezentacji graficznej, sporo wolnego czasu i umiejętności, aby dopracować mockup do perfekcji.
Zadbaj też o to, by forma prezentacji pasowała do potrzeb grupy docelowej. Ustal, jaki charakter będzie mieć mockup i co chcesz zaprezentować. Chcesz zaprezentować projekt strony? Pokaż, jak będzie wyglądać na różnych rodzajach ekranów. Przygotowujesz nadruki na t-shirtach? W mockupie umieść kilka wariantów kolorystycznych. Zadbaj o to, by odbiorca mógł jak najlepiej zapoznać się z wybranych produktem dzięki odpowiedniej prezentacji.
Jakie produkty warto przedstawić na mockupach?
Mockupy sprawdzają się najlepiej w przypadku produktów, które wymagają wizualnej prezentacji. Dzięki nim klient może zobaczyć, jak dany przedmiot wygląda w rzeczywistym otoczeniu. To idealne rozwiązanie do zaprezentowania:
- personalizowanej odzieży i obuwia;
- projektów ulotek reklamowych i innych materiałów przeznaczonych do wydruku;
- aranżacji wnętrz i dekoracji;
- opakowań produktowych;
- elektroniki użytkowej na tle różnych aranżacji.
Możliwości są praktycznie nieograniczone. Na mockupach da się przedstawić praktycznie wszystko to, co wymagałoby poniesienia wysokich kosztów, np. wydruku albo wdrożenia projektu na hostingu w przypadku stron internetowych.
Mockupy — jak pomagają w sprzedaży?
Chcesz skutecznie poprawić poziom sprzedaży usług i produktów? Wystarczy, że ustalisz, jaka forma prezentacji Cię interesuje, dopasujesz cechy charakterystyczne makiet do swoich potrzeb, a następnie zadbasz o odpowiednią prezentację stworzonej kreacji.
A więc w jaki sposób mockupy promocyjne poprawiają poziom sprzedaży produktów? To proste. Taka forma prezentacji może:
- realnie poprawić konwersję na firmowej stronie internetowej;
- pomóc w budowaniu zaufania do marki;
- skrócić czas potrzebny na podjęcie decyzji przez klienta;
- wyróżnić firmę na tle konkurencji;
- zredukować koszty marketingowe;
- zaangażować odbiorców w mediach społecznościowych.
Jeśli chcesz skuteczniej promować swoją ofertę, możesz wykorzystać mockupy – zarówno gotowe wzory dostępne online, jak i spersonalizowane rozwiązania stworzone na własną rękę lub z pomocą profesjonalnego grafika.
Czym jest mockup reklamowy? Podsumowanie
Mockupy to świetny sposób na wizualne przedstawienie Twoich projektów, zanim trafią do realizacji. Dzięki nim możesz profesjonalnie zaprezentować swoje koncepcje, zyskać uwagę klientów i ułatwić im podjęcie decyzji. To idealne narzędzie dla grafików, projektantów i firm działających w branży reklamowej czy e-commerce.
Zobacz także: Jak przygotować plik do druku? Zasady, formaty i minimalne DPI
Jeśli chcesz przenieść swoje wizualizacje do realnego świata, wydrukuj mockupy w Drukarni Online – świetnie sprawdzą się w portfolio lub broszurach promocyjnych.