Co składa się na wizerunek firmy?
Informacje
Jak zbudować wizerunek swojej firmy w 4 krokach?
Spis treści:
- Stwórz identyfikację wizualną i stronę internetową
- Opracuj misję i wizję firmy
- Zainwestuj w działania reklamowe
- Dbaj o klientów i pracowników
Wizerunek firmy i jej reputacja to rzeczy, nad którymi powinna pracować każda marka. To jak firma postrzegana jest przez otoczenie, determinuje sposób jej funkcjonowania i atrakcyjność na tle konkurencji. Budowanie wizerunku bywa często długim i trudnym procesem, jednak bardzo opłacalnym.
Stwórz identyfikację wizualną i stronę internetową

Co składa się na wizerunek firmy? Przede wszystkim każda marka przed rozpoczęciem działań powinna określić, kim jest jako firma, jakie wartości są dla niej ważne i na jakie potrzeby powinny odpowiadać oferowane przez nią produkty lub usługi. Ważne jest także stworzenie identyfikacji wizualnej, która nie tylko pozwoli odróżnić markę od konkurencji, ale także będzie reprezentować firmę i tworzyć relacje z przyszłymi klientami. Do identyfikacji wizualnej zalicza się elementy takie jak:
- Logo
- Kolory
- Nazwa
- Elementy wizualne – kształty, wzory
- Język komunikacji
- Ubiór pracowników
Po stworzeniu wyróżniającej się identyfikacji warto także zainwestować w profesjonalną stronę internetową. Pozwoli ona na pozyskanie nowych klientów oraz budowanie i rozszerzanie świadomości marki. Wielu klientów szuka potrzebnych im produktów lub usług wyłącznie w Internecie. Dlatego też kanał ten jest tak ważny i potrzebny w rozwoju marki.
Opracuj misję i wizję firmy
Misja marki to pojęcie, które odnosi się do planów marki w przyszłości. Misja jest elementem komunikacji, który pozwala określić główne cele organizacji oraz sposoby ich osiągnięcia. Jest też rodzajem komunikatu skierowanego zarówno do otoczenia zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Jasno określona misja jest czynnikiem, który zwiększa zaangażowanie i motywację do pracy pracowników oraz klientów – obie grupy czują się tym samym mocniej zaangażowane i są bardziej lojalne.
Oprócz misji ważna jest także wizja firmy. Wizja to krótkoterminowe cele i zmienne z biegiem czasu cele marki. Wizja ma na celu inspirować, zarówno pracowników, jak i klientów oraz pokazywać w atrakcyjny sposób przyszłość firmy. Przyszłość ta zmienia się wraz z kolejnymi osiągnięciami marki.
Zainwestuj w działania reklamowe
Działania reklamowe to jedna z najlepszych form budowaniu wizerunku i świadomości marki. Szerokie spectrum działań, które oferuje reklama, sprawia, że firma może dotrzeć ze swoim przekazem zarówno do klientów w Internecie, jak i w bardziej tradycyjny sposób. Reklamy internetowe np. na Facebooku czy w Google to dobre rozwiązanie dla doświadczonych, dobrze czujących się w przestrzeni wirtualnej przedsiębiorców. Wymagają one bowiem szerokiej wiedzy z zakresu marketingu.
Jeśli firma nie ma takiego doświadczenia, bardziej tradycyjne formy przekazu mogą okazać się o wiele skuteczniejszą i łatwiejszą w organizacji formą reklamy. Do jednych z najbardziej polecanych form reklamy tradycyjnej zalicza się:
- bilbordy
- banery reklamowe
- ulotki
- plakaty
Formaty te pozwalają doskonale poszerzyć świadomość odbiorców i są proste w przygotowaniu. Aby je zrobić, wystarczy wybrać zaufaną drukarnię internetową lub stacjonarną i razem z nią stworzyć satysfakcjonujące materiały reklamowe.
Dbaj o klientów i pracowników
Odpowiadając na pytanie o to, co składa się na wizerunek firmy, nie można zapomnieć o dbaniu o ludzi. Ważnym elementem, którego nie można pominąć przy budowaniu wizerunku firmy, jest troska o swoich pracowników i klientów. Obie te grupy powinny czuć się zauważone i docenione przez markę. Dzięki temu są wobec niej bardziej lojalne i chętniej angażują się w jej akcje.
W dobrej drukarni można nabyć upominki w postaci kalendarzy czy gadżetów z nadrukami, które podarujemy klientom i pracownikom. Drobne upominki tego typu są zawsze dobrym pomysłem, a dzięki swojej użyteczności zostaną z obdarowanymi na długo.