DrukarniaOnline.pl

Broszura informacyjna czy folder? Co drukuje branża turystyczna?

Ulotka i folder turystyczny: co powinny zawierać?

Branża turystyczna prześciga się w różnorodnych formach broszur, folderów i katalogów. Przedstawiają one zazwyczaj ofertę biura podróży lub hotelu. Często można spotkać również publikacje informujące o atrakcjach znajdujących się w pobliżu. Co powinna zawierać ulotka biura podróży, by przyciągnęła wzrok, skupiła uwagę, a następnie rozbudziła chęć skorzystania z oferty? Odpowiada za to kilka elementów - koniecznie zastosuj je w swoim projekcie, a na sukces nie trzeba będzie długo czekać!

 

Spis treści:

 

Broszury i ulotki turystyczne w punktach informacji i biurach podróży

Broszury informacyjne czy foldery?

W okresie wakacji biura podróży i punkty informacji turystycznej cieszą się szczególnym zainteresowaniem turystów. Mają bowiem w swojej ofercie różnorodne produkty i usługi. Swoją ofertę prezentują przede wszystkim w formie rozmaitych materiałów reklamowych: folderów, broszur, fotoksiążek, a także ulotek czy map. Znajdziesz je praktycznie w każdym punkcie informacji turystycznej i biurze podróży.

Każdy z tych formatów ma swoje zalety i wady. Najważniejsze jest to, by były atrakcyjne wizualnie, a także by zawierały wyczerpujące informacje na temat oferty, którą przedstawiają.

Konieczne jest spełnienie tych dwóch warunków jednocześnie - inaczej osiągnięcie zamierzonego efektu będzie znacząco utrudnione!

 

Jaką rolę pełni ulotka turystyczna?

Ulotka turystyczna ma przede wszystkim udzielić najważniejszych informacji o danej ofercie - na tyle szczegółowych, by potencjalny klient był na tej podstawie w stanie zdecydować o skorzystaniu z niej.

Większość ludzi to wzrokowcy. Atrakcyjna forma wizualna mimowolnie przyciągnie spojrzenie, przykuwając uwagę do pozostałych elementów znajdujących się na tym przedmiocie. Zdjęcia, grafiki, rysunki, wykresy, chwytliwe hasła - to wszystko ma niesamowitą moc, jeśli tylko jest dobrze wykorzystane. Istotne jest to, by ulotka nie była przesycona informacjami. Nakładające się na siebie obrazki, krzykliwe kolory, dużo wykrzykników, podkreśleń czy pogrubień to elementy, które sprawiają, że przekaz jest mało czytelny, a tym samym nie pełni dobrze swojej roli.

Druga bardzo ważna kwestia to skondensowane, ale jednocześnie najważniejsze informacje na temat oferty (w przypadku wycieczki/wakacji - to przede wszystkim data oraz miejsce wyjazdu i powrotu, cena, dodatkowe koszty, atrakcje w pobliżu, informacje o zorganizowanych wycieczkach). Na tym etapie możesz albo pozyskać klienta, albo go bezpowrotnie stracić.

Dlatego ulotka biura turystycznego musi być właściwie zaprojektowana, a także dobrze wykonana. Te dwa elementy składają się na sukces - a więc przyciągnięcie i utrzymanie uwagi klienta. To forma nawiązania pierwszego kontaktu z nim i od niej w największej mierze zależy, czy dojdzie do rozmowy, czy nie!

 

Co powinna zawierać skuteczna ulotka biura podróży?

Ulotka, broszura czy katalog powinny nie tylko informować, ale również zachęcać. Dlatego warto zadbać o elementy graficzne, a przede wszystkim o zdjęcia. Co powinno znaleźć się w ulotce, broszurze lub katalogu? To przede wszystkim:

  • zdjęcia - zarówno miejsca zakwaterowania, jak i atrakcji na jego terenie i w pobliżu. Mile widziane są różne aktywności - a więc nie tylko zdjęcie samego basenu, ale pływających ludzi. Podobnie rzecz ma się z łowieniem ryb (samo jezioro nie zrobi takiego wrażenia, jak fotografie ludzi łowiących ryby) i innymi aktywnościami. Dynamiczne zdjęcia są zdecydowanie bardziej zachęcające niż statyczne!
  • obiekty historyczne - w każdej miejscowości jest co najmniej jeden taki obiekt, który ma ciekawą historię lub miały w nim miejsce jakieś wydarzenia. Warto o nich wspomnieć w ulotce czy katalogu - to dodatkowy element, dzięki któremu potencjalny klient być może chętniej skorzysta z oferty!
  • dojazd i godziny otwarcia - jeśli wspominasz o ciekawych miejscach w pobliżu, warto dodać godziny ich otwarcia (jeśli je mają), dokładny adres i dane kontaktowe (np. numer telefonu do biura danego obiektu). W takim przypadku katalog czy broszura mogą być dodatkowo wykorzystywane w roli ściągi już na miejscu;
  • najważniejsze informacje o mieście - czasem wystarczy dosłownie kilka zdań na temat najważniejszych atutów miejscowości, by zainteresować potencjalnego klienta!

Pamiętaj o tym, by przekaz dostosować do grupy docelowej. Na to składa się nie tylko język komunikacji, ale także aspekt wizualny.

ulotka biura podróży

Oprócz tego ulotka, broszura czy katalog powinny zawierać kluczowe informacje:

  • nazwę i logo firmy,
  • adres strony www/fanpage/innego miejsca w sieci, w którym klient znajdzie pełną ofertę,
  • dane kontaktowe do firmy,
  • adres biura podróży,
  • skondensowany opis oferty, jednak zawierający najważniejsze informacje oraz zachętę do skorzystania z niej.

Jeśli zabraknie któregoś z tych elementów - szansa na pozyskanie klienta może przepaść bezpowrotnie.

 

Ze zdjęciami czy bez? Która broszura turystyczna będzie lepsza?

Ulotka reklamowa biura podróży zdecydowanie powinna wyróżniać się pięknymi zdjęciami i grafikami! Broszury informacyjne bez zdjęć i obrazków, zawierające wyłącznie tekst, niewiele różnią się od setek innych, podobnych broszur czy katalogów. Skoro niczym się nie wyróżniają - prędzej czy później znikną zapomniane, w stosie innych, podobnych materiałów marketingowych lub zwyczajnie zostaną wyrzucone.

Zdjęcia, grafiki i inne elementy graficzne są właśnie tym, co w pierwszej kolejności przyciąga wzrok i rozbudza ciekawość! Przykładowo: widzisz zdjęcie pięknego zachodu słońca nad morzem, więc mimowolnie przyglądasz się miejscu, w którym widnieje. Stąd już tylko krok do tego, by folder turystyczny wziąć do ręki i zainteresować się jego treścią.

Jeśli więc zastanawiasz się nad tym, co powinna zawierać ulotka turystyczna, to z pewnością można wymienić 3 elementy:

  • zdjęcia miejsca zakwaterowania, atrakcji w pobliżu, a także najbardziej znanych miejsc w danej miejscowości;
  • logo i nazwę firmy, aby potencjalny klient od razu nabrał pewności, że ma do czynienia z wiarygodną firmą;
  • szczegóły oferty z wyróżnionymi elementami, które zachęcają do kontaktu.

Jakie są najważniejsze zalety wykorzystywania odpowiedniej broszury turystycznej? To przede wszystkim budzenie pozytywnych emocji dzięki estetycznym elementom. Dodatkowo bardzo ważną zaletą takiej formy przedstawiania oferty jest to, że możesz pozostawić ją w różnych miejscach - niekoniecznie w siedzibie biura - by zwróciła uwagę wielu ludzi. Jeśli chociaż kilku z nich postanowi się skontaktować z biurem i dopytać o szczegóły oferty - sukces osiągnięty!

 

Jaki folder biura podróży spotkasz najczęściej?

turysta z mapą

W biurach podróży, ale także na różnych targach i wydarzeniach najczęściej można otrzymać: ulotki, katalogi szyte oraz mapki. Która z tych form cieszy się największą skutecznością? Odpowiedź brzmi: to zależy przede wszystkim od tego, co ma przekazać.

 

Turystyczne ulotki składane w tłocznych miejscach

Folder reklamowy turystyczny znajdujący się na półkach biur podróży najczęściej ma formę zadrukowanej ulotki składanej. Przeważnie są to ulotki A4 do DL w „C” lub 4xDL do DL. Taka broszura turystyczna składana jest przeważnie w popularną harmonijkę. Na folderach tego rodzaju znajdziesz często mapkę obszaru, którego dotyczy prezentacja. Zazwyczaj znajdziesz także harmonogram imprez organizowanych w danym miejscu. Taka ulotka z biura podróży jest wspaniałą formą reklamy dla miejsca, w jakim się aktualnie znajdujesz. 

Składana ulotka jest dość mała, więc nie da się zawrzeć w niej wielu informacji. Jednocześnie jednak oferuje na tyle miejsca, że bez problemu można zamieścić w niej nieco opisów - więcej niż na dwustronnej, zwykłej ulotce. Dzięki temu, że jest składana, jest również bardziej atrakcyjna wizualnie niż ulotka jednostronna.

Składana ulotka znajduje zastosowanie przede wszystkim w miejscach publicznych, w których przebywa wiele osób. Dzięki swojej formie przyciąga wzrok, co zachęca do wzięcia jej do ręki i przejrzenia jej. Świetnie sprawdzi się na targach, na stoiskach w centrach handlowych, a także na imprezach masowych.

Powiązany artykuł: Formaty ulotek i ich wymiary dla konkretnych rozwiązań w biznesie

 

Katalogi szyte lub klejone w lokalnych biurach podróży

Broszury informacyjne z kolei najczęściej przybierają formę małych katalogów szytych. Przeważnie zawierają zbiór najciekawszych i godnych odwiedzenia zakątków danej okolicy. Można też spotkać broszury opisujące konkretne wydarzenie. Znajdzie się tam dokładny program imprezy oraz lista wykonawców np. festiwalowych. Katalogi szyte tego rodzaju stanowią bardzo ciekawe i przydatne przewodniki po prezentowanym mieście lub regionie.

Ciekawą opcją są również katalogi klejone. Najczęściej wykorzystywane są przez branżę turystyczną jako klasyczne informatory. Zawierają one wówczas szereg szczegółowych informacji. Znajdziesz w nich wykaz miejsc noclegowych, atrakcji turystycznych, lokali gastronomicznych i wielu innych ważnych punktów. To prawdziwa skarbnica cennych informacji. 

Katalogi szyte i klejone znajdują zastosowanie przede wszystkim w lokalnych biurach podróży - do przejrzenia na miejscu. Często są również wysyłane pocztą lub wręczane klientom na życzenie, do zapoznania się z zawartością w domu.

Powiązany artykuł: Katalogi szyte, katalogi klejone, katalogi spiralowane - podstawowe różnice

 

Mapki z oznaczonymi atrakcjami w punktach informacyjnych

broszura turystyczna w formie mapki

Mapkę z zaznaczonymi najciekawszymi miejscami do odwiedzenia często znajdziesz w punktach informacji turystycznej. Sprawdza się przede wszystkim wówczas, gdy turysta chce dokładniej zapoznać się z atrakcjami miejscowości, w której się aktualnie znajduje. Jak widać, każda z form znajduje swoje zastosowanie. Podkreśla także prestiż danego miejsca lub imprezy. Często stanowi też piękną pamiątkę z wakacji.

 

Która forma reklamy biura podróży sprawdzi się najlepiej?

W biurze podróży ulotka jest obowiązkowym elementem: taką formę reklamy można wręczać przechodniom na ruchliwym deptaku, ulotki można również rozłożyć w często uczęszczanym miejscu - np. w pasażu galerii handlowej czy na targach, można nawet wrzucać ją do skrzynek pocztowych.

Ulotka ma jednak to do siebie, że jest niewielka, przez co łatwo ją zgubić, przez przypadek wyrzucić czy zniszczyć. Po wrzuceniu do torby/na półkę, może zaginąć w gąszczu innych ulotek.

Jeśli więc szukasz sposobu na to, by przekaz był nie tylko atrakcyjny, ale również by reklama nie zaginęła zapomniana, wybierz szyty folder turystyczny.

Foldery szyte swoją formą przypominają zeszyty i mogą zawierać od kilku do nawet kilkudziesięciu stron. Dzięki temu nie tylko jesteśmy w stanie zadbać o estetyczną oprawę całego katalogu, ale jednocześnie możemy szczegółowo rozpisać całą ofertę wraz z najważniejszymi atrakcjami danego regionu. Elegancka forma sprawia dodatkowo, że zarówno sama oferta, jak i firma, która ją prezentuje, jest postrzegana jako bardziej wiarygodna i z pewnością trafi w gust nawet najbardziej wymagającego klienta.

 

Jak zrobić folder biura podróży? Z myślą o kliencie

Każda forma reklamy jest dobra - jeśli tylko jest skuteczna. Aby taka była, trzeba dopasować ją do czasu, miejsca i grupy docelowej. W przypadku biur podróży doskonale sprawdzają się formy atrakcyjne wizualnie, które przyciągają wzrok, rozbudzają ciekawość, a także budzą pozytywne skojarzenia. Ulotka, broszura, a także folder szyty lub klejony z ofertami biura podróży to doskonała inwestycja, która zwróci się szybko - w postaci zwiększonego zainteresowania ofertą.

Wybierz druk katalogu szytego w naszej drukarni - możesz liczyć na ceny o wiele niższe, niż zakładasz - i to niezależnie od nakładu. Nie masz pomysłu na folder? Przejrzyj przykładowe foldery turystyczne w sieci lub u konkurencji, by się zainspirować. Teraz pozostaje już tylko złożenie elementów tworzących folder, a następnie zamówienie wydruku i składu online w naszej drukarni - to wszystko!