Bożonarodzeniowa grafika świąteczna
Informacje
Bożonarodzeniowa grafika świąteczna
Spis treści:
Choinka, prezenty, święty Mikołaj i wigilijny stół – gdzie się kryje magia Bożego Narodzenia? Sprawdź, jakie grafiki wybierać i jak planować komunikację, by najlepiej oddać świąteczny nastrój.
Świąteczny czas to mozaika różnorakich doznań i emocji. Są symbole, które od zawsze kojarzą się z bożonarodzeniowym klimatem. To choinka ozdobiona bombkami, łańcuchami i lampkami, prezenty zapakowane w piękne papiery. Magia świąt kojarzy się z domem pachnącymi piernikami, lśniącymi ozdobami i wigilijnym stołem pełnym naszych ulubionych potraw.
Święta to także czas pełen emocji. Najpierw są one związane z przygotowaniami, później z rodzinną atmosferą i odpoczynkiem przy klasycznych świątecznych filmach. Jak oddać ten szczególny klimat Bożego Narodzenia w komunikacji marki? Jakie obrazy wybierać i jak przygotowywać projekty w grudniu?
Komunikacja marki – czy to wewnętrzna czy zewnętrzna – powinna być zgodna z jej brand bookiem czyli tzw. księgą znaku, dokumentem, który określa identyfikację wizualną marki pod względem kolorystyki i używanych fontów. Jeśli zatem przygotowujemy np. kartki świąteczne dla swoich klientów, to oprócz znalezienia odpowiedniej grafiki pamiętajmy o zachowaniu spójności w tej komunikacji.
Grafika bożonarodzeniowa

Obecnie grafiki świąteczne wykorzystywane są na przeróżnych gadżetach firmowych. Drukowane są kartki świąteczne dla klientów, torby i pudełka prezentowe, poduszki, skarpetki, a nawet firmowe bombki. Projektując grafiki, należy pamiętać o estetyce. Niekiedy mniej znaczy więcej.
Grafiki w świątecznym klimacie można zazwyczaj bezpłatnie pobrać z różnych serwisów. Projektując kartkę świąteczną czy nadruk na prezentowe torby, warto skorzystać z dostępnych w sieci programów. Znajdziemy tam też mnóstwo świątecznych wzorów i zdjęć. Oczywiście warto pamiętać, że wszystkie pliki powinny być dostosowane do druku i zapisane w odpowiednim formacie – wytyczne co do tych parametrów dostaniecie z drukarni.
Świąteczna grafika na logo
Planując komunikację marki w okresie świątecznym, warto rozważyć okresową zmianę logo firmy. Ciekawą opcją jest wykorzystanie nakładki z elementem świątecznym, może być np. mała gałązka z bombką czy czapka św. Mikołaja. Świąteczne logo będzie dobrym rozwiązaniem dla firm, które stosują opakowania swoich produktów. Projekt nakładki na logo możemy zrobić samodzielnie w prostym programie graficznym, skorzystać z gotowych szablonów lub zwrócić się do specjalisty z zakresu grafiki komputerowej.
Świąteczne motywy graficzne
Ozdobne elementy świąteczne na grafikach można wykorzystać także w komunikacji marki w serwisach społecznościowych i newsletterach. Te z kolei można przenieść na papier firmowy i życzenia dołączyć do każdego zamówienia czy zakupionego produktu. Spersonalizowana komunikacja z klientem, szczególnie w okresie świątecznym, wspiera wizerunek marki.
Przy wyborze motywów graficznych warto pamiętać o spójności: postawmy na dwa, maksymalnie trzy kolory, stosujmy fonty, które wpisują się w identyfikację wizualną marki. Motywy powinny być także dobrane do grupy odbiorców np. grafiki z religijnymi symbolami świąt lepiej nie używać w komunikacji sklepu zoologicznego czy sklepu z bielizną. Lepiej zastosować symbole uniwersalne np. prezenty, choinki czy gwiazdki.